;
coinex

وعده تحقق پوشش 10 میلیون خانواری فیبر نوری تا پایان سال 1402

زارع‌پور در حالی وعده پوشش 10 میلیون خانواری فیبر نوری در کشور را می‌دهد که هنوز وعده 4 میلیونی پارسال برای تعداد خانوارها و کسب‌وکارها محقق نشده است.

پروژه توسعه فیبر نوری یکی از طرح‌هایی بوده که از سوی وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم با شدت فراوانی همواره دنبال شده است، هم‌اکنون براساس گزارش اخیر خبرگزاری ایرنا در سال گذشته پوشش فیبر نوری در کشور به سه میلیون خانوار رسیده است.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: سال آینده 10 میلیون پوشش فیبر نوری خواهیم داشت

وعده پوشش 10 میلیون خانواری فیبر نوری

طی نشست اخیر وزیر ارتباطات با مدیران اپراتورهای فعال در پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها به آمار میزان توسعه فیبر نوری تا پایان سال 1401 اشاره نشد، بااین‌حال زارع‌پور ضمن تاکید بر اینکه این پروژه اولویت نخست سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات بوده و به‌صورت روزانه از سوی این نهاد دنبال می‌شود، از برنامه وزارت ارتباطات برای پوشش 10 میلیون خانواری فیبر نوری خبر داده است.

این وعده‌ها در حالی اعلام شده که وزیر ارتباطات طی آخرین حضورش در مجلس به نمایندگان وعده چهار میلیونی شدن تعداد خانوارها و کسب‌وکارهای تحت پوشش فیبر نوری را ارائه کرده بود. زارع‌پور در جلسه 28 آبان در مجلس گفته بود که درحال‌حاضر دو میلیون خانوار و کسب‌وکار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند و افزود: «ارزیابی ما این است که تا آخر سال این تعداد دو برابر می‌شود.»

طبق گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی این نشست در تشریح میزان اهمیت این پروژه بیان داشت:

«این پروژه زیرساخت توسعه کشور در دهه‌های آینده است و همه باید برای تحقق آن تلاش کنیم.»

وی همچنین در ادامه تاکید داشت که پروژه FTTH باید با یک کار جهادی اجرایی شود و تا پایان امسال تعداد خانوارها و کسب‌وکارهای تحت پوشش فیبر نوری به عدد 10 میلیون دست پیدا کند. وزیر ارتباطات همچنین از مدیران اپراتورهای فعال در این پروژه درخواست کرد که برنامه خود جهت اتصال مدارس و دانشگاه‌ها به شبکه فیبر نوری را ارائه و تا پایان شهریور ماه این کار در شهرهای تحت پوشش عملیاتی شود.

پوشش 10 میلیون خانواری فیبر نوری

طبق اعلام پیشین وزارت ارتباطات قدم بعدی توسعه این طرح تا پایان سال 1403 اتصال هشت میلیون خانوار دیگر به فیبر نوری است. وزیر ارتباطات همچنین اشاراتی به تبصره‌های قانون بودجه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات جهت مشوق‌های اجرای این پروژه نیز داشته و اظهار داشت: «بر همین اساس وزیر کشور نیز به تمامی استانداران و شهرداری‌های کشور برای همکاری با این پروژه دستورالعملی را ابلاغ کرده است.»

زارع‌پور در واکنش به مسئله تأمین مالی که از سوی برخی از مدیران اپراتورها در جلسه روز گذشته مطرح شد هم به راه‌اندازی صندوق این پروژه طبق قانون بودجه امسال تاکید کرده و خاطرنشان کرد: «با تصویب آیین‌نامه این حساب و واریز سهم هزار میلیارد تومانی وزارت ارتباطات و بخشی از حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورها، مشکلی از نظر تأمین مالی این پروژه در سال جاری وجود ندارد و با این مکانیزم‌ها این مشکل حل می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وعده پوشش 10 میلیون خانواری فیبر نوری در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر