;
coinex

انتقاد استیو وزنیاک از پیشرفت‌های هوش مصنوعی ؛ تسلا می‌خواهد شما را بکشد!

انتقاد استیو وزنیاک از پیشرفت‌های هوش مصنوعی خبرساز شد. هم‌بنیان‌گذار اپل معتقد است که هوش مصنوعی جان شما را خواهد گرفت.

انتقاد استیو وزنیاک از پیشرفت‌های هوش مصنوعی جنجالی دوباره آفرید. هم‌بنیان‌گذار اپل با ذکر این موضوع خودورهای خودران شرکت تسلا را با تیغ تیز انتقاد خود زخمی کرد و گفت اگر می‌خواهید جانتان را از دست دهید، سوار خودروهای تسلا شوید. تکنولوژی هوش مصنوعی مدتهاست که مخالفین سرسختی پیدا کرده که همه از چهره‌های مشهور در دنیای فناوری هستند وزنیاک نیز یکی از این افراد است که هوش مصنوعی را بلای جان افراد برمی‌شمرد.

بیشتر بخوانید: نخستین مجری هوش مصنوعی ترکیه رونمایی شد [+ویدیو]

انتقاد استیو وزنیاک از پیشرفت‌های هوش مصنوعی

فناوری‌های مربوط به هوش مصنوعی روز به روز پیشرفت می‌کنند و زمان برای ورود بشر به عصری جدید از تکنولوژی فراهم شده است. با این وجود، همه برای ورود به این عصر جدید آماده نیستند و برخی AI را یک نیروی شیطانی برای آسیب زدن به انسان‌ها می‌دانند.

استیو وزنیاک که در کنار استیو جابز اپل را تاسیس کرده نیز از این دسته است. او در جدیدترین اظهار نظر خود در مورد هوش مصنوعی و ماشین‌های تسلا ادعایی جنجانی مطرح کرده و گفته: «تسلا می‌خواهد شما را را بکشد.»

انتقاد استیو وزنیاک از پیشرفت‌های هوش مصنوعی

استیو وزنیاک، یکی از شاخص‌ترین افراد دنیای تکنولوژی که شرکت خالق اسمارت فون یعنی اپل را تاسیس کرده، خود را از جدی‌ترین منتقدان هوش مصنوعی و به خصوص تسلا می‌داند. وزنیاک در یک مصاحبه تلاش تسلا برای ساخت خودروهای خودران را نالازم و خطرناک دانسته است.

او تسلا را یک «ماشین مخصوص عاشقان AI که می‌خواهند خود را بکشند.» دانسته و فناوری‌های هوش مصنوعی را قاتل سریالی نامیده است. وزنیاک رابطه‌ای همراه با عشق و نفرت نسبت به تسلا داشته و اخیراً این شرکت را با شدیدترین کلمات خود مورد انتقاد قرار داده است.

گفتنی است که استیو وزنیاک در سال 2013 بعد از اینکه کلیپی از خود در حال نوشیدن بنزین منتشر کرد، یک تسلا مدل S خرید. وی سپس سیستم خودران تسلا را مورد انتقاد قرار داد و در اقدامی متناقض، دومین تسلا مدل S خود را قبل از عرضه Autopilot 2.0 خریداری نمود.

علی‌رغم انتقادهای شدید به هوش مصنوعی، به نظر می‌رسد وزنیاک رابطه‌‌ای همراه با عشق و نفرت نسبت به AI دارد و از دو خودرودی تسلا مدل S برای جابجایی روزانه خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ انتقاد استیو وزنیاک از پیشرفت‌های هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر