;
coinex

رشد 41 درصدی تجارت موبایل هواوی بدون گوشی 5G ؛ غول چینی در مسیر احیا!

رشد 41 درصدی تجارت موبایل هواوی بدون بهره‌گیری از فناوری ارتباطی 5G این غول چینی را به سمت احیا هدایت می‌کند.

رشد 41 درصدی تجارت موبایل هواوی نشان از تلاش‌های فراوان این برند خوش‌نام دارد و با وجود همه تحریم‌های سختگیرانه آمریکا علیه خود، این شرکت توانسته است از بخش گوشی هوشمند، کسب سود کند. طبق این گزارش بخش گوشی‌های هوشمند هواوی در نیمه اول سال 2023 و باوجود افت فروش گوشی‌های هوشمند چینی، به میزان 41 درصد رشد داشته است.

اما چطور هواوی باوجود اینکه نمی‌تواند گوشی‌های هوشمند مجهزبه فناوری 5G تولید کند، به این میزان از فروش دست یافته است؟ باید بگوییم که هواوی باوجود عدم عرضه گوشی 5G، رکورددار ارائه فناوری 5G به دیگر برندها در دیگر کشورهاست و در این زمینه نیز یک سودآوری مطمئن برای خود دست و پا کرده است.

بیشتر بخوانید: فناوری 5.5G هواوی با سرعتی 10 برابر سرعت 5G معرفی شد

رشد 41 درصدی تجارت موبایل هواوی محقق شد

در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی، فروش بسیاری از برندهای گوشی‌ساز چینی با کاهش همراه بوده است. با این حال تجارت موبایل هواوی رشد ۴۱ درصدی را تجربه کرده است. این هواوی را به تنها برندی تبدیل می‌کند که موفق شده در کنار اپل، رشد در فروش را تجربه کند.

چند روز قبل، شرکت تحقیقاتی Counterpoint گزارش جدیدی را منتشر کرد که در آن به عملکرد بازار موبایل در اولین فصل سال ۲۰۲۳ اشاره می‌کند. فروش گوشی‌های چینی در این فصل با کاهش ۵ درصدی سال به سال همراه بوده که پایین‌ترین نرخ فروش از سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ تاکنون است.

رشد 41 درصدی تجارت موبایل هواوی محقق شد

در میان ۱۰ برند جهان، هواوی عملکرد هیجان‌انگیزی داشته است. حجم فروش این برند نسبت به سال گذشته افزایش ۴۱ درصدی را تجربه کرده است. در حالی که تمام گوشی‌های جدید سری هواوی میت ۵۰، سری هواوی پی ۶۰ و هواوی نوا ۱۰ از اینترنت 5G پشتیبانی نمی‌کنند، اما ظاهراً در بازار خوش درخشیده‌اند. داده‌ها نشان می‌دهد سهم بازار غول چینی در نخستین فصل امسال با رشد ۹.۲ درصدی همراه بوده است. این کمپانی پس از برندهای اپل، اوپو، ویوو، آنر و شیائومی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل چرخشی هواوی دهم فروردین‌ماه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خودش، در پاسخ به‌اینکه چه زمانی گوشی‌های 5G این شرکت به بازار برخواهند گشت، پاسخ داد که تحریم‌ها خیلی روی تجارت موبایل اثرگذار بوده است.

نهادهای ایالات متحده به هواوی فقط اجازه استفاده از تراشه‌های 4G را می‌دهند و این شرکت فقط می‌تواند گوشی‌های 4G را تولید کند. با این وجود گوشی‌های این شرکت چینی در زمینه دوربین، نمایشگر تاشو و غیره با پیشرفت همراه بوده‌اند. داده‌های مربوط به فروش این شرکت نشان می‌دهند که هنوز هم بسیاری از کاربران با وجود این محدودیت‌ها به گوشی‌های هواوی اعتماد دارند و ترجیح می‌دهند این محصولات 4G را تهیه کنند. بنابراین اگر منتظر خرید یک گوشی فایوجی با برند هواوی هستید، باید منتظر اخذ مجوز از نهادهای آمریکایی باشید.

در حالی که روی کاغذ تفاوت‌های زیادی بین اینترنت 4G و 5G وجود دارد، اما بسیاری از مواقع در عمل این تغییرات چشمگیر نیستند. این یعنی اگر صاحب یک موبایل فایوجی باشید که آنتن‌دهی خوبی ندارد، عملاً از یک گوشی 4G هم کندتر خواهد بود.

رشد 41 درصدی تجارت موبایل هواوی محقق شد

هواوی یک شرکت فناوری چینی است که در زمینه تجهیزات مخابراتی و لوازم الکترونیکی فعالیت می‌کند. این کمپانی در سال ۱۹۸۷ میلادی توسط رن ژنگفی تأسیس شد و به یکی از بزرگ‌ترین برندهای فناوری در جهان تبدیل شد. اکنون محصولات و خدمات هواوی توسط میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان استفاده می‌شوند.

در حالی که این شرکت به سومین گوشی‌ساز برتر جهان تبدیل شده بود و می‌خواست سامسونگ و اپل را هم پشت سر بگذارد، اما به یکباره ایالات متحده به جرم جاسوسی برای دولت چین، این شرکت را نقره‌داغ کرد و تحریم‌های سنگینی را علیه آن‌ها اعمال کرد. تحریم‌ها علیه هواوی، تأثیر زیادی روی عملکرد آن‌ها داشته است. این تحریم‌ها، فعالیت را برای هواوی دشوار کرده‌اند، اما هنوز هم نفس می‌کشد و فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ رشد 41 درصدی تجارت موبایل هواوی بدون گوشی 5G چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر