;
coinex

سرویس هوش مصنوعی آمازون برای رقابت با گوگل و مایکروسافت معرفی شد

سرویس هوش مصنوعی آمازون به‌منظور رقابت با بزرگانی همچون مایکروسافت و گوگل معرفی شد. آمازون نیز وارد کود رقابت هوش مصنوعی شد.

سرویس هوش مصنوعی آمازون برای رقابت با مدل‌های هوش مصنوعی رقبای اصلی خود مانند مایکروسافت و گوگل معرفی شد. سرویس هوش مصنوعی Bedrock آمازون که یک ربات هوشمند است، از طریق سیستم برنامه‌نویسی جدید این غول تکنولوژی راه‌اندازی شده و آنطور که اعلام شده، ترکیبی از چند مدل هوشمند موفق است.

بیشتر بخوانید: پیش بینی هوش مصنوعی آمازون از زمان آغاز جنگ جهانی سوم ؛ پیش از پایان 2023!

سرویس هوش مصنوعی آمازون رونمایی شد

پس از گوگل و مایکروسافت، آمازون نیز امروز با معرفی سرویس هوش مصنوعی Bedrock، به دنیای ربات‌های هوشمند پا گذاشت. Bedrock رابط برنامه نویسی جدید آمازون است که به کاربران و توسعه‌‌دهندگان اجازه می‌دهد با استفاده از پردازش ابری آن، چت‌بات‌‌های هوشمند و همچنین برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کنند.

آمازون امروز با معرفی سرویس مبتنی بر فضای ابری Bedrock، گام جدیدی در توسعه سیستم هوش مصنوعی خود برداشت. Bedrock بخشی از سرویس‌های تحت وب آمازون (AWS) محسوب می‌شود که سعی دارد با استفاده از مدل هوش مصنوعی طراحی شده توسط این شرکت و همچنین چند استارت‌اپ دیگر، رقابت تازه‌ای را با OpenAI و مدل هوش مصنوعی ChatGPT شروع کند.

بنا به گزارش منتشر شده از سوی Engadget، سرویس ابری Bedrock به کاربران و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد مدل‌های مشابه با ChatGPT و DALL-E 2 ایجاد کنند و سپس با استفاده از آن‌ها متون پیشرفته و همچنین عکس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را تولید نمایند. همچنین مشتریان این سرویس می‌توانند با استفاده از Bedrock، چت‌بات‌های جدید طراحی کرده و یا متون و تصاویر مختلف را تولید و کلاس‌بندی کنند.

سرویس هوش مصنوعی آمازون رونمایی شد

آمازون اعلام کرده است که مدل‌های هوش مصنوعی گسترده و متعددی را در این رابط برنامه‌نویسی خود گنجانده است که مشتریان بنا به نیاز خود می‌توانند از هرکدام از آن‌ها استفاده کنند. مدل هوش مصنوعی Titan foundation که محصولی از آمازون است و همچنین دیگر مدل‌های هوش مصنوعی تولید شده توسط چند استارت‌اپ با عناوین Anthropic’s Claude، AI21’s Jurassic-2 و Stable Diffusion بخشی از این مدل‌ها هستند که اخیراً با رشد و ارتقای قابل توجهی همراه شده‌اند.

Claude یکی از مدل‌های هوش مصنوعی توسعه یافته توسط گوگل است که توسط یکی از کارمندان سابق شرکت OpenAI طراحی شده است. Jurassic-2 نیز یک مدل هوش مصنوعی موفق محسوب می‌شود که به صورت ویژه در زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی، ایتالیایی و همچنین هلندی فعالیت دارد. Stable Diffusion نیز که دیگر مدل هوش مصنوعی حاضر در سرویس Bedrock است نیز یک مدل متن باز محسوب می‌شود که قادر است با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر گوناگونی را تولید کند.

آمازون اعلام کرده که سعی کرده است با اضافه کردن این مدل‌های هوش مصنوعی متنوع، ساختار منعطفی را برای مشتریان خود فراهم کند. همچنین با توجه به اینکه سرویس Bedrock ساختاری ابری دارد شروع به کار با آن و همچنین تولید محصول مبتنی بر هوش مصنوعی توسط توسعه‌دهندگان می‌تواند به سادگی و بدون نیاز به تامین سرور از سوی آن‌ها صورت بگیرد. در سرویس‌های مبتنی بر وب آمازون (AWS) ابزارهای گسترده دیگری نیز وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد خیلی سریع محصول تولید شده در این سرویس را با برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های خود ترکیب کنند.

سرویس هوش مصنوعی آمازون رونمایی شد

قرار است توسعه‌دهندگان بتوانند معین کنند که در سرویس Bedrock هرکدام از این مدل‌ها در صورت وارد شدن متن موردنظر کاربران چه رفتاری را از خود نشان دهد. آمازون اعلام کرده است که از این اطلاعات به منظور تعلیم این مدل‌های هوش مصنوعی استفاده نمی‌کند. به این ترتیب صاحبان تجارت‌های حساس و شامل اطلاعات طبقه‌بندی شده می‌توانند به راحتی از آن برای فعالیت‌های خود استفاده کنند. این سرویس به صورت امن، بهینه‌سازی هرکدام از این مدل‌ها با استفاده از داده‌های موردنظر توسعه دهندگان را فراهم می‌کند.

با توجه به اینکه در حال حاضر توسعه یک مدل هوش مصنوعی نیازمند صرف میلیاردها دلار هزینه است و همچنین تعلیم آن به جمع‌آوری انبوهی از داده‌ها نیاز دارد، سرویس Bedrock می‌تواند با رفع این مشکلات کاربران را در تولید محصول مبتنی بر هوش مصنوعی خود یاری دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سرویس هوش مصنوعی آمازون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر