;
coinex

ضرر چندین میلیارد دلاری ایلان ماسک در نتیجه عملکرد توییتر، تسلا و اسپیس ایکس

در این مدت عملکرد افتضاح توییتر، تسلا و در عین حال پرتاب ناموفق استارشیپ، همگی دست به دست هم داده تا موجب ضرر چندین میلیارد دلاری ایلان ماسک شوند.

در این روزها شرکت‌های متعلق به ثروتمندترین مرد جهان اوضاع خوبی ندارند و چندین میلیارد به صاحب خود ضرر رسانده‌اند؛ به طوریکه در یک روز از ثروت ماسک 12.6 میلیارد دلار کم شد. با این حال، در حال حاضر وضعیت کمی بهبود پیدا کرده و ثروتش کمی افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: تمسخر ایلان ماسک توسط نشریه تایم ؛ ثروتمندترین ترول آنلاین جهان!

ضرر چندین میلیارد دلاری ایلان ماسک در نتیجه عملکرد توییتر، تسلا و اسپیس ایکس

تسلا روز پنجشنبه گزارش مالی فصل اول 2023 خود را منتشر کرد که از عملکرد نه‌چندان مناسب آن حکایت داشت. تسلا در هفته‌های اخیر چندین‌بار قیمت محصولاتش را کاهش داد که اگرچه باعث افزایش فروش آن شد، اما نتیجه‌اش کاهش سود بود. همین کاهش سود منجر به سقوط 9.8 درصدی ارزش سهام تسلا شد که تأثیر مستقیمی روی سرمایه ماسک داشت.

در همان روز اولین پرتاب مداری آزمایشی استارشیپ، قدرتمندترین راکت تاریخ توسط اسپیس ایکس انجام شد، اما نزدیک به چهار دقیقه پس از پرتاب، این راکت در هوا منفجر شد. ایلان ماسک 42 درصد سهام اسپیس ایکس را در اختیار دارد و انفجار استارشیپ روی ارزش‌گذاری اسپیس ایکس تأثیر منفی داشت، بنابراین ثروت ایلان ماسک کاهش یافت. البته این کمپانی چندین ماه دیگر دوباره برای پرتاب این راکت تلاش می‌کند.

در کنار تسلا و اسپیس ایکس، توییتر قرار دارد. این شبکه اجتماعی بالاخره پس از مدت‌ها شروع به حذف تیک‌های آبی قدیمی کرد، هرچند ماسک با این مسئله ظاهراً برخورد سلیقه‌ای داشته و برای برخی افراد خودش هزینه سرویس توییتر بلو را پرداخته است تا تیک آبی آن‌ها حذف نشود!

رسانه‌ها و تبلیغ‌دهندگان حالا وضعیت را با دقت زیرنظر دارند؛ چرا که نگران افزایش انتشار اطلاعات جعلی در این شبکه اجتماعی هستند. همین موضوع روی درآمدهای توییتر تأثیر منفی می‌گذارد که می‌تواند ثروت ماسک را کاهش دهد.

با وجود کاهش چندین میلیارد دلاری ثروت ایلان ماسک، او همچنان دومین فرد ثروتمند دنیاست. ثروت مدیرعامل توییتر طبق شاخص میلیاردر بلومبرگ، به 165 میلیارد دلار می‌رسد که البته فاصله زیادی با نفر اول، برنارد آرنو با ثروت 212 میلیارد دلاری دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ضرر چندین میلیارد دلاری ایلان ماسک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار  تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر