;
coinex

نسخه اندروید اپلیکیشن شبکه اجتماعی بلواسکای منتشر شد؛ توییتر منهای ایلان ماسک!

نسخه اندروید اپلیکیشن شبکه اجتماعی بلواسکای به عنوان رقیب غیرمتمرکز توییتر که توسط جک دورسی بنیانگذار توییتر پایه‌گذاری شده است بالاخره منتشر شد.

جک دورسی نخستین بار در سال 2019 بود که از پروژه‌ای برای ایجاد استانداردی متن باز و غیرمتمرکز برای شبکه‌های اجتماعی خبر داد و تقریبا در تمام سالیان اخیر مشغول توسعه شبکه اجتماعی این پروژه با نام بلواسکای (Bluesky) بوده است. بعد از انتشار نسخه iOS این برنامه که سروصدای زیادی به پا کرد، حالا یک نسخه بتا از بلواسکای که حضور در آن تنها منحصر به داشتن دعوتنامه است برای اندروید نیز منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: خرید 100 هزار پردازنده گرافیکی برای توییتر توسط ایلان ماسک ؛ ماسک در حال توسعه رقیب ChatGPT

انتشار نسخه اندروید اپلیکیشن شبکه اجتماعی بلواسکای

اساس بلواسکای پروتکل انتقال تأیید شده (AT) است. همانطور که بلواسکای در پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد، این پروتکل به منظور پشتیبانی از «شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بزرگ» طراحی شده و ویژگی‌هایی از جمله قابلیت انتقال حساب، انتخاب الگوریتمی، تعامل و عملکرد آن را به یک گزینه منحصر‌به‌فرد تبدیل می‌کنند.

نسخه اندروید برنامه بلواسکای نسبتاً ساده است و تقریباً با چیزی شبیه به توییتر روبرو هستیم. در صفحه اصلی برنامه چهار تب اصلی وجود دارد که شامل هوم، جستجو، نوتیفیکیشن‌ها و ناحیه کاربری می‌شود. صفحه اصلی نیز دارای تایم‌لاین‌های Following و What’s Hot است که به‌طور پیش‌فرض، محتواهای موجود در برگه فالووینگ نمایش داده می‌شود.

همچنین با انتخاب عکس پروفایل خود در گوشه بالا سمت چپ، به منوی جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد که گزینه‌هایی از جمله تنظیمات، تغییر رنگ‌ها و ارسال بازخورد را ارائه می‌کند. همچنین می‌توانید تعداد کدهای دعوت خود را نیز از این طریق مشاهده کنید.

با این حال، برای استفاده از برنامه بلواسکای، نیاز است تا کد دعوت داشته باشید یا در لیست انتظار این سرویس قرار بگیرید. در حال حاضر، چیزی حدود بیش از 25 هزار نفر از بلواسکای استفاده می‌کنند و با توجه به تغییرات اخیر توییتر که چندان مورد استقبال کاربران قدیمی آن قرار نگرفته، به‌نظر می‌رسد که BlueSky می‌تواند به یک جایگزین مطمئن برای آن تبدیل شود. البته Bluesky هنوز کامل نشده و کمبودهایی مانند عدم وجود قابلیت ارسال و دریافت پیام را دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره انتشار نسخه اندروید اپلیکیشن شبکه اجتماعی بلواسکای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر