;
coinex

بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس [+امکانات رفاهی و قیمت]

واردات کراس اوور چانگان CS35 پلاس توسط سایپا قطعی شده و به‌زودی روانه بازار می‌شود. به همین بهانه قصد داریم به بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس بپردازیم و همچنین اطلاعاتی را درباره امکانات رفاهی این خودرو در احتیار شما قرار دهیم.

پیش از اینکه واردات خودرو به کشور ممنوع اعلام شود، خودروسازان جهانی با صنعت خودروی کشورمان همکاری می‌کردند و هنوز پای چینی‌ها به بازار باز نشده بود. مشتریانی که بودجه کافی داشتند، ترجیح می‌دادند به جای خرید محصولات بی‌کیفیت چینی، خودروهای کره‌ای، ژاپنی، آلمانی و فرانسوی را خریداری کنند.

با آغاز ممنوعیت واردات، این چینی‌ها بودند که فضای زیادی برای عرض اندام پیدا کردند. انواع و اقسام خودروهای کراس اوور و سدان عرضه شدند و خودروسازان خصوصی تبدیل به مونتاژکارانی شدند که گویا چاره‌ای جز مونتاژ قطعات منفصله چینی نداشتند. کمین چینی‌ها بالاخره جواب داد و موفق شدند نیمی از بازار خودروی کشورمان را صاحب شوند.

حالا که در سال 1401 واردات خودرو مجددا آزاد شده، باز هم چینی‌ها حضور دارند و دست از سر صنعت آشفته خودروی ایران برنمی‌دارند. چانگان یکی از بهترین شرکت‌های تولید خودروی پکن است که موفق شده فروش خوبی از قِبَل محصولات خود کسب کند. کراس اوورهای اقتصادی این کمپانی زبانزد است و سابقه حضور در بازار ایران را داشته‌اند. چانگان CS35 پلاس یکی از همین خودروهاست که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

واردات اشکودا اسلاویا به ایران قطعی شد [+مشخصات و قیمت اشکودیا اسلاویا در ایران]

واردات اشکودا فابیا 2023 به ایران قطعی شد [+معرفی و قیمت احتمالی اشکودا فابیا در ایران]

بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

گروه صنعتی سایپا سال‌هاست که با چانگان همکاری می‌کند و حالا بعد از وقفه‌ای میان مدت، تصمیم گرفته مجدداً فعالیت‌های وارداتی با این شرکت را از سر بگیرد. از جمله محصولات چانگان که قرار است توسط سایپا به ایران بیاید می‌توان به چانگان CS35 پلاس، CS55 پلاس و یونی تی و یونی کی اشاره کرد.

بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس
بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

چانگان سی اس 35 کراس اووری سایز کوچک است که اوایل دهه 90 شمسی به ایران آمد؛ ولی موفق نشد از سد ممنوعیت واردات عبور کند و ناکام ماند. در حالی‌که CS35 نتوانست سهمی از بازار ایران داشته باشد، در کشور چین نسخه جدید این کراس اوور با پسوند پلاس به فروش می‌رسید. حالا سایپا قصد دارد فیس لیفت این خودرو را به جاده‌های کشور بیاورد.

اولین بار در سال 2012 میلادی بود چانگان CS35 رونمایی شد. از آنجایی که این خودرو قیمت اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه‌ای داشت، توانست با اقبال خوبی مواجه شود. سایپا موفق شد امتیاز واردات این کراس اوور را دریافت کند ولی دیری نپایید که نقشه‌هایش نقش بر آب شد. آیا نسخه جدید این خودرو می‌تواند موفقیت نسل اول را به دست آورد؟ بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس می‌تواند در پیدا کردن پاسخ این پرسش به شما کمک کند.

طراحی ظاهری چانگان CS35 پلاس

صنعت خودروسازی چین طی سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و چانگان از این رشد عقب نمانده است. نمونه پختگی و تبحر چینی‌ها را می‌توان در طراحی چانگان سی اس 35 پلاس دید. بررسی چانگان CS35 پلاس نشان می‌دهد که این کراس اوور کوچک و جمع و جور در نگاه اولیه شباهت زیادی با فولکس واگن آلمان دارد ولی فیس لیفت سال 2021 آن تغییرات تازه‌ای را به ارمغان آورد.

در نمای جلویی چانگان، جلو پنجره بزرگ‌تر و چراغ‌ها نیز باریک و کوچک شده‌اند. زبان طراحی جدید این کراس اوور سبب شده تا چراغ‌های روشنایی اصلی به صورت پنهانی و در گوشه‌های سپر تعبیه شوند. سادگی نمای جانبی CS35 پلاس به کمک خط قرمز و ضربه گیرهای پلاستیکی جذاب‌تر شده و خوشبختانه رینگ‌های 18 اینچی با سایز کوچک این کراس اوور سازگاری دارند.

بیشتر بخوانید:

لیست خودروهای وارداتی در بورس کالا به همراه قیمت آن‌ها اعلام شد

قیمت پراید 300 میلیون تومان شد؛ افزایش 50 درصدی در تنها یکسال!

طراحی داخلی چانگان CS35 پلاس

با بررسی چانگان CS35 پلاس از نظر طراحی داخلی، به‌وضوح متوجه تغییرات زیادی نسبت به نسخه معمولی CS35 می‌شویم. طراحان چینی این کراس اوور برای متنوع کردن فضای کابین از تریم دو رنگ مشکی و قرمز بهره گرفته‌اند و در میانه داشبورد نیز قطعه کرومی یکپارچه‌ای خودنمایی می‌کند. همچنین دریچه‌های تهویه هوا روی داشبورد تعبیه شده و صفحه نمایش دوگانه به صورت پلکانی، نمای جذابی را ایجاد کرده است.

بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

نوع فرمان D شکل است تا بتوانیم به کلاستر دیجیتال دسترسی داشته باشیم. روی فرمان نیز دکمه‌های فیزیکی بسیاری قرار گرفته است. کنسول مرکزی و داشبورد به سمت راننده متمایل شده‌اند تا مشکلی برای دسترسی وجود نداشته باشد. فاصله محوری چانگان سی اس 35 پلاس 2600 میلی‌متر است و در زمره خودروهای سایز کوچک دسته‌بندی می‌شود. سقف بدون شیب هم فضای بیشتری برای سرنشینان عقب ایجاده کرده است.

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

در بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس متوجه می‌شویم که زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 158 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ درحالی‌که نخستین نسل از این کراس اوور مجهز به یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی شده است. شاید پیشرانه توربوشارژ قدرت بیشتری تولید کند ولی به علت حساس بودن سیستم سوخت رسانی و بنزین بی‌کیفیت کشورمان چندان به کار نخواهد آمد.

نیروی محرکه این کراس اوور از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتومات به محور جلو منتقل می‌شود و با برادر بزرگتر خود، چانگان یونی تی از این جهت اشتراک دارد. به طور ترکیبی CS35 پلاس در هر 100 کیلومتر مسافتی که طی می‌کند، 6.3 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد و مجهز به استاندارد یورو 6 است.

آپشن‌ها  و امکانات رفاهی چانگان CS35 پلاس

گفتیم که قرار است فیس لیفت نسل دوم سی اس 35 پلاس وارد بازار کشورمان شود و از آنجایی که این خودرو دچار فیس لیفت شده، تغییرات زیادی پیدا کرده و در حال حاضر مجهز به امکانات زیر است:

فرمان برقی، رینگ آلیاژی، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین 360 درجه، صندلی‌های تنظیم شونده برقی، آینه‌های تاشو برقی به همراه گرمکن، چهار کیسه هوا و سقف پانوراما به همراه سانروف.

قیمت چانگان CS35 پلاس

براساس اطلاعاتی که در نامه وزارت صمت به بورس کالا دیده می‌شود، قیمت پایه چانگان CS35 پلاس ۵۸۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

قیمتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده نسبت به چینی‌های مونتاژی بازار ایران پایین‌تر است. البته فریب این قیمت پایین را نخورید، چراکه این خودرو براساس ساز و کار بورس کالا و پیشنهادهای قیمتی معامله خواهد شد و از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد قیمت نهایی این خودرو بسیار بالاتر از قیمت پایه خواهد بود.

سوالات متداول

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس چیست؟

بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس نشان می‌دهد که این خودرو با دو پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ یا 1.6 لیتری تنفس طبیعی راهی بازار داخل خواهد شد. به نظر می‌رسد سایپا برای قدرت بیشتر این خودرو از پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ استفاده خواهد کرد.

امکانات چانگان CS35 پلاس چیست؟

امکانات رفاهی و آپشن های نسبتا خوبی برای این کراس اوور در نظر گرفته شده که از جمله آنها می‌توان به فرمان برقی، رینگ آلیاژی، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین 360 درجه، صندلی‌های تنظیم شونده برقی، آینه‌های تاشو برقی به همراه گرمکن، چهار کیسه هوا و سقف پانوراما به همراه سانروف اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس چیست؟ آیا تمایلی به خرید این خودرو دارید؟ به نظر شما،‌ واردات خودروهای جدید تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر