;
coinex

پایان رویای مایکروسافت: مخالفت بریتانیا با قرارداد خرید اکتیویژن

مخالفت بریتانیا با قرارداد خرید اکتیویژن رویای مایکروسافت را نقش بر آب کرد. این خرید قرار بود با مبلغ پیشنهادی 68.7 میلیارد دلار نهایی شود.

مایکروسافت پیش‌تر در خبری مهیج اعلام کرد که شرکت بازی‌سازی اکتیویژن بلیزارد را که بازی‌هایی منحصربه‌فرد و پرمخاطب مانند مجموعه Call Of Duty را توسعه داده، به مبلغ 68.7 میلیارد دلار خریده است. اما این خبر فرازو نشیب‌های زیادی داشت و با مخالفت‌های فراوان همراه شد. حال و پس از گذشتن چندماه از خبر خرید این کمپانی توسط غول نرم‌افزاری جهان، خبر جدیدی به‌دست رسیده مبنی‌بر مخالفت بریتانیا با قرارداد خرید اکتیویژن که فعلاً رویای مایکروسافت برای خرید این کمپانی مطرح بازی‌سازی را خراب کرده است.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا اعلام کرده است که قرارداد مابین مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد باعث می‌شود که مایکروسافت بیش‌از حد در صنعت گیمینگ قدرتمند شود. این سازمان همچنین اعلام کرده است که غول صنعت گیم بیش از 60 تا 70 درصد از بازار جهانی گیمینگ ابری را در اختیار دارد و خرید اکتیویژن، مایکروسافت را بی‌رقیب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت از حمله هکرهای ایرانی به زیرساخت‌های آمریکا خبر داد

مخالفت بریتانیا با قرارداد خرید اکتیویژن

در اتفاقی غیرمنتظره، سازمان رقابت و بازار و بریتانیا (CMA) اعلام کرده که اجازه نمی‌دهد قرارداد ۶۸.۷ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد منعقد شود. بریتانیا می‌گوید در ماه‌های گذشته میلیون‌ها سند مرتبط‌ به مایکروسافت و اکتیویژن را به همراه ۲۱۰۰ ایمیل بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که قرارداد مورد اشاره امکان نهایی شدن را ندارد.

به گفته‌ سازمان رقابت و بازار بریتانیا، مایکروسافت حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از بازار جهانی گیمینگ ابری را در اختیار دارد. بریتانیا می‌گوید در اختیار گرفتن کنترل بازی‌های بزرگی نظیر Call of Duty و Overwatch و World of Warcraft باعث می‌شود قدرت مایکروسافت در صنعت بازی بیش از حد افزایش پیدا کند.

مخالفت بریتانیا با قرارداد خرید اکتیویژن

البته مایکروسافت برای حل این مشکل دست به اقداماتی زده و یک قرارداد تجاری با محوریت سرویس‌های گیمینگ ابری امضا کرد تا بازی‌های ایکس باکس به سرویس‌های Boosteroid و Ubitus اضافه شوند. مایکروسافت همچنین سراغ امضای قرارداد با نینتندو هم رفته است.

قراردادی ۱۰ ساله با نینتندو که مشروط به نهایی‌شدن تصاحب اکتیویژن بوده و شامل بازی‌های سری Call of Duty می‌شود. اما ظاهراً این اقدامات هم نتوانسته نظر مثبت سازمان رقابت و بازار و بریتانیا را جلب کند.

مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرده که به تصمیم سازمان رقابت و بازار بریتانیا اعتراض می‌کند اما بسیار بعید است که این سازمان نظر خود را تغییر دهد و به همین خاطر آینده بزرگ‌ترین معامله دنیای گیم در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ مخالفت بریتانیا با قرارداد خرید اکتیویژن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر