;
coinex

دعوتنامه بلواسکای صادر نشده جنجال‌ساز شد؛ رقب توییتر چه زمانی در دسترس عموم قرار می‌گیرد؟

در آخرین خبرهای تکنولوژی آمده است که بسیاری از کاربران شبکه‌های احتماعی پرکاربر و محبوب مانند توییتر، منتظر دعوتنامه بلواسکای هستند تا آن را امتحان کنند.

دعوتنامه بلواسکای هنوز صادر نشده خیلی‌ها برایش سرو دست می‌شکانند. شبکه اجتماعی Bluesky که توسط جک دورسی (یکی از مؤسسین توییتر) توسعه داده شده است، بنا دارد به اصلی‌ترین رقیب توییتر بدل شود. قالب و شکل ظاهری این برنامه هم بسیار شبیه به شبکه اجتماعی ایلان ماسک است ولی قابلیت‌هایی جدید دارد که مخاطبین را جذب خود خواهد کرد.

شبکه اجتماعی Bluesky هنوز درحالت بتا فرار دارد و میزبان سیستم‌عامل iOS و اندروید شده تا کاربرانی که در فاز اول آزمایش اولیه آن انتخاب شده‌اند بتوانند دورن‌مابه آن را موشکافی کرده و نقاط ضعف و باگ‌هایش را پیدا کنند. حال باوجود اینکه این شبکه اجتماعی به صورت عمومی منتشر نشده، تعداد دانلود آن سربه فلک کشیده و روزبه‌روز نیز درحال افزایش است.

بیشتر بخوانید: افزایش مهاجرت کاربران از توییتر به بلواسکای ؛ همه دنبال جایگزین می‌گردند!

کاربران شبکه‌های اجتماعی منتظر دعوتنامه بلواسکای هستند

کاربران تلاش می‌کنند رقیب جدید توییتر را امتحان کنند که هنوز در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد و تنها برای افرادی قابل دسترس است که در لیست انتظار قرار دارند یا دعوت‌نامه دریافت کرده‌اند. پلتفرم بلو اسکای (Bluesky) که مورد حمایت جک دورسی‌(یکی از مؤسسان توییتر) قرار دارد، با قالبی مشابه توییتر، طراحی شده است. بلو اسکای از فوریه، در فروشگاه اپ‌استور اپل موجود است، اما اخیراً نسخه اندروید و وب آن هم عرضه شده است. طبق آمار شرکت تحقیقاتی Data. ai، این اپلیکیشن بیش از ۲۴۰ هزار دفعه برای iOS دانلود شده و حدود نیمی از این دانلودها در آوریل بوده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی منتظر دعوتنامه بلواسکای هستند

به گفته جی گرابر، مدیرعامل بلواسکای:

پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، ۲/ ۱ میلیون نفر در لیست انتظار برای ورود به بلو اسکای هستند.

کاربران بلو‌اسکای با انتخاب یک عکس، نام‌کاربری و نام دامنه، حساب کاربری ایجاد می‌کنند و پس از ایجاد حساب، می‌توانند پست، پست مجدد و پاسخ به کاربران دیگر را ارسال کنند. یک صفحه جست‌وجو برای یافتن افراد دیگر وجود دارد و پلتفرم افرادی که در شبکه کاربر وجود دارند را برای دنبال کردن، پیشنهاد می‌کند. تایم لاین بلواسکای به دو بخش تقسیم می‌شود که شامل پست کاربرانی است که یک حساب دنبال می‌کنند و بخش What›s Hot است که محبوب‌ترین پست‌ها را نمایش می‌دهد.

برخلاف اکثر اپلیکیشن‌های مشابه، بلو‌اسکای قابلیت ارسال پیام مستقیم یا هشتگ ندارد. یک ویژگی دیگری که وجود ندارد، امکان مسدود کردن کاربران دیگر یا خصوصی‌کردن حساب است. مدیرعامل بلواسکای پنج‌شنبه گذشته اذعان کرد: «بعضی از کاربران هدف آزار قرار گرفته‌اند و تیم بلواسکای سرگرم کار روی قابلیت بلاک کردن است که به دلیل پیچیدگی در سطح پروتکل، به تاخیر افتاده است.»

این اپلیکیشن هنوز در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد و تنها برای کاربرانی موجود است که دعوت‌نامه دریافت کرده‌اند یا در لیست انتظار قرار دارند. کد دعوت معمولاً هر دو هفته یک بار داده می‌شود، اما یک نماینده بلواسکای گفت:

تیم این پلتفرم گاهی به دلخواه، کدهای دعوت بیشتری برای فعال کردن کاربران بیشتر ارسال می‌کند. بلواسکای با ماستودون مقایسه می‌شود که یکی از رقیبان تازه‌نفس توییتر است.

هر دو پلتفرم غیرمتمرکز هستند که به معنای عدم ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران در سرورهای متعلق به یک شرکت است. با این حال، کاربران بلو‌اسکای برخلاف ماستودون، در هنگام ورود به پلتفرم، نیاز به انتخاب یک سرور ندارند. انتخاب سرور فرآیندی است که برای بعضی از کاربران ماستودون، پیچیده بوده است. بلو اسکای فعالیتش را در سال ۲۰۱۹ که دورسی هنوز مدیرعامل توییتر بود آغاز کرد و در ابتدا از سوی این شرکت که اکنون رقیبش است، تامین مالی شد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی منتظر دعوتنامه بلواسکای هستند

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، بلو‌اسکای آوریل گذشته ارتباط خود با توییتر را شفاف‌سازی و اعلام کرد پروژه بلو‌اسکای در سال ۲۰۱۹ از توییتر شروع شد، اما شرکت بلواسکای امسال به عنوان یک شرکت مستقل تاسیس شد که بر تحقیق و توسعه شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز، تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ارسال دعوتنامه بلواسکای و انتظار برای دریافت این دعوتنامه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر