;
coinex

امکان افزایش نرخ کرایه تاکسی در زمان بارندگی رسما تایید شد

طبق اعلام سازمان نظارت بر تاکسیرانی موضوع افزایش نرخ کرایه تاکسی در زمان بارندگی به تایید رسیده و هم‌اکنون این نرخ به میزان 60 درصد افزایش یافته است.

کمبود تاکسی یا افزایش نرخ کرایه تاکسی در زمان بارندگی همواره یکی از بزرگترین مشکلات زندگی شهری در ایران بوده است. به‌نظر در زمانی که شرایط جوی مطلوب نیست، تعداد تاکسی‌های موجود هم با کاهش روبرو می‌شود و خودروهایی نیز که برای سرویس‌دهی وجود دارند، خواهان کرایه بیشتری هستند. این مشکل چندین مرتبه با اعتراض مردم مواجه شده بود. بااین‌حال به نظر می‌رسد که سازمان نظارت بر تاکسیرانی راه‌کار متفاوتی از نظر مردم برای حل این مسئله اتخاذ کرده است و افزایش کرایه تاکسی در شرایط جوی نامطلوب را رسمیت قانونی بخشیده است.

این در حالی است که نرخ جدید کرایه تاکسی برای شهر تهران از ابتدای اردیبهشت‌ماه به‌تصویب می‌رسد. همچنین برچسب‌های جدید نرخ تاکسی درحال‌حاضر در مرحله آماده سازی برای نصب روی خودروها قرار دارد. بنابراین مطابق انتظارات سایر شهرهای بزرگ کشور هم از این الگو پیروی خواهند کرد. تغییرات نرخ جدید کرایه‌ها نیز در اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیکی اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: جزئیات پروژه کنترل تاکسی‌های تهران با هوش مصنوعی اعلام شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی در زمان بارندگی در پی تصمیم سازمان نظارت بر تاکسیرانی

براساس اعلام این سازمان، رانندگان قادر خواهند بود تا نرخ کرایه تاکسی را در هنگام بارندگی تا میزان 60 درصد افزایش دهند. طبق اعلام معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، این تغییر کرایه از طریق تبصره‌ها اجرایی خواهد شد. در همین راستا، مطابق تبصره‌های مختلف این قانون که از سوی شورای شهر ابلاغ شده‌، رانندگان امکان افزایش نرخ کرایه‌ها تا سقف 75 درصد در شرایط مختلف را خواهند داشت.

افزایش نرخ کرایه تاکسی در زمان بارندگی

این تبصره‌ها افزون بر بارش باران، شلوغی خطوط، زمان پیک سفرها و موارد دیگر را نیز دربرمی‌گیرد. بنابراین طبق تبصره‌های اعمال‌شده برای کرایه تاکسی، رانندگان قادر خواهند بود در شرایط مختلف نرخ کرایه خود را بالا ببرند. واضح است که مسافران در این حالت حق شکایت نیز ندارند؛ زیرا افزایش کرایه براساس تصمیم سازمان نظارت بر تاکسیرانی اعمال شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی در زمان بارندگی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر