;
coinex

معاون علمی رئیس جمهور از معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا خبر داد

معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در جدیدترین طرح معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در دستور کار قرار گرفته است.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در یک نشست خبری از معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا خبر داد. وی امروز در این نشست صحبت‌هایی کرده است که بعضاً عجیب به نطر می‌رسد. فیرزآبادی در ادامه صحبت‌های امروزش ضمن اشاره به موضوع مالبات شرکت‌های دانش‌بنیان، از راه‌اندازی مراکزی برای فعالان حوزه ICT نیز خبر داد که این مراکز به یک نوع اینترنت ویژه مجهز هستند. وی همچنین از اجرایی شدن طرح اینترنت طبقاتی در برخی از استان‌های کشور داد.

بیشتر بخوانید: تخصیص سیمکارت بدون فیلتر به توریست‌ها ؛‌‌ اینترنت طبقاتی اینبار برای گردشگران!

معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در دستور کار قرار گرفت

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز گذشته در نشست خبری با رسانه‌ها گفت اقتصاد دانش‌بنیان از موضوعات جدی و مأموریت ویژه معاونت علمی و فناوری است. او با اشاره به هشت هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف تأکید کرد چاره‌ای جز حرکت به سمت دانش‌بنیان‌ها نیست:

افق دید ما در سال ۱۴۰۴، ایجاد ۲۰ هزار مؤسسه و شرکت دانش‌بنیان است و در سال گذشته قریب به شش هزار و ۳۰۰ شرکت داشتیم، یعنی طی ۱۱ سال، شش هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان شکل گرفته بود.

به گزارش سیتنا او در ادامه از رشد ۱۰۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1401 نسبت به ۱۴۰۰ گفت و به برنامه‌های معاونت برای دانش‌بنیان‌ها اشاره کرده: «در معاونت علمی و فناوری برنامه‌ای جدی در دستور کار است و آن برنامه، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا است و برای این شرکت‌های نوپا معافیت مالیاتی، کمک به اخذ پروژه و بازار و… در نظر گرفته شده تا تشویق‌کننده‌ اهالی صنعت شود و در نهایت به ایجاد شرکتی منجر شود که در این روند، سرمایه‌گذاری بخش دولتی نیز ضرورت دارد.»

معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در دستور کار قرار گرفت

به گفته‌ی او ایجاد شرکت به زمان 3 تا 5 ساله نیاز دارد:

«مشکل کشور تولید نیست، بلکه مشکل عمده کشور ما بهره‌وری است و تنها کافی است که دانش‌بنیان‌ها به عنوان صاحبان راه حل‌های بهره‌وری در این موضوع ورود کنند‌.

دهقانی فیروزآبادی در این نشست به 5 مأموریت ویژه معاونت علمی و فناوری اشاره کرد: «حمایت از توسعه اندیشه در اندیشکده‌ها، حمایت از توسعه علم فاخر در بستر دانشگاه‌ها، حمایت از توسعه فناوری در بستر شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در بستر بنگاه‌های بزرگ و توسعه کارآفرینی در مراکز رشد.»

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان همچنین از ارائه‌ اینترنت خاص به شرکت‌های دانش‌بنیان در حال فعالیت خبر داد و گفت همه‌چیز برای اجرا آماده است و مرکز ملی فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی، هیئت دولت و سایر مراجع متولی و حمایت‌کننده‌ی این طرح هستند. او در ادامه اعلام کرد که این معاونت از پیشنهاددهندگان ارائه‌ اینترنت خاص و حرفه‌ای بوده:

در این راستا نیز با وزیر ارتباطات هم‌نشینی داشته‌ایم تا بتوانیم در ابتدا حداقل در تهران و استان‌های بزرگ مراکز هم‌آفرینی و نوآوری داشته باشیم تا علاقه‌مندان بتوانند به صورت حرفه‌ای از شبکه‌ی ارتباطی قوی استفاده کنند.

لازم به ذکر است، آنچه که دهقانی فیروزآبادی اینترنت خاص و حرفه‌ای می‌داند، همان اینترنت طبقاتی است که بارها کارشناسان، جامعه‌شناسان، فعالان حوزه‌ی اینترنت و کسب‌وکارها با آن مخالفت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر