;
coinex

بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023 [+امکانات رفاهی و قیمت]

واردات اشکودا فابیا 2023 به ایران قطعی شده است. شرکت پارس ساتر قصد دارد علاوه‌بر فابیا، خودروهای دیگری از کمپانی اشکودا،‌ ازجمله اشکودا اسلاویا را وارد کند. به همین بهانه قصد داریم به بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023 بپردازیم و اطلاعاتی را درباره امکانات رفاهی و قیمت این خودرو در اختیار شما قرار دهیم.

پس از مدت‌ها چشم انتظاری برای آزادسازی واردات خودرو، بالاخره مقدمات ورود خودروهای خارجی فراهم شده و حتی اولین محموله خودروهای وارداتی به گمرک رسیده است. واردکنندگان در تکاپوی رایزنی با برندهای خارجی هستند و وزارت صمت هم در حال آماده سازی سایر موارد لازم است.

پارس ساتر یکی از شرکت‌هایی است که مسئولیت واردات خودروهای اشکودا را بر عهده دارد و یکی از آنها، Skoda Fabia 2023 است. در ادامه با بررسی اشکودا فابیا 2023 همراه تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023

بررسی مشخصات فنی کیا سراتو 2023

بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023

وزارت صمت و سایر کارشناسان خودرو و مشتریان امیدوارند که با ورود خودروهای خارجی به کشور کمی از مشکلات صنعت خودرو مرتفع شود و تقاضای افسارگسیخته فعلی فروکش کند؛ ولی به نظر می‌رسد این آرزو محقق نخواهد شد. صنعت خودرو با قیمت‌های نجومی بالای یک میلیارد تومان دردی از مشتریان متوسط و با درآمد پایین دوا نمی‌کند و صرفاً می‌تواند کمی اوضاع آشفته پارکینگ ثروتمندان را بهبود بخشد.

بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023
بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023

به هر حال به زودی واردات خودرو شروع می‌شود و یکی از برندهای مهم حضوریافته در این تورنمنت، اشکودا از جمهوری چک است. کمپانی اشکودا که با فولکس واگن همکاری می‌کند، خودروهای جذابی برای واردات دارد که یکی از آنها هاچ بک فابیا است. در ادامه این مطلب قصد بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023 را داریم؛ با ما همراه شوید.

معرفی اولیه اشکودا فابیا

با نگاهی به سبد محصولات خودروسازی اشکودا متوجه خواهیم شد که یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای این برند، هاچ بک جمع‌و‌جور شهری فابیا است. گفته شده پارس ساتر شرکتی است که قصد دارد محصولات اشکودا را به بازار کشورمان بیاورد. البته نقل این بود که شرکتی تحت عنوان مزین خودرو عهده‌دار واردات خودرو از برند مذکور شده است؛ ولی این خبر تکذیب شد.

بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023

پارس ساتر با اشکودا قرارداد نمایندگی انحصاری دارد و شواهد حاکی از این هستند که مدل‌های مطلوب برای بازار ایران انتخاب شده و همه چیز منتظر یک تأییدیه ساده است. اشکودا فابیا در حال سپری کردن چهارمین نسل خود بوده و در حال حاضر آخرین مدل آن به بازار می‌آید.

گفتنی است که اشکودا فابیا پس از خودروی جذاب اکتاویا، رکورد فروش را بین سبد محصولات این شرکت دارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023

بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023
بررسی اشکودا فابیا 2023

سال 1999 میلادی بود که فابیا وارد میدان شد و تا به همین لحظه حدود 4.5 میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده است. فولکس واگن در طراحی پلتفرم این هاچ بک نقش داشته و نمی‌توان اشتراک پلتفرمی این خودرو با پولو و سئات ایبیزا را نادیده گرفت. بنابراین چون پای فولکس واگن به ماجرا باز شده، اعتماد بیشتری باید به این محصول کرد.

طراحی ظاهری اشکودا فابیا 2023

نسخه‌های 2020 به قبل اشکودا فابیا طراحی و مشخصات اقتصادی داشتند و همواره، نمونه ارزان قیمت‌تری از پولو محسوب می‌شدند. در سال 2021 با اعمال یک فیس لیفت اساسی، فابیا دارای چهره جذاب و مدرنی شد که تصورات منفی را به مثبت تبدیل کرد. بنابراین در حال حاضر با خودرویی لوکس طرف هستیم.

با تماشای نمای جلویی این هاچ بک المان‌های مشابهی با بی ام و سری 1 دیده می‌شود ولی در جزئیات تغییراتی با یکدیگر دارند. از نظر ابعاد و اندازه فابیا بزرگتر از قبل شده و به واسطه افزایش فاصله محوری، فضای بیشتری در کابین در نظر گرفته شده است. در قسمت سپر و جلو پنجره از رنگ مشکی به اندازه لازم استفاده شده تا در تضاد با رنگ قرمز، چهره اسپرتی به وجود آید. علاوه‌براین، چراغ‌های خطی مجهز به ال ای دی ظاهر مدرنی به وجود آورده است.

بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023

بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023

نکته جالب توجه درباره فابیا این است که در شش مدل راهی بازار شده و به همین خاطر مشتریان آزادی عمل بسیاری برای انتخاب مدل موردنظر خود دارند. البته ممکن است نسخه وارداتی به ایران تنها یک نمونه باشد و مسلماً تمام 6 تریم مختلف آن عرضه نخواهند شد. پایه‌ای‌ترین نسخه اشکودا فابیا مجهز به یک پیشرانه 1.0 لیتری شده که از نوع تنفس طبیعی است و می‌تواند حداکثر 65 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

علاوه‌براین، یک مدل قدرتمندتر از همین موتور وجود دارد که قادر است نهایتاً 80 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در هر دو مدل این پیشرانه نیروی محرکه از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود.

مدل بعدی اشکودا فابیا زیر کاپوت خود یک پیشرانه یک لیتری توربوشارژ دارد که می‌تواند حداکثر 110 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته اتومات به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023

همه این پیشرانه‌ها به کنار، اشکودا فابیا در قدرتمندترین نسخه خود به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند نهایتاً 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به محور جلو منتقل می‌شود. مطابق انتظار، احتمالا نسخه 1.0 یا 1.5 لیتری قدرتمندتر وارد بازار کشورمان شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

واردات کیا K5 توسط کوشا خودرو قطعی شد [+مشخصات و قیمت در ایران]

امکانات رفاهی اشکودا فابیا 2023

پس از بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023 نوبت به بررسی امکانات رفاهی و ایمنی این هاچ بک می‌رسد. فابیا وقتی از پوسته اقتصادی خود درآمد، فیس لیفت عمیقی را درون کابین خود متحمل شد.

تمام المان‌های کابین، مدرن و به روز شده و به طور کلی شباهت زیادی با سئات لئون دارد. (فراموش نکنیم که هر دو خودرو محصول مشترک خودروسازی فولکس واگن هستند.) از جمله امکانات رفاهی و آپشن‌های این هاچ بک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تمام المان‌های کابین، مدرن و به روز شده و به طور کلی شباهت زیادی با سئات لئون دارد. (فراموش نکنیم که هر دو خودرو محصول مشترک خودروسازی فولکس واگن هستند.) از جمله امکانات رفاهی و آپشن‌های این هاچ بک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

9 ایربگ، ترمز اضطراری هوشمند، کروز کنترل تطبیقی، پارک اتوماتیک، تابلوخوان، گرم کن صندلی‌های جلو، تنظیم حالت رانندگی، سیستم استارت/استاپ، رادار نقطه کور، گرم کن فرمان، شارژر وایرلس تلفن همراه، استارت دکمه‌ای، دریچه تهویه عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، رادار خطی، سقف شیشه‌ای و…

قیمت اشکودا فابیا

اشکودا فابیا در بازارهای اروپا از 19 تا 25 هزار دلار قیمت گذاری شده است. با این حساب، قیمت اشکودا فابیا (نسخه انتخابی بازار ایران) به احتمال زیاد بیشتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان خواهد بود. حتی ممکن است قیمت در بورس کالا بالاتر از این حرف‌ها باشد. به هر حال فعلا باید منتظر واردات این محصولات توسط پارس ساتر باشیم.

سوالات متداول

مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023 چیست؟

به نظر می رسد پارس ساتر از بین همه نسخه‌های این خودرو، نسخه 1.5 لیتری توربوشارژ را وارد کند. این پیشرانه قادر است 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

امکانات رفاهی اشکودا فابیا 2023 چیست؟

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به 9 ایربگ، ترمز اضطراری هوشمند، کروز کنترل تطبیقی، پارک اتوماتیک، تابلوخوان، گرم کن صندلی‌های جلو، تنظیم حالت رانندگی، سیستم استارت/استاپ، رادار نقطه کور، گرم کن فرمان، شارژر وایرلس تلفن همراه، استارت دکمه‌ای، دریچه تهویه عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، رادار خطی، سقف شیشه‌ای اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023 چیست؟ آیا واردات این خودرو می‌تواند به وضعیت نابسامان بازار خودرو کمک کند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر