;
coinex

سگ رباتیک سخنگوی بوستون داینامیکس معرفی شد [+فیلم]

سگ رباتیک سخنگوی بوستون داینامیکس رونمایی شد. این ربات جدید و عجیب و غریب به هوش مصنوعی ChatCPT مجهز شده و فراتر از خود عمل می‌کند.

سگ رباتیک سخنگوی بوستون داینامیکس که به هوش مصنوعی ChaGPT مجهز شده است، رونمایی شد. در دوران ظهور تکنولوژی‌های هوش مصنوعی جدید، فقط وجود یک سگ رباتیک کم بود که به لطف چند برنامه‌نویس خلاق محقق شد. این سگ رباتیک قادراست با انسان صحبت کند. اما نه فقط بوسیله چت‌بات ChatCPT بلکه در این ربات هوشمند از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار گوگل نیز استفاده شده است. قابلیت‌های ربات سگ بوستون داینامیکس را می‌توانید در یک ویدئو منتسب به آن مشاهده کنید. در ادامه با تکراتو همراه باشد.

بیشتر بخوانید: ربات فوتبالیست آرتمیس از مسی بهتر است! [+ویدیو]

سگ رباتیک سخنگوی بوستون داینامیکس رونمایی شد

تیمی از برنامه‌نویسان خلاق اخیراً سگ رباتیک بوستون داینامیکس را به ChatGPT شرکت OpenAI و مدل تبدیل متن به گفتار گوگل مجهز کرده‌اند تا بتواند به‌معنای واقعی کلمه با کاربران صحبت کند و به سؤالات و درخواست‌های آن‌ها پاسخ دهد.

سانتیاگو والداراما، مهندس یادگیری ماشینی با انتشار ویدیویی در توییتر نشان داد او و همکارانش چگونه سگ رباتیک بوستون داینامیکس موسوم‌ به اسپات (Spot) را برنامه‌ریزی کردند تا با کمک چت‌بات محبوب OpenAI به سؤالات کاربران پاسخ دهد.

والداراما در توییتر توضیح داد ربات‌‌هایی مثل اسپات هر روز مأموریت‌های خودکار مختلفی انجام می‌دهند. او در ادامه اظهار داشت: «ما فایل‌های پیکربندی و نتایج مأموریت‌ها را با استفاده از ChatGPT به‌ ربات ارائه می‌دهیم و سپس با استفاده از آن زمینه‌ها، سؤالاتی می‌پرسیم. بدین‌ترتیب با قراردادن مدل تبدیل متن به گفتار می‌توان از ربات مذکور برای کسب اطلاعات در موضوعات مختلف استفاده کرد.»

همان‌طور که در ویدیوی فوق مشاهده می‌کنید، سگ رباتیک بوستون داینامیکس هنگام ارائه‌ی پاسخ سؤالات، حرکات اضافه‌ای به‌نمایش درمی‌آورد و به‌عنوان مثال برای نه گفتن سر خود را تکان می‌دهد.

اگرچه نوع تعامل ربات اسپات در شکل کنونی آن بی‌ضرر به‌نظر می‌رسد، اما بسیاری از افراد از دیدن ویدیو مذکور وحشت‌زده شده‌اند.

به‌عنوان مثال کاربری در توییتر تصویر متحرکی از ربات انسان‌نما را به‌اشتراک گذاشته است که مسلسل در دست دارد. یکی از کاربران با حالتی طنزآمیز گفت: «روزی با مرور گذشته، به این روز به‌عنوان نقطه‌ی عطف محوری در صنعت رباتیک و هوش مصنوعی اشاره خواهیم کرد.»

فیوچریسم می‌نویسد، درحالی‌که ادغام ChatGPT با ربات اسپات می‌تواند ما را یک گام کوچک‌تر به خیزش ربات‌ها نزدیک کند، اما چنین کاری همیشه بخشی از برنامه‌ و روند توسعه‌ی فناوری مذکور بوده است. مایکروسافت ماه فوریه قراردادی چند میلیارد دلاری با OpenAI منعقد کرد تا بتواند از ابزارهای هوش مصنوعی این استارتاپ در محصولات مختلف خود ازجمله موتور جستجوی بینگ استفاده کند.

سگ رباتیک سخنگوی بوستون داینامیکس رونمایی شد

ادغام ChatGPT با سگ رباتیک بوستون داینامیکس می‌تواند آغازگر تغییر در روش توسعه‌ی سیستم‌های رباتیک باشد و امید می‌رود این اقدام سایر محققان را به فعالیت در این حوزه‌ی هیجان‌انگیز ترغیب کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره سگ رباتیک سخنگوی بوستون داینامیکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر