;
coinex

گوشی‌های تاشو ویوو X Fold 2 و ویوو X Flip رسما رونمایی شدند [+مشخصات فنی و قیمت]

ویوو که از مدت‌ها پیش شایعاتی در خصوص تلاشش برای عرضه دو گوشی تاشو در میان بود، امروز رسما از گوشی‌های تاشو ویوو X Fold 2 و ویوو X Flip رونمایی کرد.

ویوو امروز در جریان رویداد رسمی خود در کشور چین از دو گوشی جدید ویوو ایکس فولد 2 و ویوو ایکس فلیپ برای رقابت با گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های تاشو [فروردین 1402]

مشخصات گوشی‌های تاشو ویوو X Fold 2 و ویوو X Flip

کار معرفی را با ویوو X Fold 2 آغاز می‌کنیم. جانشین ویوو ایکس فولد که سال گذشته معرفی شده بود، از یک نمایشگر بیرونی 6.56 اینچی با وضوح 2560 در 1080 برخوردار است. نمایشگر داخلی دستگاه نیز در حالت کاملا باز ابعاد 8.3 اینچی و وضوح 2160 در 1916 پیکسل را ارائه می‌کند. هر دو نمایشگر از نوع آمولد هستند و از نرخ نوسازی 120 هرتزی، حسگر اثرانگشت اولتراسونیک سه‌بعدی و فناوری HDR10 پلاس پشتیبانی می‌کنند. روشنایی این دو نیز نهایتا به 1800 نیت می‌رسد.

گوشی‌های تاشو ویوو X Fold 2 و ویوو X Flip رسما رونمایی شدند [+مشخصات فنی و قیمت]
گوشی‌های تاشو ویوو X Fold 2 و ویوو X Flip رسما رونمایی شدند
ویوو ایکس فولد 2 ابعادی برابر با 161.3 در 73.4 در 13 میلی‌متر دارد و وزن آن 280 گرم است. ویوو اعلام کرده که برای ساخت لولای گوشی تاشو خود از مواد FS54 استفاده کرده که کاربرد اصلی‌ آن در صنایع هوایی است و منجر به افزایش دوام و کاهش وزن دستگاه می‌شود.

سیستم دوربین ویوو ایکس Fold 2 یک دوربین اصلی سه‌گانه مشتمل بر سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال تصویر، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو است. نمایشگر داخلی و بیرونی دستگاه نیز به یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی تجهیز شده‌اند. ویوو همچنین در این گوشی از تراشه V2 برای بهبود قابلیت‌های تصویربرداری استفاده است.

گوشی‌های تاشو ویوو X Fold 2 و ویوو X Flip رسما رونمایی شدند [+مشخصات فنی و قیمت]

در بخش سخت‌افزاری، ویوو X فولد 2 از بهترین تراشه اندرویدی موجود در بازار، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 برخوردار است که از این منظر آن را به نخستین تاشو جهان با پردازنده پرچمدار کوالکام بدل می‌کند. این دستگاه از 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR5X بهره می‌برد و در چند نسخه با فضای ذخیره‌سازی 256 و 512 گیگابایتی از نوع UFS 4.0 عرضه خواهد شد.

ویوو ایکس فولد 2 با یک باتری 4800 میلی‌آمپرساعتی عرضه شده که از شارژ سریع سیمی 120 وات و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه همچنین از سیستم خنک‌کننده مایع برخوردار است و به طور پیشفرض با سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری OriginOS 3 به‌فروش می‌رسد.

نسخه 256 گیگابایتی ایکس فولد 2 با 12 گیگابایت رم با قیمت 1307 دلار و نسخه 512 گیگابایتی آن با قیمت 1453 دلار روانه بازار می‌شود. پیشفروش این گوشی از حالا در چین آغاز شده و از تاریخ 28 آپریل در رنگ قرمز، آبی و مشکی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

اما برسیم به تاشو فلیپ و جذاب ویوو که به نظر می‌رسد رقیب بزرگی برای زد فلیپ 4 و دیگر تاشوهای مشابه‌ بازار است. ویوو ایکس فلیپ برخلاف دیگر رقبای خود مانند زد فلیپ 4، اوپو فایند ان 2 فلیپ و یا حتی موتورولا ریزر 2022 از یک نمایشگر ثانویه خاص برخوردار است.

ویوو X Flip از یک نمایشگر اصلی 6.7 اینچی آمولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی برخوردار شده که وضوح آن FHD پلاس و حداکثر روشنایی آن به 1200 نیت است. در پنل پشتی این دستگاه اما یک نمایشگر 3 اینچی دیگر باز هم از نوع آمولد و با رزولوشن 682 در 422 پیکسل قرار گرفته که ابعاد خوبی برای انجام و مدیریت اموری مانند مطالعه پیامک، پخش موسیقی و موارد دیگر دارد.

گوشی‌های تاشو ویوو X Fold 2 و ویوو X Flip رسما رونمایی شدند [+مشخصات فنی و قیمت]

ویوو ایکس Flip در قاب پشتی یک طراحی لوزی‌شکل و برجسته دارد و حسگر اثرانگشت آن با دکمه پاور یکپارچه شده است. در بخش تصویربرداری، نماینده تاشو ویوو از یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی برخوردار است. ماژول دوربین اصلی در پنل پشتی هم شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر است که برند زایس در لبه آن به چشم می‌خورد. همچنین یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید سیستم دوربین اصلی دستگاه را کامل کرده است.

ویوو X فلیپ در بخش سخت‌افزاری هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عرضه شده که در کنار آن 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و حداکثر 512 گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی UFS 4.0 درنظر گرفته شده است.

گوشی‌های تاشو ویوو X Fold 2 و ویوو X Flip رسما رونمایی شدند [+مشخصات فنی و قیمت]

دستگاه تاشو جدید ویوو از یک باتری 4400 میلی‌آمپرساعتی برخوردار است که از شارژ سریع 44 واتی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه به طور پیشفرض با اندروید 13 و رابط کاربری OriginOS 3 عرضه خواهد شد. از دیگر قابلیت‌های این گوشی تاشو می‌توان به وای‌فای، USB C، بلوتوث، GPS دوبانده و 5G اشاره کرد.

نسخه 256 گیگابایتی این گوشی با 12 گیگابایت رم 871 دلار و مدل 512 گیگابایتی آن 1017 دلار قیمت‌گذاری شده است. این گوشی در سه رنگ مشکی، طلایی و بنفش عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گوشی‌های تاشو ویوو X Fold 2 و ویوو X Flip چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر