;
coinex

ایران در ساخت و پرتاب ماهواره به سوریه کمک می‌کند!

سوریه در ساخت و پرتاب ماهواره به کمک ایران نیاز دارد و آنطور که اعلام شده است ایران قرار است در ساخت این ماهواره‌ها به سوریه کمک کند.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفتگویی عنوان کرد که ایران در ساخت و پرتاب ماهواره به سوریه کمک می‌کند. بنابر ادعای زارع‌پور، ایران جزء 10 کشور جهان در زمینه پرتاب ماهواره به جو زمین است و با اتکا به همین موضوع، وزارت ارتباطات قرار است کشور سوریه را برای توسعه ماهواره و پرتاب آن به جو زمین یاری دهد.

بیشتر بخوانید: بانک و بیمه مشترک ایران و سوریه تاسیس می‌شود

کمک ایران به سوریه در ساخت و پرتاب ماهواره

عیسی زارع‌پور در حاشیه سفر رییس‌جمهور به دمشق درباره همکاری‌های وزارت ارتباطات کشورمان با همتای سوری اظهار داشت: «در این سفر یک تفاهم‌نامه همکاری با طرف سوری امضا شد که برای اجرای آن یک جلسه کاری با وزیر ارتباطات سوریه و معاونان این وزارتخانه برگزار شد.» وی افزود:

برای توسعه صادرات محصولات حوزه ارتباطات به توافقات خوبی صورت گرفت و برای مشارکت شرکت‌های خصوصی کشورمان برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز سوریه و موضوعات دوجانبه همکاری مورد بحث قرار گرفت.

کمک ایران به سوریه در ساخت و پرتاب ماهواره

زارع‌پور با اشاره به جزییات همکاری‌های ایران و سوریه ادامه داد: «از دراختیار قرار دادن داده‌های فضایی که در اختیار ما هست تا ساخت ماهواره‌هایی که مورد نیاز این کشور می‌باشد. در کشور ما بحمدالله توانمندی اینکار را داریم. کشور ما جزو ۱۰ کشوری هست که توانمندی ساخت و پرتاب ماهواره در دنیا را در لایه لیو دارد.» وزیر ارتباطات کشورمان گفت:

در حوزه طراحی سرویس‌های دیجیتال و در اختیار گذاردن تجربیات جمهوری اسلامی در راستای طراحی دولت الکترونیک و هوشمند توافقات خوبی صورت گرفت.

زارع پور تاکید کرد: «برای پیگیری این توافقات ما یک گروه کاری ویژه را متشکل از نمایندگان دو طرف مشخص کردیم که اجرای این تفاهم‌نامه را پیگیری کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ کمک ایران به سوریه در ساخت و پرتاب ماهواره چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر