;
coinex

بهترین خودروهای 2023 ؛ معرفی پیشرفته‌ترین و جذاب‌ترین‌ها

سال گذشته از نظر تنوع خودرویی هیجان‌انگیز به شمار می‌رفت و در سال جدید میلادی محصولات متنوعی در انتظار معرفی هستند. فهرست بهترین خودروهای 2023 انتظار را برای عاشقان خودرو دشوارتر می‌کند.

سال 2022 با تمامی فراز و نشیب‌هایش برای دنیای خودرو به اتمام رسید و همه تورنمنت‌های خودرویی دنیا به نحو احسن برگزار شد. ماشین بازها شیره وجود بهترین خودروهای 2022 را کشیدند و با هر یک از آنها خاطره‌های فراموش نشدنی ساختند. در این میان شرکت‌های خودروسازی هر یک به نوبه خود تلاش کردند محصولات بی‌نظیر خود را به فروش برسانند و در مسابقات انتخابی بهترین خودروهای دنیا خودی نشان دهند. و حالا نوبت به بهترین خودروهای 2023 رسیده است.

امروزه دنیای خودرو گسترده‌تر از پیش شده و سگمنت‌های مختلف بر جذابیت کار افزوده‌اند. سدان‌ها، پیکاپ‌ها و کراس اوورهای اسپرت و سوپراسپرت تنوع بیشتری نسبت به قبل دارند و روز به روز فهرست خودروهای متنوع در تغییر و تحول و البته تکاملی شیرین است. در این مطلب از تکراتو قصد داریم سری به دنیای بهترین خودروهای سال 2023 بزنیم و با چند نمونه از ماشین‌های دیوانه‌وار کمپانی‌های غول پیکر آشنا شویم.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای برقی 2022

بهترین خودروهای تسلا 2022

بهترین خودروهای 2023

تهیه فهرستی از بهترین خودروهای 2023 کار چندان آسانی نیست؛ چرا که می‌بایست از بین صدها خودروی لوکس و قدرتمند تنها چند مورد را معرفی کرد. به همین دلیل سعی می‌کنیم برای معرفی از فهرست مسابقات انتخابی سال گذشته و سال جاری استفاده کنیم و مطلبی جامع و کامل را ارائه دهیم.

جیپ اونجر

بهترین خودروهای سال 2023 - جیپ اونجر
بهترین خودروهای 2023

جیپ اونجر جزو بهترین خودروها در سال 2023 قلمداد می‌شود. بنابر عقیده داوران و ماشین بازهای دنیا، کراس اوور برقی جیپ با نام اونجر، می‌تواند حتی بهترین خودرو سال 2023 باشد. این خودروی بی‌نظیر در قیاس با محصولات پیشین کمپانی جیپ، متمایز و برتر است و در سبد محصولات آن می‌درخشد. قرار است این کراس اوور الکتریکی از دو سال دیگر راهی بازارهای اروپا و آسیا شود.

خودروی آفرودی اونجر به لحاظ ابعاد از خود جیپ کوچک‌تر است و بیشتر به کار جوانان می‌آید. پلتفرم این کراس اوور برقی بر روی استلانتیس سوار شده و اساس آن را تشکیل می‌دهد. با نگاهی به ظاهر این خودرو می‌توان طراحی جذاب و اسپرت آن را به‌خوبی درک کرد. نسخه پایه جیپ اونجر به باتری 54 کیلووات ساعتی مجهز شده و بنابر استانداردها، توانایی پیمایش 400 کیلومتر را دارد.

ویژگی دیگری که باعث شده جیپ اونجرز را در لیست خودروهای برتر سال 2023 قرار دهیم این است که شارژرهایی برای آن در آمریکا و اروپا وجود دارد که می‌توانند باتری مذکور را تنها در عرض 24 دقیقه از 20 درصد به 80 درصد برسانند.

در حال حاضر گفته شده این کراس اوور الکتریکی با دو نسخه تک موتور و دو موتور و تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل راهی بازارهای جهانی خواهد شد و میانگین خروجی این پیشرانه‌ها، 154 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

کیا نیرو

بهترین خودروهای سال 2023 - کیا نیرو

دومین خودروی جذابی که جزو خودروهای برتر سال 2023 به‌شمار می‌‌رود، کیا نیرو است. نسل دوم این خودرو دو سال پیش رونمایی و عرضه شد و سال گذشته باخبر شدیم کمپانی سازنده این محصول تصمیم گرفته نسخه پلاگین-هیبریدی، الکتریکی و هیبریدی این کراس اوور را راهی بازار کند. به‌طور کلی، این ماشین پلاگین-هیبریدی با پیشرانه 1.6 لیتری خود و 4 سیلندر به همراه باتری 62 کیلووات ساعتی می‌تواند 180 اسب بخار قدرت تولید کند.

اگر از مود کاملا الکتریکی کیا نیرو استفاده شود، شعاع حرکتی 65 کیلومتری برایش متصور خواهد بود. نیروی محرکه این خودرو نیز از طریق یک سیستم گیربگس 6 سرعته دوکلاچه به محورها انتقال خواهد یافت. نسخه برقی نیرو می‌تواند در مجموع 201 اسب بخار قدرت و 255 اسب بخار قدرت تولید کند. باتری این نسخه 64.8 کیلووات ساعت است و برد استاندارد آن 463 کیلومتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023

نیسان آریا

بهترین خودروهای سال 2023 - نیسان آریا
بهترین خودروها در سال 2023

در کنار کره‌ای‌های تلاشگر، ژاپنی‌ها نیز تسلیم نشده و موفق شده‌اند گل بکارند. نیسان آریا یکی از محصولات قدرتمند و کراس اوورهای جذاب برقی بازار است که در لیست بهترین ماشین های 2023 قرار می‌گیرد. به گفته شرکت خودروسازی نیسان، هم اکنون می‌توان سراغ این خودروی الکتریکی زیبا و عضلانی را از نمایندگی‌های فروش گرفت؛ ولی به نظر می‌رسد قیمت آن فراتر از حد تصور مشتریان خواهد بود.

نسخه پایه آریا مجهز به یک باتری 87 کیلووات ساعتی شده که مجموع نیرو را به محور جلو انتقال می‌دهد. خروجی این پیشرانه قدرتمند 238 اسب بخار قدرت است و برد استاندارد آن طبق اعلام شرکت به 482 کیلومتر می‌رسد. آریا پلاتینیوم پلاس دو دیفرانسیل ظاهر شده و قیمتی 60 هزار دلاری خواهد داشت. باتری این مدل نیز همچون نسخه پایه است؛ با این تفاوت که از یک پیشرانه دو موتوره با سیستم دو دیفرانسیل بهره می‌برد. پیشرانه مذکور قادر به تولید حداکثری 389 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور است. شعاع حرکتی نیز 426 کیلومتر تخمین زده می‌شود.

پژو 408

بهترین خودروهای سال 2023 - پژو 408

خودروی بعدی که در فهرست بهترین خودروهای 2023 قرار خواهد گرفت، پژو 408 از خانواده سدان‌های فست بک است. این خودروی پلاگین هیبریدی در دو نسخه 225 و 180 اسب بخاری راهی بازار می‌شود. البته یک نسخه بنزینی نیز دارد که قادر است به کمک پیشرانه 1.2 لیتری‌اش، 130 اسب بخار قدرت تولید کند.

پژو خوشبختانه موفق شده طی یک دهه اخیر انقلاب جذابی در زمینه طراحی محصولات خود آغاز کند و پژو 408 جزو خودروهای جدیدی است که نشان لیاقت ظاهری جذاب دارد. قسمتی از طراحی خودروی مذکور برگرفته از طراحی محصولات شرکت فرانسوی رنو است که می‌توان از جمله مولفه‌های تقلیدی آن به چراغ‌های روشنایی در روز اشاره کرد.

خودروی الکتریکی-بنزینی 408 مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری شده که قادر است 180 تا 225 کیلومتر قدرت تولید کند و به لطف قوای توربو گشتاور خوبی داشته باشد. نیروی محرکه این سدان برتر که در لیست بهتری ماشین های 2023 جا گرفته، از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌یابد و دارای استاندارد آلایندگی یورو 6.4 است.

از جمله امکانات و آپشن‌های رفاهی پژو 408 می‌توان به کروز کنترل، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی، کنترل کشش، کنترل پایداری، اتوپارک، سنسور جلو و عقب، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف یا برخورد از جلو، رادار برخورد از عقب، ترمز ضدقفل، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، ترمز پارک برقی، اتولایت، چراغ روز، گرم کن فرمان، دوربین عقب، ورود بدون کلید و استارت، تهویه اتوماتیک، آینه بغل برقی، گرم کن آینه بغل و سانروف اشاره کرد.

رنو آسترال

بهترین خودروهای سال 2023 - رنو آسترال
بهترین خودروهای دنیا در سال 2023

پس از معرفی خودروهای برتر سال 2023 نوبت به پنجمین خودرو، یعنی رنو آسترال از فرانسه می‌رسد. این کراس اوور جذاب و عضلانی به عنوان جانشین کجار معرفی شده و از اوایل سال 1402 به صورت رسمی فروش آن آغاز گردیده است. طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری این محصول به ترتیب 4.51، 1.83، 1.62 و 2.67 متر اعلام شده که ارقام قابل توجهی هستند. (آسترال از رنو کجار عریض‌تر و مرتفع‌تر خواهد بود.)

زیر کاپوت این کراس اوور فرانسوی یک پیشرانه 1.2 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ تعبیه شده که قادر است حداکثر 130 اسب بخار قدرت تولید کند. (به همراه باتری هیبریدی خفیف 48 ولتی و گیربکس 6 سرعته دستی) رنو آسترال به عنوان خودرویی کم مصرف و بهینه شده، در هر صد کیلومتر 5.3 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

البته آسترال یک نسخه قدرتمندتر نیز دارد که مجهز به پیشرانه 1.3 لیتری 4 سیلندر هیبرید-ملایم شده و می‌تواند به همراهی باتری 12 ولتی لیتیوم یونی، حداکثر 160 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه در این کراس اوور از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی یا ایکس ترونیک به محور جلو انتقال می‌یابد. آسترال با این موتور حدود 6.2 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به نمایشگر هدآپ 9.3 اینچی، صفحه نمایش عمودی 12 اینچی، صفحه نمایش پشت آمپر 12.3 اینچی، چراغ‌های ال ای دی به همراه چیدمان ماتریسی، دوربین 360 درجه و… اشاره کرد. صندوق بار این محصول 500 لیتر است که احتمالا تا 575 لیتر افزایش خواهد یافت.

یبشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا

بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023

سوبارو سولترا

بهترین خودروهای سال 2023 - سوبارو سولترا

سوبارو سولترا یکی دیگر از بهترین خودروهای 2023 به‌شمار می‌رود که در سه تیپ پریمیوم، لیمیتد و تورینگ عرضه شده است. هر یک از این مدل‌ها، امکانات رفاهی و ایمنی خاص خود را دارند. زیر کاپوت این خودروی جذاب و الکتریکی دو موتور برقی تعبیه شده که قادر هستند حداکثر 215 اسب بخار قدرت و 336 نیوتن متر گشتاور تولید کنند. یکی از برتری‌های این کراس اوور ژاپنی نسبت به سایر رقبایش، عرضه به صورت چهار چرخ محرک است.

هر سه مدل سولترا دارای باتری 71.4 کیلوواتی هستند. ارزیابی‌ها نشان داده که می‌توان شعاع حرکتی آن را 367 کیلومتر تخمین زد. جای امید است که می‌توان امروزه خودروهای الکتریکی را در کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ کرد. سوبارو نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌تواند در کمتر از 60 دقیقه، 80 درصد باتری را شارژ کند.

بسته ایمنی که به همراه این خودرو دریافت خواهید کرد شامل دستیار فرمان اضطراری، پیشگیری از برخور، دستیار ترمز، هشدار خروج از مسیر و کروز کنترل دینامیک است. همچنین مدل پریمیوم سولترا دارای تجهیزاتی مثل نمایشگر 7 اینچی پشت آمپر و نمایشگر مرکزی 8 اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم است.

تویوتا bZ4X

بهترین خودروهای سال 2023 - تویوتا BZ4X
بهترین ماشین های 2023

یکی از بهترین خودروهای 2023 تویوتا بی زد 4 ایکس است. نام و آوازه برند تویوتا در سراسر جهان پیچیده و مشتریان زیادی تمایل دارند از محصولات این خودروساز استفاده کنند. علاقه و شور مردم برای خرید محصولات تویوتا و نمونه خودروهای الکتریکی به حدی است که برخی از این ماشین‌ها از راه نرسیده خاطرخواه دارند. یکی از خودروهای جذاب تویوتا برای سال 2023، bZ4X است.

کراس اوور الکتریکی این شرکت مجهز به یک پیشرانه 150 کیلوواتی است که می‌تواند حداکثر 201 اسب بخار قدرت تولید کند. این ماشین در دو تیپ راهی بازار خواهد شد که یکی از آنها XLE و دیگری لیمیتد است. باتری نمونه اولی قادر است برد حرکتی 405 کیلومتر و دومی 389 کیلومتری را در اختیار راننده قرار دهد.

کراس اوور برقی تویوتا مجهز به سیستم چهار چرخ محرک است و روی هر یک از محورها یک جفت موتور 80 کیلوواتی تعبیه شده که جمعا می‌توانند 214 اسب بخار قدرت تولید کنند. جالب است بدانید که تجربه نشان داده در خودروهای برقی، نمونه‌های دو دیفرانسیل در مقایسه با نمونه‌های تک دیفرانسیل عملکرد و کارایی بهتری دارند.

تویوتا bZ4X در مدل تک دیفرانسیل در عرض 7.1 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر می‌رسد؛ حال آنکه در مدل دو دیفرانسیل شتاب صفر تا صد در عرض 6.5 ثانیه انجام خواهد شد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم نگاهی به بهترین خودروهای 2023 بیندازیم و ارزیابی کلی از بهترین محصولات سال جاری داشته باشیم. تعیین اینکه کدام خودرو توانایی‌ها و قابلیت‌های بیشتری دارد، بسیار دشوار است و هیچکس نمی‌تواند معیار درستی ارائه دهد. طراحی ظاهری جذاب، کابین لوکس و مجهز به آپشن‌های رفاهی، مشخصات فنی پیشرفته و قدرتمند و امکانات رفاهی گسترده و کامل از جمله شاخصه‌های خودروی خوب هستند.

قطعا می‌توان به این فهرست ده‌ها خودروی دیگر اضافه کرد اما به 7 خودروی معرفی شده در بالا اکتفا می‌کنیم. هر یک از این محصولات آزمون و خطای خود را پس داده و توسط سایت‌های معتر خودرویی و داوران و کارشناسان خودرو انتخاب شده‌اند. مسابقات مختلفی طی سال گذشته برگزار شده و خودروهای مذکور در این رقابت‌ها گوی سبقت را ربوده و خود را جزو بهترین خودروهای دنیا در سال 2023 قرار داده‌اند.

سوالات متداول

بهترین خودرو سال 2023 کدام است؟

بنابر عقیده داوران و ماشین بازهای دنیا، کراس اوور برقی جیپ با نام اونجر، می‌تواند بهترین خودرو سال 2023 باشد. این خودروی بی‌نظیر در قیاس با محصولات پیشین کمپانی جیپ، متمایز و برتر است و در سبد محصولات آن می‌درخشد. قرار است این کراس اوور الکتریکی از دو سال دیگر راهی بازارهای اروپا و آسیا شود.

کدام ماشین‌های هیبریدی در لیست بهترین خودروهای 2023 قرار می‌گیرند؟

از جمله بهترین خودروهای 2023 هیبریدی می‌توان به کیا نیرو و پژو 408 اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد شما برای هشتمین خودروی این لیست چیست؟ آیا می‌توانید به فهرست بهترین خودروها در سال 2023 تکراتو، خودرویی اضافه کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر