;
coinex

نخستین پهپاد عمودپرواز و موشک‌انداز جهان رسما رونمایی شد [+عکس]

نخستین پهپاد عمودپرواز و موشک‌انداز جهان معرفی شده است. قابلیت‌های خاص این پهپاد و طراحی آن، آنرا به یکی از بهترین پهپادهای جنگی دنیا بدل کرده است.

شرکت Flyby Technology از نخستین پهپاد عمودپرواز و موشک‌انداز جهان به نام شغال (Jackal) رونمایی کرد. این پهپاد جنگی که یک نوع پهپاد بدون سرنشین VTOL محسوب می‌شود از قابلیت‌های چندمنظوره و مدرنی برخوردار است که می‌تواند رقم‌زننده نقطه‌عطفی مهم در صنعت پهپادهای نظامی و جنگی باشد. از جمله قابلیت‌های این پهپاد هوشمند می‌توان به عدم نیاز به باند فرود اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: پهپاد سوپرسونیک ارتش چین با سرعت سه برابر صوت به زودی رونمایی می‌شود

نخستین پهپاد عمودپرواز و موشک‌انداز جهان معرفی شد

طبق گزارش‌ها، این پهپاد جدید ساخت بریتانیا یک موشک چندمنظوره سبک وزن تالس (LMM) را با موفقیت شلیک کرد که دفتر قابلیت‌های سریع نیروی هوایی سلطنتی (RCO) از آن حمایت می‌کند. این آزمایش پیشرفت قابل توجهی در نبرد هوایی بدون خدمه داشته است.

شرکت‌های فلای بی تکنولوژی (Flyby Technology) این پهپاد را در منطقه یورک انگلیس و شرکت ثالس (Thales) در ایرلند شمالی تولید می‌کنند.

نخستین پهپاد عمودپرواز و موشک‌انداز جهان

هدف اصلی آغاز یک جنگ برنده شدن است، JACKAL نیز توسط کارشناسان دقیقا برای این هدف نهایی طراحی شده است. دوران استفاده از یک خلبان جنگنده در کابین خلبان به پایان رسیده و آینده جنگ در حال تغییر است. پهپاد عمود پرواز Jackal در جهان بخشی از آن آینده به عنوان یک هواپیما تهاجمی چند منظوره واقعی خواهد بود.

رسانه‌های انگلیس می‌گویند پس از آگاهی فرماندهان نظامی انگلیس از موفقیت پهپادها در جنگ اوکراین، آنها سفارش ساخت پهپادهای انتحاری را صادر کرده و در این میان کم قیمت بودن پهپادها در درگیری‌ها را نیز در نظر گرفتند.

جان پارکر، مدیر عامل شرکت Flyby Technology گفت:

«ما می‌خواهیم پهپاد عمود پرواز Jackal را به یک محصول شاخص تبدیل کنیم، مشاغل امن در بریتانیا ایجاد کنیم و به آینده جدیدی برای صنایع هوافضا و دفاعی بریتانیا کمک کنیم.»

این آزمایش نه تنها شامل شلیک دو موشک پیشرفته، بلکه ساخت دو پهپاد عمود پرواز JACKAL در شش هفته برای نشان دادن طراحی plug-and-play آن بود که به منظور کمک به جلوگیری از منسوخ شدن کوتاه مدت است.

نخستین پهپاد عمودپرواز و موشک‌انداز جهان

هواپیماهای بدون سرنشین، به‌ویژه وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UCAV)، به‌بخش مهمی از بسیاری از نیروهای هوایی در سراسر جهان تبدیل شده‌اند. اما تجهیز یک سلاح به بال یا شاسی هواپیما بدون سرنشین با یک وسیله نقلیه جنگی واقعی، مانند یک جت جنگنده، فاصله دارد.

به این منظور، Flyby Technology با شرکای ترکیه‌ای خود یعنی FlyBVLOS Technology و Maxwell Innovation برای توسعه نسل بعدی UCAVS یعنی همان پهپاد شغال همکاری کرده است. تهیه این پلتفرم جدید جنگی که بدون سرنشین ارائه می‌شود هدف کشورهایی است که توانایی خرید هلیکوپترهای تهاجمی تمام عیار یا هواپیماهای جنگنده سبک را ندارند.

نخستین پهپاد عمودپرواز و موشک‌انداز جهان معرفی شد

JACKAL از آنجایی که یک پهپاد VTOL (پهپاد‌هایی که نیاز به باند برای برخواستن و فرود ندارند و می‌توانند به صورت عمودی از زمین پرواز کنند یا فرود آیند) است، نیازی به باند یا جاده‌های آسیب‌پذیر ندارد، اما می‌تواند نقش‌های مهم جنگ هوایی استراتژیک را انجام دهد. این می‌تواند به‌عنوان مثال، منع هوایی، پشتیبانی هوایی نزدیک، یا حتی نقش‌های ضد هلیکوپتر و ضد زره را شامل شود.

با توجه به زمان بسیار کوتاهی که تیم برای ارائه آزمایش اولیه صرف کرد، واضح است که شرکت Flyby می‌تواند آینده‌ای هیجان‌انگیز را در این عرصه رقم بزند. مشارکت و حمایت تالس در کاهش موانع ورود استارت آپ‌های نوآور نیز فوق‌العاده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی نخستین پهپاد عمودپرواز و موشک‌انداز جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (10 نظر)

    اگه نمیدونید
    حااا بدونید
    این را چندین سال پیش ایران ساخته

    پاسخ

    پس فرداچین بهترش رامیسازه،صنعتی نیست که چینی هانتونندانجام بدهند،بعدمیفروشندبه ایرانیها،ماهم لافش رامیزنیم که ماهم بله

    پاسخ

    یه کپی از تاکسی هوایی ساخت دکتر محسن که در کرج ساخته و در لندن مونتاژ میشود حداقل پنج سال پیش صادر میشده حالا اتوبوسش را بسازی جدیده مثلا

    پاسخ

    بسیار عالیه.
    الان که سایتهای داخلی همه و همه گیر دادن به تسلیحات روسی و چینی معرفی یک سلاح غربی لذت بخش بود.
    من اینو فهمیدم که سلاح های غربی هر هستن همونطوری معرفی میشن ولی سلاح های شرقی مثل سلاح های روسی و چینی معمولا با اغراق معرفی میشن.
    مثلا اگه برد یه موشک واقعا ۵۰۰ کیلومتر باشه موقع معرفی میگن بردش ۱۰۰۰ کیلومتره و این توی روسیه و چین زیاد دیده میشه.

    پاسخ

    با افتخار میگم ، کشور جمهوری اسلامی ایران
    وقتی موشک خرمشهر رو معرفی میکرد بردش رو
    ۲۰۰۰ کیلومتر زدن روش ک ۱٫۵ تن وزنشه
    برو تحقیق کن ببین موشکی که سر جنگیش ۱ تن
    باشه چقدر برد داره ، سر جنگی این موشک ۱ تن هستش اگه ۵۰۰ کیلو کنن بردش ۷۲۰۰ کیلومتر
    میشه ، درضمن رنگش هم زرد و سیاه که به رادیو اکتیو هم اشاره داره یه پیام غیر مستقیم واس غرب بود

    پاسخ

    این پهپاد رو شرکت ترکیه و انگلیسی باهم ساختن اطلاعات نداری خبر منتشر نکن

    پاسخ

    این پهباد مال شرکت ترکیه ایی هست اسمشم ترکی هست تا اونجایی که من می‌دونم انگلیس سفارش داده از این پهباد

    پاسخ

    چندسال پیش نیروی دریایی ایران پهپاد عمود پرواز خود ر ا رونمایی کرد. حالا چرا زبان ندارند تا بگن ما اولین کشور بودیم که ساختیم. نمیدانم

    پاسخ

    ایران درواقع اولین تولید کننده یک پهباد واقعی نظامی در زمان جنگ بود و هنگامی که بقیه دنیا تنها با دید یک هدف پرنده برای آموزش یا تست سیستمهای ضدهوائی و بالابردن کارکرد پرسنل ضدهوائی خود آنها را سودمند نمی دانستند این ما بودیم که آن اسباب بازی ها را به سلاحی تمام عیار بدل کردیم اما متاسفانه با اتمام جنگ و جیب های بسیار گسترده تمام مسئولین دزدی و وطن فروشی با عناوین مختلف و کسب انواع و اقسام مدالها عملاً با کمبود شدید مدال در عناوین گسترده دزدی از بیت المال مردم ایران روبرو شدیم و مهندسان ما بهمراه دیگر دانشمندان نابغه ما اکثراً برای کار به کشورهایی مانند ترکیه و روسیه و درمرحله دوم به کانادا و کوکاکولا رفتند . وقتی خود من در سال 1995 میلادی به دلیل عدم آگاهی و خسته شدن از پیدا کردن یک پشتیبان دولتی با وزارت اطلاعات جهت ارایه یک طرح که برای آنزمان در سطح کل جهان قابل باور نبود مراجعه کردم و طرح های کامل دو نمونه سیستم تهاجمی و تدافعی بسیار کارآمد را برای آنها تشریح کردم و امکان صددرصد ساخت کامل آنها را داخل کشور بدون هیچ نیازی به دیگر کشورها توضیح دادم تنها با تمسخرهای آنها روبرو شدم و وقتی گفتند اول باید نمونه آنرا خودت بسازی تا ما ببینیم کار میکند گفتم آقایان آیا درصورت داشتن اینهمه پول اگر من با یک روبات جنگی کاملاً مسلح با چند مسلسل و توپهای گاتلینگ و موشک اندازهای ضد زره و قابلیت کمین یا پرواز برای ماه های متوالی یا سیستمی که یقین دارم هنز کشور یا بقیه دنیا فاقد آن هستند به اینجا بیایم بنظر خودتان واکنش شما چه خواهد بود ؟ شمائی که حتی باور یا تجسم آن برایتان محال است اگر ساخته شده آنرا ببینید آیا اجازه زنده ماندن به من بفکر شما قبل از کشتن من میرسد ؟ من پنج سال قبل مدتی در اروپا بودم و شبها داخل کارتن میخوابیدم ولی با شکم گرسنه حاضر نبودم غذاهائی را که برای آن ساعتها درصف میایستادند از کلیساهایشان بگیرم زیرا وقتی قیافه آن کشیش که باید غذایم را از او گدائی میکردم در ذهن خودم مجسم میکردم حاضر بودم از گرسنگی بمیرم ولی خودم را آنگونه سیر نکنم . حتی همین الان میتوانم کاری کنم که نیروی دریائی ایران قادر بساخت سلاح هایی باشد که دنیا به خواب هم ندیده یا پهبادهائی که قادر باشند بدون وقفه با قدرتی باور نکردنی باندازه چند تن انواع اسلحه از بمب و موشک از ریز تا درشت و چند رادار را همراه خود ماه ها سرتاسر جهان بگرداند و حتی قابلیت حمله مستقیم به هواپیماهای رادار گریز از هر نوعی را داشته باشد . باور کردنش میدانم سخت است ولی همین صدوپنجاه سال قبل اگر کسی ادعا میکرد که میتواند ماشینی بسازد که تنها پنج برابر سریعتر از اسب حرکت میکند !! حتی نیازی نبود از گوشی تلفن ساده یا هواپیمای ملخی دوباله یا موشک که نه فشفشه حرفی بازگو کند اگر او را نمیکشتند یا بعنوان دلقک استفاده میشد یا تا آخر عمر در تیمارستانهای آنموقع آرزوی مرگ میکرد .

    پاسخ

    برادر دقیق تر بررسی کن این پهپاد ساخت شرکت خصوصی ترکیه ای است که اسم اون هم ترک هست از قرار بریتانیا هم بررسی کرده ۴فروند سفارش داده ارتش ترکیه هم بعد اون در حال بررسی ….بعد بریتانیا پهپاد میسازه اسمش هم ترکی می‌ذاره ،

    پاسخ