;
coinex

تشکیل کارگروه هوش مصنوعی در وزارت امنیت آمریکا

آمریکا تصمیم به تشکیل کارگروه هوش مصنوعی جهت تعیین نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای انجام هر کاری از جمله موارد حفاظتی و نظارتی را گرفته است.

خبر مربوط به ایجاد کارگروه هوش مصنوعی در آمریکا از طرف «الخاندرو مایورکاس»، وزیر امنیت آمریکا فاش شده است. بااینکه هوش مصنوعی پدیده جدیدی نبوده، بااین‌حال در پی محبوبیت ناگهانی چت جی‌پی‌تی متعلق به شرکت OpenAI طی ماه‌های گذشته نگاه مقامات سراسر جهان را جهت اتخاذ بهترین روش‌ها برای استفاده مفید از فناوری به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید: نخستین مجری هوش مصنوعی ترکیه رونمایی شد

تشکیل کارگروه هوش مصنوعی در آمریکا

هدف این مقامات از توجه به چنین رویکردهایی جلوگیری از انتشار اخبار جعلی و فعالیت‌های مجرمانه بوده است. مایورکاس در این رابطه بیان کرده که این تکنولوژی به‌صورت فزاینده‌ای چشم‌انداز تهدیدها را تغییر می‌دهد.

تشکیل کارگروه هوش مصنوعی

او در ادامه خاطرنشان کرد: «بخش ما رهبری استفاده مسوولانه از هوش مصنوعی را برعهده دارد تا کشورمان را ایمن و در مقابل استفاده مخرب از این فناوری نوین دفاع کنیم.»

مایورکاس همچنین خواهان بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای ایمن‌سازی شبکه توزیع برق و سیستم‌های ذخیره آب شده؛ به این علت که هراسی مبنی بر حمله دشمنان به هر دو این زیرساخت‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تشکیل کارگروه هوش مصنوعی توسط آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر