;
coinex

رشد 50 درصدی فروش اپل در بازار هند ؛ افزایش درآمد تا 6 میلیارد دلار در سال!

رشد 50 درصدی فروش اپل در بازار هند از یکسال گذشته تا به الان آماری قابل توجه برای این شرکت آمریکایی به حساب می‌آید.

رشد 50 درصدی فروش اپل در بازار هند از افزایش محبوبیت محصولات این برند آمریکایی در کشور هند خبر می‌دهد. بلومبرگ گزارش داده است که اپل از یکسال گذشته تا به الان بیش از 50 درصد رشد درآمد در کشور هند را تجربه کرده است. این یعنی درآمد اپل از 4.1 میلیارد دلار در سال پیش، به 6 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده که یک آمار تحسین‌برانگیز است.

بیشتر بخوانید: شکست سنگین آیفون 14 پرو مکس در تست سرعت دانلود از نمایندگان اندروید!

رشد 50 درصدی فروش اپل در بازار هند

یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت: «درآمد اپل در هند حدود ۵۰‌ درصد در مقایسه با ۱/ ۴ میلیارد دلار در سال پیش، رشد کرده است.» قرار است اپل، درآمد سه‌ماهه خود را در چهارم مه ‌اعلام کند و پیش از این هشدار داده است که انتظار دارد درآمد جهانی این شرکت کاهش پیدا کند. تیم کوک، مدیرعامل اپل به هند سفر کرده و قرار است هفته جاری، نخستین فروشگاه فیزیکی اپل در این کشور را افتتاح کند. اپل در تلاش برای شتاب بخشیدن به رشد در این کشور صاحب جمعیت 1 میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری است که پیش از این تلفن‌‌‌های هوشمند و رایانه‌‌‌های این شرکت به دلیل قیمت بالای‌‌‌شان، هرگز سهم چندان بالایی در آن نداشته‌‌‌اند.

با کندی رشد تقاضای جهانی برای فناوری در سراسر جهان، اپل طبقه متوسط رو به رشد هند را به عنوان یک فرصت جذاب شناسایی کرده و با نرخ سریعی به تولید محصولاتش در این کشور افزوده است. اپل که تاکنون به شرکای خرده‌‌‌فروشی و فروش آنلاین در هند متکی بوده، در این باره هنوز اظهارنظری نکرده است.

رشد 50 درصدی فروش اپل در بازار هند

این شرکت فروشگاه آنلاین خود در هند را در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد و پیش‌بینی می‌شود که افتتاح نخستین فروشگاه فیزیکی این شرکت که قرار است روز سه‌شنبه در یک منطقه تجاری بمبئی انجام شود، به رشد فروش این شرکت کمک کند. 2 روز بعد، اپل قصد دارد شعبه دیگری را در دهلی‌‌‌نو، پایتخت هند، افتتاح کند. فروش اپل در هند در دوران پاندمی که مشتریان آیفون‌‌‌ها و آیپدها را برای دورکاری و تحصیل از راه دور خریداری کردند، افزایش پیدا کرد و این روند با آپشن‌‌‌های مالی و طرح تعویض گوشی از سوی این شرکت، ادامه پیدا کرده است.

با این حال، اپل فعلا پایگاه کوچکی در هند دارد و از حدود ۷۰۰ میلیون کاربر تلفن هوشمند در این کشور، تنها ۴‌درصد آیفون دارند و دومین بازار بزرگ موبایل جهان تحت نفوذ برندهای ارزان‌‌‌تر و همچنین شرکت‌های چینی و کره‌جنوبی است. اما طبق آمار شرکت کانترپوینت، اپل سال گذشته در فروش دستگاه‌‌‌هایی که قیمت بالاتر از ۳۶۵ دلار دارند، در رتبه اول ایستاد. فروشگاه‌‌‌های اپل، محل نمایش و فروش مهمی برای ارزشمندترین شرکت جهان هستند و اغلب به مکان‌‌‌های گردشگری هم تبدیل می‌‌‌شوند. فروشگاه‌‌‌های جدید این شرکت در هند به عنوان مراکز پشتیبانی هم عمل می‌کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در بیانیه‌‌‌های درآمد خود، درآمد هند را اعلام نکرده است اما ملزم است فروش سالانه در این کشور را به مقامات محلی گزارش کند. این شرکت برای سال منتهی به مارس سال ۲۰۲۲، فروش ۸/ ۳۳۳ میلیارد روپیه (معادل ۱/ ۴ میلیارد دلار) را اعلام کرد. هرچند این رقم کمتر از ۲‌درصد از درآمد جهانی اپل است اما اهمیت این بازار افزایش پیدا کرده است و این شرکت تولید خود در هند را توسعه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رشد 50 درصدی فروش اپل در بازار هند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر