;
coinex

اخراج سردبیر یک نشریه آلمانی به علت استفاده از هوش مصنوعی

در پی مصاحبه‌ یک نشریه آلمانی با مایکل شوماخر که با هوش مصنوعی تدوین شده بود، شاهد اخراج سردبیر یک نشریه آلمانی ضمن عذرخواهی از خانواده این راننده افسانه‌ای مسابقات اتومبیلرانی بودیم.

به گزارش رویترز، مایکل شوماخر راننده افسانه‌ای مسابقات فرمول 1 که سابقه 7 بار قهرمانی این مسابقات را دارد و حالا 54 ساله است، بعد از یک جراحت شدید مغزی در جریان یک سانحه ورزش اسکی در دسامبر 2013 میلادی، تا به حال در انظار عمومی مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: مرورگر جدید اپرا وان با تمرکز بر قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد معرفی شد

اخراج سردبیر یک نشریه آلمانی به دلیل استفاده از هوش مصنوعی

خانواده شوماخر طی هفته جاری خبر از ارائه یک دعوی حقوقی به دادگاه علیه هفته‌نامه «دی آکتوئل» (Die Aktuelle) متعلق به گروه رسانه Funke دادند. بلافاصله پس از این اتفاق، این گروه رسانه‌ای ضمن انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود رسماً بابت انتشار این مصاحبه عذرخواهی کردند.

اخراج سردبیر یک نشریه آلمانی

بیانکا پوهلمان، مدیرعامل نشریات گروه در قسمتی از بیانیه خود بیان داشت: «این گزارش نامتناسب و گمراه‌کننده هرگز نباید چاپ می‌شد. گزارش مذکور به هیچ‌وجه با استانداردهای خبرنگاری که ما و خوانندگان‌مان از Funke انتظار داریم همخوانی ندارد. انتشار این مقاله عواقب فردی برای پرسنل در برخواهد داشت.»

از طرفی آن هافمن، سردبیر «دی آکتوئل» که از سال 2009 مسئولیت مدیریت این نشریه را برعهده دارد، اخراج خواهد شد. در جدیدترین شماره این مجله نقشی از چهره خندان شوماخر همراه با تیتر «مایکل شوماخر، نخستین مصاحبه» قرار گرفته است. در متن خبر هم نقل‌وقول‌هایی از طرف شوماخر قرار گرفته که از سوی هوش مصنوعی تولید شده بود. این در حالی است که خانواده شوماخر در مورد وضعیت سلامت این راننده سابق مسابقات فرمول یک بسیار محرمانه عمل کردند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اخراج سردبیر یک نشریه آلمانی به علت استفاده از هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر