;
coinex

بررسی میتسوبیشی ASX 2023 [+مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت]

با آزادسازی واردات خودرو، تب واردات از برند میتسوبیشی نیز داغ شده است. در ادامه به بررسی میتسوبیشی ASX 2023 می‌پردازیم که یکی از محبوب‌ترین‌ها در بازار ایران است.

ژاپنی‌ها سابقه خوبی در صنعت خودروسازی دارند و به همین خاطر می‌توان روی محصولات آنها به عنوان بهترین گزینه‌ها حساب باز کرد. یکی از برندهای مطرح این کشور، میتسوبیشی است که تا به امروز برخی از خودروهای آن وارد بازار ما شده‌اند و به همین خاطر مشتریان با آن آشنایی دارند.

یکی از ماشین‌های جدید این کمپانی ژاپنی برای تمامی علاقه‌مندان به کراس اوورها، میتسوبیشی ASX مدل 2023 است. این خودروی شاسی بلند بر مبنای یک ماشین فرانسوی تولید می‌شود و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. شباهت بین این خودروی ژاپنی با رنو کپچر فرانسوی به قدری است که می‌توان تفاوت آنها را در لوگو و نام آنها خلاصه کرد.

در ادامه به بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2023 می‌پردازیم و آنچه درباره امکانات رفاهی و قیمت این خودرو می‌دانیم را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

بررسی پژو 206 تیپ 5

بهترین خودروهای ایرانی ؛ کدام خودروهای تولید داخل ارزش خرید دارند؟

بررسی میتسوبیشی ASX 2023

واردات خودرو طی یک سال اخیر تبدیل به مسئله‌ای مهم و حیاتی شده بود، تا اینکه اقدامات خاصی در جهت آن صورت پذیرفت. یکی از برندهای صاحب نامی که تمایل به همکاری با خودروسازان کشور نشان داد، میتسوبیشی بود. این برند طی سال‌های قبل با خودروسازان ایرانی وارد مذاکره شد و برخی از محصولاتش در بازار ما به فروش رسید.

بررسی میتسوبیشی ASX 2023
بررسی میتسوبیشی ASX 2023

احتمال ورود میتسوبیشی ASX به کشور از طریق طرح واردات خودرو وجود دارد و به همین خاطر تصمیم گرفته‌ایم نگاهی به مشخصات آن بیندازیم و ببینیم آیا با ورود آن به کشور، این خودرو ارزش خرید دارد یا خیر؟ در ادامه با بررسی میتسوبیشی ASX 2023 همراه تکراتو باشید.

بررسی طراحی ظاهری میتسوبیشی ASX مدل 2023

سال گذشته بود که شرکت میتسوبیشی در اقدامی عجیب از جدیدترین نسل خودروی کراس اوور خود به نام ASX رونمایی کرد. متاسفانه یا از روی قصد یا صرفاً از روی تقلید، خودروی آنها شباهت بسیاری به رنو کپچر دارد و همین باعث شده تا انتقادهای جدی به ظاهر آن وارد شود. البته به زعم بسیاری از کارشناسان نمی‌توان به شباهت ظاهری این دو خودرو نقد وارد کرد چرا که رنو نیسان با شرکت میتسوبیشی، همکاری‌های استراتژیک دارند.

با این اوصاف میتسوبیشی ASX از نظر طراحی با کپچر یکی است و همان فرم و ساختار زیبا، اسپرت و عامه پسندش را حفظ کرده است. از جمله تغییرات و تفاوت‌های بین این دو کراس اوور می‌توان به نمای جلو پنجره‌ای اس ایکس اشاره کرد که تغییر کرده و سایر المان‌های طراحی مو به مو با کراس اوور رنو نیسان یکی است.

بررسی میتسوبیشی ASX 2023

در کل زیاد به نقدهای کارشناسانه دقت نکنید و از ظاهر زیبای این کراس اوور خانوادگی و جمع و جور لذت ببرید. بررسی میتسوبیشی ASX 2023 نشان می‌دهد که این خودرو نمای کابین جذابی دارد که می‌تواند متناسب با هر سلیقه‌ای باشد. این خودرو مدل‌های مختلفی دارد و می‌توان در بهترین نسخه آن، امکانات رفاهی بی‌نظیری مثل نمایشگر بزرگ عمودی و سایر مولفه‌های آینده نگرانه را مشاهده کرد. همچنین با ورود به کابین امکاناتی نظیر غربیلک فرمان خوش فرم، صندلی‌های راحت و فضای متوسط ردیف عقب نظر بیننده را جلب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای 2023 ؛ معرفی پیشرفته‌ترین و جذاب‌ترین‌ها

بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2023

بررسی میتسوبیشی ASX 2023 را با توان فنی و قوای محرکه ادامه می‌دهیم. شنیده‌ها حاکی از آن است که کراس اوور جدید میتسوبیشی قرار است با پنج مدل موتور مختلف راهی بازارهای جهانی شود. اغلب پیشرانه‌های این خودروی جذاب، هیبریدی خواهند بود و نمی‌دانیم که در صورت واردات این ماشین، واردکنندگان قصد دارند کدام مدل موتور را وارد بازار داخلی کنند.

می‌دانیم که بازار خودروی کشور ما روی خوشی به پیشرانه‌های هیبریدی نشان نداده و به همین خاطر حدس می‌زنیم مدل احتمالی برای ورود به کشور، هیبریدی نخواهد بود. فرض می‌گیریم که قرار است مدل 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ وارد شود که می‌تواند حداکثر 90 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

گفته شده پیشرانه یک لیتری توربوشارژ مذکور با گیربکس دستی 6 سرعته به فروش می‌رسد که به احتمال زیاد، اعتراض مشتریان را به همراه خواهد داشت. به هر روی باید منتظر بمانیم و ببینیم واردکننده این خودرو قصد دارد چه طرح و نقشه‌ای را پیاده‌سازی کند. بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2023 را با نگاهی به مشخصات تمام 5 پیشرانه این خودرو ادامه می‌دهیم:

بررسی میتسوبیشی ASX 2023
بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2023

1. پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری که می‌تواند 90 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس دستی 6 سرعته به محور جلو انتقال دهد.

2. پیشرانه 4 سیلندر 1.3 لیتری هیبریدی که می‌تواند 138 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیروی محرکه را از طریق گیربکس دستی 6 سرعته به محور جلو منتقل کند.

3. پیشرانه 4 سیلندر 1.3 لیتری هیبریدی که می‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک DCT به دیفرانسیل جلو انتقال دهد.

4. پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری هیبریدی که می‌تواند 141 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به محور جلو منتقل کند. (به همراه ظرفیت باتری 1.3 کیلووات ساعتی)

5. پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری پلاگین هیبریدی که می‌تواند 160 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به محور جلو انتقال دهد. (ظرفیت باتری 10.5 کیلووات ساعتی)

بررسی میتسوبیشی ASX 2023

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای تسلا 2023 [+قیمت و مشخصات فنی]

بررسی مشخصات فنی کیا سراتو 2023

امکانات رفاهی میتسوبیشی ASX 2023

در ادامه بررسی میتسوبیشی ASX 2023 به بحث شیرین آپشن‌های رفاهی می‌رسیم. همان‌طور که در قسمت مشخصات فنی ملاحظه کردید، با 5 تیپ مختلف از این کراس اوور رو به رو هستیم. با این اوصاف بر اساس تیپ‌های مختلف این خودرو، آپشن‌های رفاهی و امکانات نیز متغیر خواهد بود. امکانات رفاهی میتسوبیشی ASX 2023 در نسخه پایه  قابل قبول است و در مدل‌های فول آپشن می‌توان موارد زیر را مشاهده کرد:

  • کروز کنترل هوشمند
  • نمایشگر لمسی 9 اینچی
  • دوربین عفب و دوربین 360 درجه
  • سیستم کنترل کشش و پایداری
  • رادار هشدار نقاط کور و رادار تغییر خط
  • ترمز اضطراری
  • کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای
  • سانروف برقی
  • گرم کن صندلی‌های جلو
بررسی میتسوبیشی ASX 2023
قیمت میتسوبیشی ASX 2023

جمع‌بندی پایانی

در خصوص قیمت میتسوبیشی ASX 2023 وارداتی اطلاعاتی در دست نیست ولی می‌توان قیمت جهانی میتسوبیشی ASX 2023 را بین 15 تا 20 هزار دلار برآورد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و مانعی بر سر راه واردات خودرو ایجاد نشود، سال 1402 شاهد ورود این کراس اوور جذاب ژاپنی خواهیم بود.

از جمله مزایای این خودرو می‌توان به ظاهر زیبا و جوان پسند، کابین باکیفیت و تقریباً جادار و برخورداری از سطوح مختلف توان فنی اشاره کرد. همچنین این خودرو معایبی نظیر طراحی تکراری از روی رنو کپچر و توان فنی ضعیف در نسخه یک لیتری دارد.

سوالات متداول

امکانات رفاهی میتسوبیشی ASX 2023 چیست؟

کروز کنترل هوشمند، نمایشگر لمسی 9 اینچی، دوربین عفب و دوربین 360 درجه، سیستم کنترل کشش و پایداری، رادار هشدار نقاط کور و رادار تغییر خط، ترمز اضطراری، کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای، سانروف برقی و گرم کن صندلی‌های جلو از جمله امکانات رفاهی میتسوبیشی ASX 2023 هستند.

مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2023 وارداتی چیست؟

این خودرو قرار است با مدل 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ وارد شود که می‌تواند حداکثر 90 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گفته شده پیشرانه یک لیتری توربوشارژ مذکور با گیربکس دستی 6 سرعته به فروش می‌رسد که به احتمال زیاد داد مشتریان را درآورد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2023 و امکانات رفاهی این خودرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر