;
coinex

هشدار اضطراری همگانی در بریتانیا ؛ صدایی که جان شما را نجات می‌دهد!

برای اولین بار، از سرویسی تحت عنوان هشدار اضطراری همگانی در بریتانیا رونمایی ‌شد که طی آن زنگ‌ تمام گوشی‌ها در ساعت 3 بعد‌از‌ظهر به صدا در آمد.

طی آزمایش این قابلیت مردم در سراسر بریتانیا زنگ بلندی را در طول مدت 10 ثانیه روی گوشی‌های همراه خود شنیدند. این هشدار حتی برای تلفن‌های در حالت سایلنت (بی‌صدا) نیز به مدت 10 ثانیه شنیده شد. طبق گزارش «بی‌بی‌سی»، الیور داودن، معاون نخست‌وزیر بریتانیا درباره این هشدار اضطراری همگانی در بریتانیا گفت: «این می‌تواند صدایی باشد که جان شما را نجات ‌خواهد داد.»

بیشتر بخوانید: درخواست پیامرسان‌های مبتنی بر رمزنگاری سرتاسری از دولت بریتانیا؛ قید لایحه امنیت آنلاین را بزنید!

آزمایش هشدار اضطراری همگانی در بریتانیا

معاون نخست‌وزیر بریتانیا در ادامه بیان داشت: «با به صدا در آمدن این زنگ آزمایشی، مردم لازم نیست هیچ اقدامی انجام دهند، اگرچه برخی رویدادهای ورزشی و نمایش‌های تئاتر در طول هشدار آزمایشی متوقف خواهند شد.» داودن همچنین به مردم اطمینان خاطر داد «مردم نباید نگران باشند و پس از دریافت هشدار آزمایشی در موبایل‌های دارای اینترنت 4G و 5G آرامش خود را حفظ کنند و به کار خود ادامه دهند.»

وی افزود: «وظیفه شماره یک دولت، حفظ ایمنی و سلامت مردم است و این یکی دیگر از ابزارهای موجود در جعبه ابزار مواقع اضطراری مانند سیل یا آتش‌سوزی جنگلی و در مواردی است که خطر واقعی برای جان افراد وجود دارد.» معاون نخست‌وزیر بریتانیا همچنین اظهار داشت: «من از مردم می‌خواهم به یاد داشته باشند که این اقدام فقط یک آزمایش است؛ نیازی به انجام هیچ اقدامی نیست و می‌توانید به سادگی آن را مانند هر پیام دیگری که دریافت می‌کنید، حذف کنید.»

هشدار اضطراری همگانی در بریتانیا

در صورتی که شهروندان بریتانیایی تمایلی به دریافت این هشدار نداشتند قادر خواهند بود تا با مراجعه به تنظیمات دستگاه خود گزینه دریافت این هشدار را غیرفعال کنند، البته گوشی‌های خاموش یا در حالت پرواز نیز این هشدار را دریافت نخواهند کرد. لازم به ذکر است که طی این پیام آزمایشی اعلام خواهد شد: «این یک آزمایش هشدارهای اضطراری است؛ یک سرویس جدید دولتی بریتانیا که در صورت وجود وضعیت اضطراری خطرناک در نزدیکی شما، به شما هشدار می‌دهد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سرویس هشدار اضطراری همگانی در بریتانیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر