;
coinex

هوش مصنوعی Palantir برای مدیریت درگیری‌های نظامی و تعیین استراتژی جنگی معرفی شد [+فیلم]

با توسعه فزاینده هوش مصنوعی در زندگی انسان‌ها هم‌اکنون بعد از معرفی چت بات‌ها نوبت به مدیریت درگیری‌های نظامی با کمک هوش مصنوعی Palantir رسیده است.

یک شرکت آمریکایی اقدام به معرفی هوش مصنوعی جدیدی تحت عنوان Palantir کرده که در هنگام جنگ‌ها و عملیات نظامی به نیروهای نظامی کمک می‌رساند و ضمن جمع‌آوری اطلاعات، تاکتیک‌های مدنظر خود را نیز پیشنهاد می‌کند. این شرکت با هوش مصنوعی Palantir (AIP) خود یک سیستم یکپارچه‌سازی شده با مدل‌های زبان بزرگی همچون GPT-4 از OpenAI یا BERT گوگل طراحی کرده که توانایی تجزیه‌ و‌ تحلیل داده‌ها را به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی سانسورچی اینترنت به نام Oculus توسط روسیه معرفی شد

قابلیت‌ها هوش مصنوعی Palantir در درگیری‌های نظامی

در ابتدا لازم به ذکر است که با وجود اینکه قابلیت‌های AIP امکان ارائه مزایای چشمگیری در جنگ را دارد، اما بدون تردید بهره‌گیری از چنین فناوری به روش‌های قانونی و اخلاقی خاص خود نیازمند است و اقدامات غیرمجاز آن امکان تشدید عواقب استفاده از آن را خواهد داشت. بنابراین، هوش مصنوعی Palantir و شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری مشابه، باید ملاحظات اخلاقی سیستم‌های هوش مصنوعی خود را در بالاترین سطح توجه بگذارند و از وجود تدابیر مناسب جهت جلوگیری از سوء استفاده از آن‌ها اطلاع حاصل کنند.

این شرکت آمریکایی برای تست قابلیت‌های این هوش مصنوعی آزمایشی را اجرا کرده و طی آن قابلیت‌های AIP را در یک پروژه به نمایش گذاشته که در آن یک اپراتور نظامی، موفق به کشف تجمع نیروهای دشمن در نزدیکی مرز یک منطقه شد. در ادامه ویدئویی از عملکرد Palantir در مدیریت درگیری‌های نظامی قرار گرفته است:

هوش مصنوعی AIP طی آزمایش خود توانست منطقه را در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی کند و همچنین پاسخ‌های تاکتیکی موردنظر را نیز برای آن پیشنهاد کند. با وجود عملکرد قابل توجه AIP، شرکت Palantir نیاز به کنترل استفاده از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) و الگوریتم‌ها در زمینه‌های حساس، همچون مواردی که در عملیات‌های نظامی با آن روبرو خواهد شد را بسیار پراهمیت می‌داند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قابلیت‌های هوش مصنوعی Palantir در مدیریت درگیری‌های نظامی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر