;
coinex

مخالفت صریح رگولاتوری با افزایش تعرفه پیامک‌های تجاری ؛ اولتیماتوم هفت روزه به اپراتورها!

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن اعلام غیرقابل پذیرش بودن افزایش تعرفه پیامک‌های تجاری توسط برخی اپراتورها، به آن‌ها هشدارهایی داده است.

«امیر لاجوردی»، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در صفحه ویراستی خود اعلام کرد که افزایش تعرفه پیامک‌های تجاری به میزان دوبرابر از سوی برخی از اپراتورهای همراه به‌هیچ عنوان پذیرفتنی نخواهد بود. وی همچنین هشدار داده که اپراتورها یک هفته برای اصلاح تعرفه فرصت دارند و در غیر این‌صورت کمیسیون تنظیم مقررات و سازمان تنظیم اقدامات اجرایی لازم را به عمل می‌آورد.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت تماس تصویری اپراتورهای موبایل ؛ 2 اپراتور دیگر هم فعال شدند

غیرقابل قبول بودن افزایش تعرفه پیامک‌های تجاری

طی روزهای اخیر سرویس‌های پیامک تجاری پیامک‌هایی تحت عنوان افزایش صد درصدی ، به مشتریان‌ خود ارسال و اعلام کردند که این اقدام براساس ابلاغ اپراتورها و در پی افزایش سراسری هزینه پیامک در سال جدید رقم خورده است. این سرویس‌های پیامکی همچنین ادعا کرده‌اند که مجبور به افزایش تعرفه ارسال پیامک تجاری از ابتدای اردیبهشت سال 1402 هستند.

افزایش تعرفه پیامک‌های تجاری

براین اساس طبق بند «ی» تبصره 6 لایحه بودجه سال 1402 قیمت هر پیامک 30 ریال اضافه خواهد شد که بیشتر آن برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور مصرف خواهد شد. همچنین در بند «ی» تبصره 6 لایحه بودجه ذکر شده است: «کارور(اپراتور)های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ 30ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به‌حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌کنند. درآمد حاصله متناسب با وصول تا سقف هزار میلیارد ریال جهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و سامان‌دهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی و پنج هزار میلیارد ریال بقیه صرف شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شود.»

به نظر این افزایش قیمت پیامک‌های تجاری در جهت همین افزایش و در راستای اجرای قانون بودجه سال 1402 اتفاق افتاده است. در همین راستا «امیر لاجوردی»، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در صفحه ویراستی خود اعلام کرد که افزایش تعرفه پیامک‌های تجاری به میزان دوبرابر از سوی برخی از اپراتورهای همراه به‌هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و به اپراتورها فرصتی کوتاه برای اصلاح تعرفه داده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش تعرفه پیامک‌های تجاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر