;
coinex

همصدایی ایلان ماسک و مدیرعامل اسپاتیفای در انتقاد از اپل

دوباره طی مدت اخیر شاهد همصدایی ایلان ماسک و دنیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای، در انتقاد از اپل به علت قوانین اپ‌استور و کارمزدهای بالای آن هستیم.

طی هفته‌ پیش ماسک قابلیت درآمدزایی با فروش سرویس‌های اشتراکی را برای کاربران توییتر ارائه کرد و بعد از آن به توضیحاتی درمورد علت عرضه دیرتر قابلیت مذکور در آیفون پرداخت. دومین مرد ثروتمند جهان در این مورد بیان داشت: «توجه داشته باشید راه‌اندازی اشتراک‌ها روی آیفون چند روز بیشتر طول می‌کشد زیرا درحال‌حاضر اپل باید همه‌ی اشتراک‌ها را تأیید کند.»

ماسک همچنین به دستورالعمل‌های اپ‌استور در مورد اشتراک‌های درون‌برنامه‌ای جهت ارائه‌ی محتوای دیجیتال اشاره داشته و اعلام کرد که توییتر مجبور به پیروی از آن‌ها است.

لازم به ذکر است که اسپاتیفای و ایلان ماسک پیش‌تر نیز به انتقاد از اپل به علت قوانین اپ‌استور اپل پرداخته بودند. در همین راستا ماسک و دنیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای، در هفته‌ جاری دوباره به انتقاد از دستورالعمل‌های فروشگاه اپل دست زدند.

بیشتر بخوانید: آرامکو عربستان سعودی با عبور از اپل به سودآورترین شرکت سال 2022 بدل شد

همکاری ماسک و اک در انتقاد از اپل

در این زمینه اک این قوانین را پوچ توصیف کرده و مدیرعامل توییتر نیز به مشکل جدی مقیاس‌بندی اپ‌استور اشاره داشته است. دنیل اک، ضمن نقل‌قول پست توییتری ایلان ماسک دوباره از قوانین اپ‌استور انتقاد کرده است. مدیرعامل اسپاتیفای در این راستا اعلام کرد: «قوانین اپ‌استور، پوچ هستند.»

انتقاد از اپل

به گزارش 9to5Mac، اسپاتیفای در گذشته هم در دسته مخالفان سرسخت دستورالعمل‌های اپ‌استور قرار داشته است. این شرکت حتی شکایت‌هایی را به سازمان‌های ضدرقابتی اروپایی علیه غول فناوری کوپرتینویی ارائه کرده است و در این شکایات ادعا کرده که اپل سرویس اشتراک موزیک خود را بدون هیچ هزینه‌ای به‌صورت درون‌برنامه‌ای عرضه می‌کند، بااین‌حال از طرفی اسپاتیفای باید 30 درصد از درآمد فروش اشتراک‌ ازطریق روش درون‌برنامه‌ای را به سازنده‌ آیفون بپردازد.

ماسک نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که کارمزدهای اپ‌استور اپل اساساً کارکردی مانند مالیات 30 درصدی جهت استفاده از اینترنت دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص همکاری ماسک و اک در انتقاد از اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر