;
coinex

مخابرات صدرنشین شکایات مردمی در سامانه 195 ؛ 8 درصد رشد کل شکایات فقط در یک سال!

مخابرات صدرنشین شکایات مردمی در سامانه 195 شده است. علت هم اینکه ارائه خدمات شرکت مخابرات از سال گذشته تاکنون اوضاع وخیمی داشته است.

بنابر گزارشی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر کرده است، مخابرات صدرنشین شکایات مردمی در سامانه 195 شده است. نکته دیگر تعداد ثبت شکایت است که در آمار منتشر شده جدید، سال 1401 نسبت‌به 1400 افزایش چشمگیری داشته و رقم 198 هزار شکایت را نشان می‌دهد. این عدد برای یک شرکت بزرگ مانند مخابرات نقطه ضعفی بزرگ محسوب می‌شود. در ادامه با جزئیات کامل گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: واکنش وزیر ارتباطات به ماجرای تشعشعات دکل‌های مخابراتی ؛ بی‌ضرر یا مضر؟

مخابرات صدرنشین شکایات مردمی شده است

طبق تازه‌ترین گزارشی که معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر کرده، مجموع شکایت‌های ثبت شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۸۳ هزار شکایت بوده که در سال ۱۴۰۱ با ۹‌/ ۷ درصد افزایش به ۱۹۸ هزار شکایت رسیده است.

بنا بر این گزارش ۲۶۳ شکایت مربوط به سال ۱۴۰۰ و حدود 3 هزار شکایت مربوط به سال ۱۴۰۱ اکنون در دست رسیدگی است. نموداری که در این گزارش آمده، نشان می‌دهد بیشترین شکایت در این 2 سال به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، مازندران و فارس است. بخش دیگری از این گزارش مربوط به تعداد و درصد سهم شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک پروانه فعالیت است. بنابراین گزارش، بیش از ۵۰ درصد شکایت‌ها مربوط به خدمات تلفن ثابت و ارتباط داده‌ها (شرکت مخابرات ایران) است. رتبه بعدی شکایت مربوط به ارائه خدمات تلفن همراه است. رتبه سوم به ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت fcp تعلق دارد.

مخابرات صدرنشین شکایات مردمی شده است

انبوه شکایات ثبت شده در سامانه 195

بخش دیگر از این گزارش مربوط به مصادیق پرتکرار شکایات است؛ رتبه نخست مصادیق پرتکرار شکایات در سامانه ۱۹۵ در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مربوط به قطع ارتباط است. این آمار در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ درصد و در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۲۶ درصد رسیده است.

عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، عدم جمع‌آوری سرویس، قطعی سیم‌کارت، عدم تأمین کابل سرقت شده، عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل و ارائه خدمت پشتیبانی نامطلوب به ترتیب ۱۹ هزار، ۱۵ هزار، ۱۵ هزار، ۱۴ هزار، ۷ هزار و ۶ هزار از دیگر مصادیقی بوده که در شکایات سامانه ۱۹۵ دارای بیشترین فراوانی بوده‌اند.

کل تماس‌های ورودی در سال ۱۴۰۱ به مرکز تماس، ۷۵۲ هزار تماس و میانگین زمان پاسخگویی به شکایات از زمان ثبت تا پایان بررسی، در سال ۱۴۰۰ حدود ۹ روز کاری بوده که امسال به ۷ روز کاری کاهش یافته است.

شکایت مردمی از خدمات اپراتورهای تلفن همراه

شرکت‌های ارائه خدمات تلفن‌ همراه در سال ۱۴۰۱ از ۱۰ تا ۴۰ درصد افزایش شکایت داشته‌اند. مخابرات ایران، همراه اول، رایتل و سازمان منطقه آزاد کیش به ترتیب افزایش ۱۰ درصد، ۱۴ درصد و ۴۰ درصد داشته‌اند. اما ایرانسل و تالیا ۷ و ۱۵ درصد کاهش شکایت نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته‌اند. در میان دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن همراه، استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین درصد شکایت را به دلیل قطعی سیم‌کارت، عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل و عدم امکان ارسال یا دریافت پیامک داشته‌اند.

مخابرات صدرنشین شکایات مردمی شده است

در بین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه، همراه اول از ۲۹ هزار شکایت در سال ۱۴۰۰ به ۳۲ هزار شکایت در سال ۱۴۰۱ رسیده است و میزان پاسخ‌گویی‌شان از ۱۱ روز کاری به ۶ روز رسید. شرکت رایتل از 3 هزار شکایت در سال ۱۴۰۰ به ۴ هزار شکایت در سال ۱۴۰۱ با ۱۴ درصد افزایش رسید. اما ایرانسل از ۱۳ هزار شکایت در سال ۱۴۰۰ به ۱۲ هزار شکایت در سال ۱۴۰۱ به ۷ درصد کاهش یافت و میزان پاسخ‌گویی شان از ۱۱ روز به ۵ روز رسید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره‌ مخابرات صدرنشین شکایات مردمی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام. مگر الان این شرکت مخابرات ناراحت میشه؟
    هرماه از خط تلفن ثابت کار نکرده مبلغ سیصد هزارسال به جیب مبارک میزنن. مردم هم قید داشتن خط تلفن ثابت را زدن. دوباره رفتن سراغ خط موبایل . ماهی ده هزارتومان بابت مخابرات. هشت هزارتومان حقوق دولت. سه هزار تومان مالیات .

    پاسخ