;
coinex

افزایش مبلغ وام قرض الحسنه به 300 میلیون تومان تایید شد

افزایش مبلغ وام قرض الحسنه به 300 میلیون تومان مورد تأیید واقع شد. دریافت این وام مستلزم برخی شرایط است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

بنابر اعلام بانک مرکزی، افزایش مبلغ وام قرض الحسنه به 300 میلیون تومان کلید خورد. پیش‌تر در خبری عنوان کردیم که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان یکی از برترین بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور، وام 200 میلیونی به مشتریان واجد شرایط خود اعطا می‌کند. حال و پس‌از مدت‌زمان کوتاهی بانک مرکزی این وام  و دیگر وام‌های قرض‌الحسنه را به 300 میلیون تومان افزایش داده است.

براساس خبری که بانک مرکزی اعلام کرده است، علی‌رغم افزایش وام قرض‌الحسنه به 300 میلیون تومان، وام شرکت‌های حقوقی مانند شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به 570 میلیون تومان افزایش یافته است. البته دریافت این وام‌‌ها مستلزم دارا بودن شرایطی است که بانک‌های عامل در زمان مراجعه مشتریان به آنها ابلاغ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ماجرای وام 4 میلیارد تومانی مسکن چیست؟

افزایش مبلغ وام قرض الحسنه به 300 میلیون تومان تایید شد

بانک مرکزی اعلام کرد:

سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های قرض‌الحسنه از ۲ میلیارد ریال به ۳ میلیارد ریال افزایش یابد. مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه شرکت‌های حقوقی (کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان) از مبلغ ۵ میلیارد ریال به مبلغ ۵‌/۷ میلیارد ریال افزایش یابد.

بر این اساس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت می توانند با رعایت سایر شرایط و ضوابط نسبت به افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام کنند.

افزایش مبلغ وام قرض الحسنه به 300 میلیون تومان تایید شد

برخی شرایط دریافت وام قرض‌الحسنه

مانند بسیاری از بانک‌های کشور، بانک‌های قرض‌الحسنه نیز برای پرداخت وام به مشتریان خود شرایطی را درنظر گرفته‌اند که متقاضی دریافت وام باید همه این شرایط را دارا باشد.

یکی از شرایطی که در همه بانک‌ها مشترک است، عدم وجود بدهی و چک برگشتی فرد متقاضی است که در صورت داشتن هرکدام از این دو شرط، بانک از پرداخت تسهیلات خود ممانعت می‌کند.

یکی دیگر از شرایطی که از چند سال پیش و با کامپیوتری شدن تمامی مراحل دریافت وام اهمیت بالایی پیدا کرد، معدل حساب است که از حرف A تا پایین‌تر براساس حروف الفبای انگلیسی تعیین شده است. اگر فردی بدهی عقب افتاده داشته باشد و یا دارای چک برگشتی باشد معدل حساب آن کاهش پیدا کرده و نمی‌تواند هیج‌گونه وامی از هر بانک دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش مبلغ وام قرض الحسنه به 300 میلیون تومان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر