;
coinex

آیا خرید ترون گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

ترون (TRON) یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین است که در کنار ارزهای دیجیتال دیگر در حال ایجاد یک اکوسیستم غیرمتمرکز است که در آن کاربران می‌توانند بدون واسطه به محتوای دیجیتال دسترسی داشته باشند. خود ارز دیجیتال روی شبکه ترون، TRX نام دارد و می‌توانید روی آن سرمایه‌گذاری کنید. در حقیقت، این سرمایه‌گذاری، متعلق به دنیای مدرن است اما مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری نیازمند این است که ابتدا فرصت‌ها و ریسک‌هایی را که در اختیارتان می‌گذارد، بشناسید و به‌دقت ارزیابی کنید. در این مقاله تلاش می‌کنیم درباره‌ی معایب و مزایای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به‌طورکلی صحبت کنیم و در ادامه مزایا و معایب خرید ارز دیجیتال ترون را بررسی خواهیم کرد.

مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

احتمالاً در سال‌های گذشته بارها نام انواع ارز دیجیتال مانند ترون، بیت‌کوین، اتریوم، شیبا و… به گوشتان خورده است. از افرادی شنیده‌اید که در این بازار سود کرده‌اند و تعدادی هم از ضررشان در این بازار بین‌المللی می‌گویند. در ادامه مزایا و معایب این بازار را بررسی می‌کنیم:

مزایا

  • ارزهای دیجیتال یک سیستم غیرمتمرکز و شفاف برای انتقال ارزش را ارا‌ئه می‌کند که مزایای اصلی آن امنیت بالا و هزینه‌ی پایین است.
  • ارزهای دیجیتال این امکان را دارند که محدودیت‌های سیستم‌های مالی سنتی را کنار بزنند و فعالیت‌های اقتصادی مانند وام‌های همتا به همتا، پرداخت‌های خرد و…. را ساده‌تر کنند.
  • رمزارزها به دلیل عدم وابستگی به دولت‌ها و کشورها می‌توانند از دارایی شما در برابر تورم محافظت کنند و قابلیت انتقال به هر نقطه از دنیا را دارند
  • به دلیل نو بودن این حوزه و فرصت‌های بالقوه زیاد، امکان برداشت سودهای کلان در این بازار وجود دارد.
  • این بازار ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته فعال است.

معایب

  • ارزهای دیجیتال در معرض نوسانات زیادی قرار دارند. قیمت آن‌ها می‌تواند در واکنش به رویدادهای بازار، اخبار و تغییرات نظارتی تغییرات زیادی کند.
  • این مسیر هنوز تازه است و امکان خطراتی مانند نقص فنی، هک و خطرات پیش‌بینی‌نشده‌ی امنیتی در آن وجود دارد.
  • در بسیاری از کشورها هیچ قانون‌گذاری‌ای در ارتباط با ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین انجام نشده است و ممکن است در آینده به لحاظ قانونی با مشکلاتی مواجه شوند.
  • امکان از بین ‌رفتن یک ارز دیجیتال بر اثر کشمش‌های بازار و اخبار و شایعات و… وجود دارد.

مقدمه‌ای بر ترون

ترون در سال ۲۰۱۷ از سوی کارآفرین چینی جاستین سان پایه‌گذاری شد. این پلتفرم غیرمتمرکز روی به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها و محتوای سرگرمی تمرکز دارد. بلاک‌چین این رمزارز در سال ۲۰۱۸ لانچ شد و در جولای همان سال با بیت تورنت یکپارچه شد.

آیا خرید ترون گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

ترون از یک معماری سه‌لایه استفاده می‌کند: لایه ذخیره‌سازی، لایه هسته و لایه کاربردی. در لایه هسته ترون چندین ماژول مختلف مانند قراردادهای هوشمند، مدیریت حساب و… وجود دارد که نشان می‌دهد این رمزارز پتانسیل رشد دارد.

ترون بر اساس الگوریتم اثبات سهم نمایندگی شده (DPoS) کار می‌کند که در آن ۲۷ ابر نماینده (SR) بلاک‌هایی را در زنجیره تولید می‌کند. هر شش ساعت دارندگان حساب‌های TRX می‌توانند حساب خود را مسدود کرده و به SRها رأی دهند. پروتکل هر سه ثانیه یک بلاک جدید تولید می‌کند و یک TRX 32 به SRها پاداش می‌دهد. این فرایند نسبت به بعضی بلاک‌چین‌ها امکان خروجی سریع‌تری دارد.

پلتفرم ترون به شکلی طراحی شده که امکان مقیاس‌پذیری بالایی دارد و امکان انجام حجم بالایی از تراکنش با سرعت بالا و هزینه کم هم در آن دیده شده است. TRX در انواع صرافی ارز دیجیتال قابل ‌خرید و فروش است و برای رأی‌دادن و شرکت در تصمیم‌گیری‌های شبکه ترون استفاده می‌‌شود.

مزایا و معایب خرید ترون

سرمایه‌گذاری در هر رمز ارزی مزایا و معایب خاص خودش را دارد. درباره‌ی ترون هم این موضوع صادق است. در ادامه به تعدادی از این مزایا و معایب اشاره می‌کنیم:

مزایا

  • ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز است که در صنعت سرگرمی کاربرد دارد، صنعتی که بازار بسیار بزرگی را در اختیار این رمزارز قرار دهد.
  • ترون یک شبکه بسیار سریع و مقیاس‌پذیر دارد که حجم بالایی از تراکنش را در زمان کم و با هزینه پایین انجام می‌دهد.
  • این برنامه حامیان بسیار زیادی دارد و توسعه کنندگان مختلفی روی آن تمرکز کرده‌اند.
  • ترون در بازار قیمت مناسبی دارد و برای کسانی که می‌خواهند با سرمایه کم وارد بازار رمزارز شوند مناسب است.

آیا خرید ترون گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

معایب

  • یکی از مهم‌ترین معایب این رمزارز این است که تنها ۱۵ درصد از ترون‌ها در بازار آزاد موجود هستند و ۸۵ درصد آن در انحصار گروه خاصی از سرمایه‌گذارها است.
  • ترون هنوز در ابتدای راه قرار دارد و طرح‌های آن تا عملی‌شدن کامل چند سال فاصله دارند که باعث می‌شود، لازم باشد صبر بیشتری در این بازار به خرج دهید.
  • موضوع دیگری که درباره‌ی این رمز ارز مطرح است این است که بسیاری از کارشناسان معتقدند ترون تا اندازه‌ی زیادی متمرکز است. طبق گزارش‌ها بیشتر از ۵۰ درصد توکن موجود در بازار تنها در ده آدرس قرار دارد که این موضوع می‌تواند باعث برنامه‌ریزی قیمت این کوین شود.

پیش‌بینی آینده ترون توسط کارشناسان

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز مخصوصاً ترون را دارند به دنبال جواب آن هستند، سرنوشت این سرمایه‌گذاری در آینده کوتاه‌مدت و بلندمدت است. مشخص است که باتوجه‌به اینکه ترون تحت‌تأثیر قیمت بیت‌کوین و همچنین اخبار بازار است، تحلیل قطعی‌ای برای قیمت آن وجود ندارد؛ اما کارشناسان مختلف بر اساس داده‌های موجود تحلیل‌هایی ارائه کرده‌اند که می‌توان درباره‌ی آن‌ها صحبت کرد.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران معتقدند TRON پتانسیل رشد بالایی دارد و قیمت آن می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۳ به حدود ۰.۱ دلار خواهد رسید. هرچند تعدادی هم هنوز معتقدند این قیمت بین ۵ تا ۸ سنت متغیر خواهد بود و نباید منتظر تغییر بزرگی در قیمت این رمزارز بود. در ادامه درباره‌ی تحلیل‌های ارائه شده از سوی چند شرکت معتبر صحبت می‌کنیم.

Coin codex یکی از شرکت‌های معتبری است که قیمت این رمزارز را پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی درازمدت این شرکت خوش‌بینانه است و قیمت را برای سال ۲۰۲۳ بین ۸ تا ۱۵ سنت پیش‌بینی کرده است.

CryptoNewasZ شرکت دیگری است که ادعا کرده است میانگین قیمت این ارز در سال ۲۰۲۳، ۱۵ سنت خواهد بود و این عدد را برای سال ۲۰۲۴ حدود ۱۷ سنت پیش‌بینی کرده و پیش‌بینی کرده است این رمزارز تا سال ۲۰۲۶ به ۰.۲۶ دلار خواهد رسید.

Priceprediction گزینه‌ی دیگری است که می‌توانید برای پیش‌بینی قیمت به سراغش بروید. پیش‌بینی این وبسایت کمی محتاطانه‌تر است و کارشناسان آن معتقدند این رمزارز تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند به قیمت ۱۸ سنت برسد و این دهه را با قیمتی حدود ۰.۵ دلار به پایان خواهد رساند؛ اما در ادامه جهش بزرگی خواهد داشت و در سال ۲۰۳۱ به ۱.۷ دلار خواهد رسید.

جمع‌بندی

واقعیت این است که بازارهای ارز دیجیتال به‌شدت نوسان دارند و در نتیجه تحلیل‌ها می‌توانند خطای جدی داشته باشند. اگر قصد سرمایه‌گذاری روی ترون یا هر ارز دیجیتال دیگری را دارید همواره ترندهای بازار را چک کنید، تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال را بررسی کنید و نظرات کارشناسان را ببینید. همچنین به‌خاطر داشته باشید عملکرد گذشته تضمینی برای آینده نیست، هرگز با پولی که ازدست‌دادن آن به شما ضربه جدی خواهد زد، وارد این بازار نشوید.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر