;
coinex

ایلان ماسک از معرفی چت بات TruthGPT برای رقابت با ChatGPT خبر داد

در پی تداوم رقابت با چت‌بات‌های OpenAI و گوگل، ایلان ماسک از قصد خود جهت توسعه چت بات TruthGPT به عنوان یک ابزار حقیقت‌جو خبر داد.

در چند روز گذشته شاهد انتشار خبری مبنی بر تأسیس یک شرکت هوش مصنوعی به نام X.AI از سوی ایلان ماسک بودیم و هم‌اکنون مدیرعامل توییتر طی مصاحبه‌ای از تصمیم خود برای توسعه یک هوش مصنوعی جدید به نام «TruthGPT» رونمایی کرده است. این هوش مصنوعی یک گزینه سوم به عنوان رقیب محصولات OpenAI و گوگل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: گوگل در حال توسعه یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است

توسعه هوش مصنوعی چت بات TruthGPT توسط ماسک

ایلان ماسک طی مصاحبه‌ خود با شبکه فاکس‌نیوز، هدف از توسعه چت بات TruthGPT را ساخت یک هوش مصنوعی حقیقت‌جو به‌منظور ارائه درک صحیح از ماهیت جهان دانست. مدیرعامل توییتر همچنین ابراز امیدواری کرد که این هوش مصنوعی بیش از اینکه برای جامعه مضر باشد، منشا خیر باشد!

این برای بار اول نیست که ماسک به TruthGPT اشاره کرده است. مدیرعامل توییتر در ماه فوریه نیز طی توییتی به هوش مصنوعی TruthGPT ابراز نیازمندی کرده بود. البته این دفعه دیگر شرایط تفاوت‌هایی با قبل دارد؛ زیرا هم‌اکنون ایلان ماسک شرکت هوش مصنوعی X.AI را ثبت کرده و همچنین اقدام به خریداری هزاران پردازشگر گرافیکی کرده است. ایلان ماسک در این مصاحبه خود اعلام کرد:

«فکر می‌کنم این بهترین مسیر برای رسیدن به ایمنی است، از این نظر که هوش مصنوعی که به‌دنبال درک جهان باشد، بعید است انسان‌ها را نابود کند؛ چرا که ما بخش جالبی از جهان هستیم.»

احتمالاً تاکنون شنیده‌اید که ایلان ماسک یکی از بنیان‌گذاران OpenAI، شرکت سازنده ChatGPT نیز محسوب می‌شود، اما طی مدت‌ اخیر وی انتقادهایی را نسبت به این شرکت مطرح کرده و حتی چندی پیش همراه با چند فعال دنیای فناوری نامه‌ای سرگشاده جهت توقف 6 ماهه توسعه هوش مصنوعی قدرتمند منتشر کرد.

چت بات TruthGPT

ماسک همچنین در طول این مصاحبه اتهاماتی را به «لری پیج»، هم‌بنیان‌گذار گوگل به علت عدم اتخاذ رویکردی جدی به امنیت هوش مصنوعی وارد آورده است. البته پیج هنوز واکنشی نسبت به این ادعا نداشته است.

ایلان ماسک طی مصاحبه‌ اخیر خود البته اذعان داشته که خیلی دیر وارد این بخش از دنیای تکنولوژی شده است، بااین‌حال از تلاش خود برای ایجاد گزینه سومی در این راستا خبر داده است. با توجه به این اظهارات، مدیرعامل توییتر به‌نظر قصد به چالش کشیدن OpenAI یا مایکروسافت و همچنین گوگل را دارد.

هم‌اکنون جزئیات بیشتری از تصمیم ایلان ماسک برای راه‌اندازی TruthGPT وجود ندارد و اینکه کار روی این هوش مصنوعی آغاز شده یا خیر هم در هاله‌ای ابهام است، اما با توجه به محبوبیت مدل‌های هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها، به‌نظر مدیرعامل توییتر در آینده نزدیک وارد این بخش از بازار شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت چت بات TruthGPT برای رقابت با ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر