coinex
راهنمای خرید تکراتو

1000 کیلومتر پیمایش با 1 دقیقه شارژ ؛ انقلاب چینی‌ها در صنعت خودروهای برقی!

اخیراً چینی‌ها در جریان نمایشگاه از دو خودروی جدید برقی رونمایی کرده‌اند که قابلیت 1000 کیلومتر پیمایش با 1 دقیقه شارژ باتری را ارائه می‌کنند.

شرکت هونگچی که به عنوان خودروساز لوکس چینی به‌شمار می‌آید اخیراً یک سدان برقی تحت عنوان E001 به همراه یک خودروی شاسی بلند برقی به‌نام E202 را معرفی کرده است. به‌نظر در آینده نزدیک این دو محصول جدید به بازار اروپا روانه خواهد شد. نکته جالب این است که خودرو شاسی بلند الکتریکی E202 مجهز به باتری Qilin ساخت شرکت CATL بوده که با یک بار شارژ توانایی طی کردن مسافت حداکثر هزار کیلومتر را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای برقی 2023 ؛ جذاب‌هایی که دستمان از آنها کوتاه است

1000 کیلومتر پیمایش با 1 دقیقه شارژ باتری خودرو برقی

از طرفی به گزارش Gizchina، سدان هونگچی E001 نیز از شعاع حرکتی هزار کیلومتری برخوردار خواهد بود و با بهره‌گیری از سیستم تعویض باتری ظرف یک دقیقه انرژی لازم جهت این امر را فراهم خواهد کرد. باز طریق سیستم تعویض باتری مذکور، راننده این خودرو این امکان را دارد تا در یک جایگاه مشخص باتری خودرو برقی خود را با یک باتری کاملاً پر جایگزین کند.

1000 کیلومتر پیمایش با 1 دقیقه شارژ

قبل از این نیز استارتاپ آمریکایی Enovix از نسل جدیدی از باتری‌ها جهت به‌کارگیری در خودروهای برقی رونمایی کرده بود که امکان شارژ کامل را در کمتر از 10 دقیقه به ارمغان می‌آورد تا معضل زمان زیاد شارژ این خودروها تا حدود زیادی رفع شود.

تا به امروز اطلاعات بیشتری در خصوص نسل جدید باتری‌های Enovix فاش نشده است؛ بااین‌حال اطلاعاتی مبنی بر افزایش تراکم انرژی از طریق طراحی جدید وجود دارد. استارتاپ Enovix ادعا کرده که این باتری پس از 1000 بار شارژ و دشارژ می‌تواند همچنان 93 درصد ظرفیت خود را نگه دارد.

لازم به ذکر است که باتری‌های خودروهای الکتریکی از نوعی معماری سلولی سه بعدی استفاده می‌کنند. طبق اعلام Enovix باتری جدید این استارتاپ توانایی 80 درصد شارژ ظرف مدت 5.2 دقیقه را داشته و کمتر از 10 دقیقه به 98 درصد ظرفیت شارژ خود می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قابلیت 1000 کیلومتر پیمایش با 1 دقیقه شارژ باتری خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر