;
coinex

مرورگر جدید اپرا وان با تمرکز بر قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد معرفی شد

مرورگر جدید اپرا وان با بهره‌گیری از هوش مصنوعی مولد معرفی شد. اپرا نیز می‌خواهد سهمی از تکنولوژی هوش مصنوعی در پلتفرم خود داشته باشد.

براساس آخرین اخبار تکنولوژی، ظاهراً مرورگر جدید اپرا وان با تمرکز بر قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد رونمایی شده است. جالب است که این مرورگر هوشمند از دو چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT و ChatSonic در کنار یکدیگر استفاده می‌کند و می‌تواند بهترین تجربه وب‌گردی را در اختیار کاربر قرار دهد. گفتنی‌ست که این مرورگر از تو بازطراحی شده است.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی سفر با کمک ChatGPT ؛ لذت دوچندان سفر با ویژگی‌های هوش مصنوعی

مرورگر جدید اپرا وان یا قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

اپرا از یک مرورگر جدید به نام «اپرا وان» (Opera One) رونمایی و دسترسی اولیه به آن را فراهم کرده است. این مرورگر که به‌طور کامل بازطراحی شده، در ادامه سال جاری میلادی برای تمام پلتفرم‌ها منتشر خواهد شد. اپرا وان طراحی ساده‌ای دارد و به‌گونه‌ای توسعه یافته است که بتوان به آن ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد اضافه کرد. این مرورگر همچنین به‌طور پیش‌فرض شامل ChatGPT می‌شود.

مرورگر جدید اپرا وان یا قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

اپرا مرورگر جدیدش را به‌صورت ماژولار طراحی کرده است تا بتوان ویژگی‌های جدیدی در آینده به آن اضافه کرد. یکی از این قابلیت‌ها «Tab Islands» نام دارد. این ویژگی می‌تواند به‌طور خودکار و روشی خلاقانه وب‌سایت‌هایی را که کاربران باز کرده‌اند، براساس محتوای آن‌ها گروه‌بندی کند.

برای مثال قابلیت Tab Islands می‌تواند تمام تب‌های حاوی منوها و رستوران‌ها را در یک Tab Island قرار دهد. این رویکرد باعث کاهش سردرگمی کاربران و رسیدگی راحت‌تر به کارهای مختلف می‌شود. در کنار این ویژگی، خود کاربران هم می‌توانند به‌صورت دستی تب‌های باز را گروه‌بندی کنند.

کاربران می‌توانند تب‌ها را میان Islandها جابه‌جا کنند یا اینکه خودشان به‌صورت دستی یک Island جدید بسازند. همین ویژگی یکی از موارد مدنظر اپرا برای توسعه مرورگر جدیدش بوده و به همین دلیل مانور زیادی روی آن داده است.

مرورگر جدید اپرا وان یا قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

در کنار این ویژگی، اپرا وان به‌صورت پیش‌فرض با ChatGPT و ChatSonic از راه می‌رسد و همچنین از درخواست‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. اپرا در ماه مارس پشتیبانی از چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را اعلام کرد که امکان دسترسی سریع به آن‌ها در پنجره‌ای جداگانه در مرورگر فراهم می‌شود.

ویژگی درخواست‌های مبتنی بر هوش مصنوعی راه متفاوتی را برای استفاده از چت‌بات‌ها برای تبدیل متن موجود در صفحات در اختیار افراد قرار می‌دهد. برای مثال با این ویژگی می‌توان متن موجود در صفحه را خلاصه کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص معرفی مرورگر جدید اپرا وان با تمرکز بر قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر