;
coinex

نقض حریم خصوصی کاربران مرورگر اج ؛ تمام اطلاعات جستجو به بینگ فرستاده می‌شود

نقض حریم خصوصی کاربران مرورگر اج در یک خبر جدید فاش شد. ظاهراً اطلاعات تمام وبسایت‌ها به بینگ جدید فرستاده می‌شود.

یکی از کاربران فعال در شبکه اجتماعی ردیت خبری را مبنی بر نقض حریم خصوصی کاربران مرورگر اج منتشر کرده است. طبق اخبار فاش شده، ظاهرا اطلاعات و جستجوهای هر کاربر که از طریق مرورگر اج انجام می‌گیرد به بینگ جدید ارسال می‌شوند.

اما موضوع آنطور که فکر می‌کنید نیست و مایکروسافت عملی تحت عنوان نقض حقوق کاربران انجام نداده است؛ بلکه طبق بررسی‌ها این عمل به‌دلیل پیاده‌سازی نامناسب قابلیت جدید مرورگر اج اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: آسیب‌پذیری بینگ اجازه دسترسی به اطلاعات کاربر و تغییر نتایج جستجو را می‌داد

نقض حریم خصوصی کاربران مرورگر اج برملا شد

به نظر می‌رسد که مرورگر مایکروسافت اج آدرس بیشتر سایت‌‌هایی را که از آن‌ها بازدید می‌کنید، برای سرورهای بینگ ارسال می‌کند. کاربران ردیت برای اولین‌بار هفته گذشته در مورد مشکلات حریم خصوصی اج گزارش دادند و متوجه شدند که آخرین نسخه مایکروسافت اج نشانی کامل هر صفحه‌ای که به آن پیمایش می‌کنید را به bingapis.com ارسال می‌کند. مایکروسافت اعلام کرد هم‌اکنون در حال بررسی این گزارش‌ها می‌باشد.

کاربری با نام hackermchackface در ردیت برای اولین‌بار این مشکل را کشف کرد. کاربران ردیت نمی‌توانستند بفهمند چرا مایکروسافت اج آدرس سایت‌‌هایی را که کاربر بازدید می‌کند به سرور بینگ API می‌فرستد. با این‌ حال، مهندس نرم‌افزاری به نام رافائل ریورا این مورد را بررسی کرد و متوجه شد که این مشکل به‌خاطر پیاده‌سازی نامناسب قابلیت جدید مرورگر اج رخ داده است.

نقض حریم خصوصی کاربران مرورگر اج برملا شد

ریورا در گفت‌وگو با خبرگزاری ورج می‌گوید: «مایکروسافت اج قابلیتی برای دنبال‌کردن سازندگان محتوا دارد که به‌طور پیش‌فرض فعال شده است. به‌ نظر می‌رسد که هدف توسعه‌دهندگان این قابلیت این بوده که وقتی به صفحات خاصی نظیر یوتیوب، ورج و ردیت مراجعه می‌کنید، بینگ از این اتفاق خبردار شود. اما ظاهراً این ویژگی به درستی کار نمی‌کند و در‌ عوض آدرس تمام سایت‌هایی که از آن‌ها دیدن می‌کنید، به بینگ ارسال می‌کند.»

مایکروسافت برای نخستین‌بار سال گذشته آزمایش این ویژگی جدید را در اج آغاز کرد و سپس آن را در ماه‌های اخیر به‌طور گسترده‌تری عرضه کرد. این ویژگی طراحی شده است تا به شما اجازه دهد سازندگان محتوای موردعلاقه خود را در یوتیوب و سراسر وب دنبال کنید. البته اگر این ویژگی را غیرفعال کنید، نشانی‌های وب دیگر به bingapis.com ارسال نمی‌شوند.

لازم به ذکر است که مایکروسافت آدرس سایت‌ها را قبل از اینکه به بینگ بفرستد، فیلتر می‌کند و این ویژگی شامل سایت‌هایی با محتوای نامناسب نمی‌شود. به نظر می‌رسد، مایکروسافت اج هر آدرسی که قبلاً علامت‌گذاری نشده است را به bingapis.com ارسال می‌کند. این ویژگی تا حدودی حریم خصوصی کاربر را نقض می‌کند؛ به‌ویژه زمانی که این عملکرد به طور پیش‌فرض فعال باشد.

کیتلین رولستون، مدیر ارتباطات مایکروسافت، در بیانیه‌ای به ورج می‌گوید:

«ما از گزارش‌ها آگاه هستیم و در حال بررسی این مشکل هستیم تا اقدامات لازم را برای رسیدگی به آن انجام دهیم.»

مایکروسافت هنوز توضیح نداده است که چرا آدرس سایت‌ها به bingapis.com ارسال می‌شوند. همچنین هنوز مشخص نشده است که مایکروسافت اج چگونه پیکربندی شده تا نشانی‌ بیشتر سایت‌هایی را که بازدید می‌کنید را با بینگ به اشتراک بگذارد.

نقض حریم خصوصی کاربران مرورگر اج برملا شد

تا زمانی که مایکروسافت تحقیقات خود را تکمیل کرده و این مشکل را اصلاح کند، به شدت توصیه می‌کنیم که ویژگی مذکور را غیرفعال کنید. به احتمال زیاد تاکنون نمی‌دانستید که این ویژگی وجود دارد. بدین ترتیب، هرگز از آن استفاده نکرده‌اید و عملکردی نیست که نگران از دست‌دادن آن باشید. برای انجام این کار کافی است به بخش Settings بروید. وارد برگه Privacy, Search and Services شوید و به قسمت Services مراجعه کنید. سپس گزینه Show suggestions to follow creators in Microsoft Edge را غیرفعال نمایید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نقض حریم خصوصی کاربران مرورگر اج چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر