;
coinex

استفاده از API ردیت هم پولی شد!

استفاده از API ردیت هم از حالت رایگان خارج شد. وب‌سایت جامع ردیت هم مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر به دنبال درآمد بیشتر است.

استفاده از API ردیت هم مانند توییتر از حالت رایگان خارج و شرکت‌های بزرگ فناوری برای استفاده از خدمات آن باید مبلغی را بپردازند. ردیت یک وب‌سایت و اپ جامع ارائه‌دهنده اخبار اجتماعی آمریکایی به همراه رتبه‌بندی محتوای وب بوده که با این کار، قصد دارد از محتواهای کاربران درآمدی سرشار کسب کند و به شرکتی درآمدزا تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: نسخه اندروید اپلیکیشن شبکه اجتماعی بلواسکای منتشر شد؛ توییتر منهای ایلان ماسک!

استفاده از API ردیت هم مانند توییتر پولی شد

به گزارش نیویورک تایمز، این سیاست دسترسی همه را به API ردیت قطع نمی‌کند. توسعه‌دهندگان همچنان می‌توانند برای ساخت اپلیکیشن و بات‌هایی که به کاربران این پلتفرم کمک می‌کنند، از این API بهره بگیرند. به‌علاوه، محققان هم می‌توانند صرفاً برای مطالعات آکادمیک و غیرتجاری به‌طور رایگان از API این شرکت استفاده کنند.

اما شرکت‌هایی که با API ردیت اطلاعات کاربران این پلتفرم را استخراج می‌کردند و هیچ ارزشی را به این پلتفرم برنمی‌گرداندند، باید برای این دسترسی هزینه پرداخت کنند. «استیو هافمن»، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار ردیت می‌گوید:

زمان خوبی است که سخت‌گیری‌ها را افزایش دهیم. فکر می‌کنم این اقدام منصفانه باشد.

استفاده از API ردیت هم مانند توییتر پولی شد

این تصمیم در شرایطی گرفته شده که ردیت به‌دنبال درآمدزایی از محتواهای کاربران است. این داده‌ها ظاهراً برای آموزش مدل‌های یادگیری ماشینی ازجمله در ChatGPT استفاده می‌شوند. این پلتفرم در سال 2019 بیش از 430 میلیون کاربر فعال ماهانه داشت که در بیش از 1.2 میلیون کامیونیتی فعالیت می‌کردند.

هافمن می‌گوید او باور دارد که اطلاعات ردیت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چون دائماً به‌روزرسانی می‌شود: «ردیت بیش از هر نقطه دیگری در اینترنت مرجعی برای گفت‌وگوهای واقعی است. چیزهای زیادی در این سایت وجود دارد که آن‌ها را فقط در جلسه‌های روان‌درمانی یا جلسات ترک الکل می‌شنوید یا هرگز در هیچ‌جای دیگری آن‌ها را نمی‌بینید؛ اما لازم نیست این اطلاعات ارزشمند را به رایگان در اختیار برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا قرار دهیم.»

این تصمیم ممکن است تحت تأثیر فشار سهام‌داران ردیت گرفته شده باشد. این شرکت هنوز جزئیات قیمت‌گذاری استفاده از API خود را اعلام نکرده است؛ ولی آن‌ها درحال‌حاضر برای عرضه اولیه عمومی در دنباله سال جاری میلادی آماده می‌شوند و سرمایه‌گذاران احتمالاً می‌خواهند با این کار درآمدهای شرکت را افزایش دهند.

ردیت در حوالی ماه اوت سال 2021 حدود 10 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود. تخمین زده می‌شود که این شرکت دو سال پیش حدود 350 میلیون دلار از تبلیغات درآمدزایی کرده باشد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص پولی شدن استفاده از API ردیت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر