;
coinex

آزمایش موتور کاملا ایرانی هواپیما در حضور رئیس جمهور با موفقیت انجام شد

در جریان حضور رئیس جمهور در شرکت مپنا موتور، ابتدا موتور کاملا ایرانی هواپیما ساخت گروه صنعتی مپنا معرفی و سپس با موفقیت آزمایش شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی مصادف با روز کارگر در شرکت مپنا حضور پیدا کرده و اقدام به بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه گروه مپنا در بخش نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر، نفت و گاز، حمل و نقل ریلی، سرویس و تعمیرات اساسی، موتورهای هوایی، برقی‌سازی خودرو، هوشمندسازی، صنایع انرژی‌بر، بهداشت، آب و … کرده است.

در جریان این بازدید، رئیسی لوکوموتیو MAP24 که محصول طراحی و ساخت متخصصان گروه مپنا بوده، را مشاهده کرد. لازم به ذکر است که بخش مهمی از تجهیزات اصلی این لوکوموتیو اعم از سیستم کنترل، بوژی، ترمز، شاسی، بدنه و … در کارخانجات گروه مپنا به تولید رسیده و همچنین تلاش‌هایی برای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل شرکت‌های داخلی در تأمین دیگر قطعات و تجهیزات مورد نیاز نیز صورت گرفته است. رئیس جمهور طی این بازدید بر تامین نیاز کشور به لوکوموتیو با اولویت تولیدات داخلی و البته بهره‌گیری از ظرفیت مرکز آموزش لوکوموتیورانی این شرکت تاکید داشت.

همچنین طی بازدید رئیس جمهور از مرکز پایش وضعیت نیروگاهی مپنا، راهکار دانش‌بنیان گروه مپنا در حوزه انقلاب صنعتی چهارم با نام مپنامایند از سوی مسئولان این گروه صنعتی معرفی شد. درواقع مپنامایند راهکاری به‌منظور جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و مدیریت برخط داده‌هاست. با اتصال نیروگاه‌ها و سایر صنایع به این پلتفرم و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی و با پردازش کلان داده، افزایش بهره‌وری و راندمان در صنایع رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: حراج 19 بنای تاریخی توسط وزارت میراث فرهنگی ؛ تاریخ‌سازی دولت سیزدهم با فروش میراث ایران!

آزمایش موتور کاملا ایرانی هواپیما توسط مپنا

در هنگام حضور رئیس جمهور موتور کاملا ایرانی هواپیما و همینطور سیستم کنترل موتور هوایی که به روش مهندسی معکوس از سوی متخصصان گروه صنعتی مپنا طراحی شده بود با موفقیت آزمایش شد.

موتور کاملا ایرانی هواپیما

همچنین رئیسی در بخش دیگری از این رویداد از توربین گاز پیشرفته کلاس F تمام ایرانی برای تولید برق که قطعات پیشرفته و هایتک آن در شرکت مپنا و زنجیره تامین قطعات، در داخل کشور ساخته شده، بازدید کرد.

رئیس جمهور در ادامه اقدام به بازدید از سیستم محرکه خودروهای برقی اعم از اتوبوس، سواری و باری که کلیه قطعات آن از سوی گروه مپنا طراحی و تولید شده، کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آزمایش موتور کاملا ایرانی هواپیما توسط مپنا موتور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر