;
coinex

چت بات روسی GigaChat برای رقابت با ChatGPT معرفی شد

چت بات روسی GigaChat با هدف رقابت با غول دنیای هوش مصنوعی معرفی شد.

ChatGPT از زمان عرضه تاکنون علی‌رغم سرو صدای زیادی که به پا کرده است، دنیای جدیدی از هوش مصنوعی را رقم زده است و قلدری آن باعث شده تا شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان به فکر راه‌اندازی مدل‌های هوش مصنوعی خود برای رقابت با آن بیفتند. این رقابت به حدی جدی شده که اگر یک شرکت فناوری فاقد مدل هوش مصنوعی احتصاصی باشد، انگار که یک ویژگی مهم را از دست داده و محبوبیتی نخواهد داشت. از این رو هم‌اکنون شاهد ظهور یک چت‌بات دیگر هستیم که به‌عنوان چت بات روسی GigaChat شناخته شده است. اما آیا این چت‌بات می‌تواند از پس هیولایی همچون ChatGPT برآید؟

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی سفر با کمک ChatGPT ؛ لذت دوچندان سفر با ویژگی‌های هوش مصنوعی

چت بات روسی GigaChat برای رقابت با ChatGPT معرفی شد

از زمان عرضه ChatGPT و شهرت گرفتن این تکنولوژی شرکت‌های مختلفی از سراسر جهان وارد عرصه رقابت هوش مصنوعی شده‌اند. با اینکه غول‌های آمریکایی و به خصوصی اوپن‌ای‌آی (OpenAI)، سازنده ChatGPT، مهمترین بازیگران این حوزه محسوب می‌شوند اما شرکت‌های چینی از جمله بیدو، مالک بزرگ‌ترین موتور جستجوی چین و علی‌بابا، غول تجارت الکترونیک چین، هم به دنبال سهمی از این بازار هستند.

چینی‌ها بیشتر از رقابت با غول‌های آمریکایی، به دنبال جلوگیری از خروج کاربران این کشور و درز اطلاعات آنها به شرکت‌های آمریکایی هستند. با اینکه دسترسی به ChatGPT در چین امکان‌پذیر نیست اما بسیاری با راهکارهای مختلف محدودیت‌های فعلی را دور می‌زنند.

چت بات روسی GigaChat برای رقابت با ChatGPT معرفی شد

روسیه نیز از جمله کشور‌هایی است که معمولا دل خوشی از غول‌های تکنولوژی آمریکایی ندارد و به همین دلیل عرضه یک گزینه بومی برای این کشور منطقی به نظر می‌رسید. براساس گزارش رویترز، حالا اسبربانک که اکثریت سهام آن در اختیار دولت روسیه است، برای بومی‌سازی این تکنولوژی پیش‌قدم شده و با عرضه چت‌بات هوشمند GigaChat وارد میدان رقابت شده است.

طبق اعلام اسبربانک، یکی از مزیت‌های اصلی GigaChat، ارتباط بهتر آن با زبان روسی است که استفاده از آن را برای کاربران این کشور راحت‌تر می‌کند.

اسبربانک در سال‌های اخیر و با توجه به تحریم‌های مختلف علیه روسیه و در جهت کاهش وابستگی این کشور به تکنولوژی‌های غربی، سرمایه‌گذاری روی بخش تکنولوژی را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی چت بات روسی GigaChat چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر