;
coinex

ربات Moonlight با قابلیت استفاده از نیروی کنترل شده معرفی شد [+ویدیو]

ربات Moonlight به‌عنوان اولین ربات موازی جهان با قابلیت نیروی کنترل‌شده معرفی شد. قابلیت‌های این ربات به چه کار می‌آید؟

شرکت توسعه‌دهنده Flexiv، از اولین ربات موازی جهان با قابلیت نیروی کنترل‌شده به‌نام ربات Moonlight پرده‌برداری کرد. این ربات با ویژگی کنترل نیرو طراحی شده و می‌تواند کارهای دقیقی همچون سفت کردن پیچ و مهره یا صیقلی کردن وسایل و سطوح را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: کنترل ذهنی سگ‌های رباتیک توسط سربازان ارتش استرالیا [+ویدیو]

ربات Moonlight توسط شرکت Flexiv معرفی شد

یک شرکت توسعه‌دهنده موفق به توسعه اولین ربات با بازوهای موازی شده است که می‌تواند نیروی کنترل‌شده اعمال کند. این ربات مناسب کارهایی مثل سفت‌کردن پیچ و صیقل‌کاری وسایل است که نیازمند حرکت دقیق و کنترل نیرو هستند. این ربات Moonlight نام دارد.

براساس گزارشی که در وب‌سایت Devices & Controls منتشر شده است، ربات Moonlight از قابلیت منحصربه‌فرد اندازه‌گیری فشار تا سطح 0.1 نیوتن بهره می‌برد و می‌تواند با دقت بالا روی اشیای ظریف کار کند. شرکت Flexiv که سازنده این ربات است، می‌گوید: «محصول آن‌ها می‌تواند کارهای مربوط به بازوهای رباتیک معمولی را با دقت و سرعت ربات‌های موازی انجام دهد.»

«هائو جیانگ»، مدیر توسعه محصول شرکت Flexiv می‌گوید:

«Moonlight ترکیبی از ربات‌های تحسین‌شده سری Rizon و طراحی‌های اثبات‌شده از ربات‌های موازی است.» ربات حاضر می‌تواند تا 12 کیلوگرم بار را با سرعت پایین و تا 7 کیلوگرم بار را با سرعت 1.5 متر بر ثانیه جابه‌جا کند.

ربات Moonlight با ملزومات ایمنی سطح PI d سازگاری دارد، از ارتباطات EtherCat پشتیبانی می‌کند و با استاندارد IP65 در برابر رطوبت مقاوم است. از آن‌جایی که این ربات می‌تواند در هر زاویه‌ای کار کند، این امکان را دارید تا از آن حتی برای سفت‌کردن پیچ روی مدارهای PCB کمک بگیرید و آسیبی به مدارها وارد نشود.

Flexiv همچنین برای Moonlight یک دستگیره رباتیک ساخته است که ظاهراً می‌تواند هر وسیله‌ای را صرف‌نظر از شکلی یا بافت سطح آن بلند کند. این دستگیره Grav نام دارد و نیاز به تغییر ابزارهای انتهای بازو را کاهش می‌دهد. ربات Moonlight قرار است در فصل سوم سال 2023 روانه بازار شود.

شرکت Flexiv در سال 2016 از دانشگاه استنفورد بیرون آمد و حالا در کشورهای مختلفی ازجمله چین، آمریکا، تایوان و سنگاپور شعبه دارد. تعداد کارمندان این شرکت درحال‌حاضر به حدود 300 نفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ربات Moonlight چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر