;
coinex

افزایش شمار سرمایه‌گذاران خارجی در بازار بورس ایران ؛ آلمانی‌ها و سوئیسی‌ها در بازار سرمایه

براساس آخرین آمارها طی سال‌های اخیر شاهد افزایش شمار سرمایه‌گذاران خارجی در بازار بورس ایران به میزان بیش از 4000 نفر از کشورهای مختلف بوده‌ایم.

به گزارش تکراتو و  به نقل از ایسنا، آمارهای اخیر بیانگر افزایش تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی در بورس تهران و فرابورس ایران در اسفند سال 1401 معادل 3049 نفر بوده که نسبت به بهمن ماه همان سال رشدی به میزان 29 نفر را تجربه کرده است. در همین راستا شمار سرمایه‌گذاران حقوقی این بازارها در بهمن سال پیش 1317 نفر بوده که در اسفندماه همان سال به 1325 نفر رسیده است.

در کل و طبق اطلاعات سامانه مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس، تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در بازار بورس ایران طی اسفندماه به عدد 4374 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: رکوردشکنی ورود پول حقیقی به بورس ؛ رشد شاخص بورس نسبت به 31 ماه گذشته

افزایش شمار سرمایه‌گذاران خارجی در بازار بورس ایران از کشورهای مختلف

از طرفی ارزش سبد حقوقی‌ها هم در بهمن سال پیش به میزان 52 هزار و 76 میلیارد ریال بوده که طی اسفندماه به 63 هزار و 164 میلیارد ریال دست یافته که حاکی از رشد بیش از 21 درصدی بوده است. همچنین ارزش سبد سرمایه‌گذاری خارجی در بورس تهران و فرابورس ایران از سوی حقیقی‌ها در بهمن سال پیش 3472 میلیارد ریال بوده که با رشدی بیش از 28 درصد، در اسفند ماه به  4470 میلیارد ریال دست پیدا کرده است.

افزایش شمار سرمایه‌گذاران خارجی در بازار بورس ایران افزایش شمار سرمایه‌گذاران خارجی در بازار بورس ایران

مطابق با اطلاعاتی که از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی به دست خبرگزاری ایسنا رسیده، هم‌اکنون سرمایه‌گذارانی از آمریکا، انگلیس، اسپانیا، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، لهستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، لهستان، کانادا، جزایر کیمن، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی، کره جنوبی، گرجستان، ارمنستان، اردن، جزایر ویرجین، نیجریه و افغانستان در این بازار ایران فعالیت دارند.

همچنین در این لیست نام 35 سرمایه‌گذار ایرانی مقیم خارج از کشور هم به پشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش شمار سرمایه‌گذاران خارجی در بازار بورس ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر