;
coinex

صدور مجوز واردات 200 هزار خودرو در سال 1402

وزارت صمت اقدام به صدور مجوز واردات 200 هزار خودرو در سال 1402 کرده است. این خودروها چه زمانی به ایران می‌رسند؟

صدور مجوز واردات 200 هزار خودرو در سال 1402 توسط وزارت صمت نهایی شد. سال گذشته قرار بود 100 هزار دستگاه خودروی وارداتی به ایران وارد شود اما به دلیل اینکه این خودروها فاقد مجوزهای قانونی بودند از واردات آنها جلوگیری شد. حال اما این وزارت‌خانه تصمیم گرفته است که 100 هزار دستگاه خودروی دیگر به رقم قبلی اضافه کرده و در مجموع در سال جاری 200 هزار خودرو وارد کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: واردات سانگ یانگ کوراندو به ایران تایید شد

صدور مجوز واردات 200 هزار خودرو در سال 1402 نهایی شد

وزارت صمت این را هم گفته که منشأ ارز واردات خودرو از منابع کف بازار ارز و اسکناس نیست و تماماً از منابع ارزی خارج از کشور و به صورت حواله خواهد بود، بنابراین جای نگرانی بابت فشار به بازار اسکناس نیست. ضمن اینکه سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد دلار واردات به کشور انجام شد، و واردات خودرو حداکثر در سال جاری ۲ میلیارد دلار مصارف ارزی خواهد داشت و با توجه به رشد صادرات نفتی و غیرنفتی مناسب کشور، ‌تامین این میزان ارز مشکل نیست.

اما طبق ادعای وزارت صمت، در دولت قبل شرکت‌های خصوصی اقدام به واردات خودرو می‌کردند و با هر قیمت و هر شیوه‌ای که می‌خواستند به مردم می‌فروختند و هزاران میلیارد تومان سود بادآورده و کلاهبرداری رخ داد که هنوز هم برخی پرونده‌های آن گریبان‌گیر کشور است. ولی در شیوه‌ای که دولت سیزدهم اتخاذ کرده، تمامی خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش، عرضه خواهند شد. در این سامانه، سود واردکننده کاملا شفاف و محدود است. زمان عرضه و تحویل خودرو به مشتری نیز مشخص شده و واردکننده در صورت هرگونه تاخیر، مکلف به جبران است. در این سامانه تمامی شیوه‌های کلاهبرداری و رانت‌خواری در واردات خودرو حذف شده است.

صدور مجوز واردات 200 هزار خودرو در سال 1402 نهایی شد

این وزارتخانه همچنین به نقل از وزیر صمت عنوان کرده که با افزایش چشمگیر تولید خودرو در سال جاری و پاسخ به تقاضا و همچنین در صورت تصویب مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس و حذف دلالی، از اواسط سال جاری بازار خودرو اشباع خواهد شد و آنگاه خودروسازان برای فروش و جذب مشتری به فروش اقساطی روی خواهند آورد.

وزارت صمت در ادامه نسبت به انتقادات مبنی بر بلوکه کردن پول متقاضیان خودرو نیز واکنش نشان داده و گفته اینکه شب عید ۱۵۰هزار میلیارد تومان پول سرگردان به جای ورود به بازارهای دلالی ارز و مسکن و… ایجاد تورم‌های وحشتناک، در حساب‌های بانکی بماند، خوب است یا بد؟ این کار، نشانه کلاهبرداری دولت است یا اقدام مدبرانه برای کنترل نقدینگی تورم‌‌زاست؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره صدور مجوز واردات 200 هزار خودرو در سال 1402 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    خودروهای چینی خصوصا چانگان نباشد عالیه،چون کشور پرشده از خودروهای بی کیفیت چینی که حتی خود چینی ها هم سوار نمیشن، از برندهای کره و ژاپن و المان‌های قیمت مناسب و تعدادی هم فرانسویباشه خوبه چون خدماتش تو ایران هست.البته باید دید چی وارد خواهد شد .

    پاسخ

    خودرو نو بخواد وارد بشه حداقل۲۰هزاردلار قیمتشه با هزینه عوارض و هزینه انتقال و سود وارد کننده کمتر از۲۵هزار دلار نمی شه با ارز ۲۸تومنی قیمتش حدود ۷۰۰میلیون می شه ک به درد قشر متوسط و پایینتر نمی خوره و کلا۱۰۰هزارتا می شه وارد کرد که جوابگو بازار نیست ولی اگه خودرو زیر۵سال کارکرد وارد بشه قیمتش نصف هست و با خودروهای داخلی رقابت می کنه قیمتش…

    پاسخ

    وقتی همش دروغ گفتید و یک ماشین هم وارد نشد و تحویل مردم نشد این کار کلاه برداری است شک نکن عزیز جان نه مدیریت بازار با پول جیب مردم .کو ماشین وارداتی که همش قول‌ دادید . همش دروغ دروغ دروغ

    پاسخ