;
coinex

تینا ترکمان پنجمین ریاضی‌دان ایرانی فارغ‌التحصیل از دانشگاه هاروارد شد

تینا ترکمان ریاضی‌دان نابغه ایرانی به‌عنوان پنجمین ریاضی‌دان ایرانی فارغ‌التحصیل از دانشگاه هاروارد معرفی شد. این نابغه جوان جانشین مریم میرزاخانی خواهد بود.

پنجمین ریاضی‌دان ایرانی فارغ‌التحصیل از دانشگاه هاروارد معرفی شد. این ریاضی‌دان نابغه کسی نیست جز تینا ترکمان که هنوز چیزی از معرفی آن نگذشته، همه او را جانشین مریم میرزاخانی، برترین ریاضی‌دان و برنده “مدال فیلدز” (بالاترین جایزه در علم ریاضیات) می‌دانند. این نخبه جوان ایرانی تز دکتری خود را با‌عنوان “جریان‌های ژئودزیک روی سطوح هذلولی” با موفقیت پشت سر گذاشت تا پنجمین ریاضی‌دان ایرانی فارغ‌التحصیل از دانشگاه هاروارد باشد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی جدید مایکروسافت منجر به افزایش قدرت یادگیری دانش‌آموزان در ریاضیات می‌شود

تینا ترکمان با مدال افتخار از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد

تینا ترکمان ۲۶ آوریل (ششم اردیبهشت‌ماه) با موفقیت از تز دکتری خود دفاع کرد و بدین‌ترتیب بعد از فرشید جمشیدیان (۱۹۸۰)، پیروز وکیلی (۱۹۸۸)، مریم میرزاخانی (۲۰۰۴) و علی‌اکبر دائمی (۲۰۱۴)، به پنجمین ایرانی فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد در رشته‌ ریاضیات بدل شود.

تینا ترکمان با مدال افتخار از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد

ترکمان تز دکتری خود را با محوریت جریان‌های ژئودزیک روی سطوح هذلولی و زیر نظر پرفسور کرتیس مک‌مالن، برنده‌ مدال فیلدز انجام داده است. ترکمان مقطع کارشناسی رشته‌ ریاضی را سال ۲۰۱۷ در دانشگاه صنعتی شریف به‌پایان رساند و در همان سال، به‌صورت مستقیم برای مقطع دکتری ریاضیات دانشگاه هاروارد پذیرفته شد.

این دانشمند ریاضی‌دان در سال ۲۰۱۲ مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۳ نیز مدال نقره‌ المپیاد جهانی ریاضیات را به گردن آویخت. ترکمان مدال طلای رقابت بین‌المللی ریاضیات در سال ۲۰۱۵ به‌همراه یک مدال طلا و یک مدال برنز کشوری را نیز در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره‌ تینا ترکمان ریاضی‌دان مطرح ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر