;
coinex

برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس تصویب شد

طبق پیشنهاد نمایندگان مجلس، وزارت کشور با تایید شورای نگهبان توانایی برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس در همه یا برخی از حوزه‌های انتخابیه را دارد.

طی جلسه نمایندگان مجلس ضمن بررسی ماده 25 طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات پیشنهادی تحت عنوان ماده 45 مکرر 2 در قانون فعلی (در صورت تأیید شورای نگهبان) مطرح شد.

بیشتر بخوانید: پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی و چالش‌های آن [+روش پرداخت]

موافقت برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس

حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس طی رسیدگی به این ماده پیشنهاد کرد که واژه «برخی» حذف و همه حوزه‌های انتخابیه به برگزاری انتخابات الکترونیکی مبادرت ورزند.

طبق این ماده، وزارت کشور با موافقت شورای نگهبان این امکان را دارد تا برای همه یا تعدادی از حوزه‌های انتخابیه حداقل یک ماه پیش از برگزاری انتخابات از رای‌دهندگان به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کرده تا رای دهندگان اقدام به تعیین شعبه اخذ رای کنند.

برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس

از طرفی سید کاظم دلخوش اباتری، عضو مجمع نمایندگان گیلان به عنوان موافق این طرح طی اظهاراتی اعلام کرد که مخالفت‌هایی از سوی برخی نمایندگان هم ابراز شده؛ نماینده دولت نیز در اظهاراتی گفت:

«اولا برگزاری انتخابات الکترونیکی در همه حوزه‌های انتخابیه ممکن نیست و زیرساخت های الکترونیکی فراهم نشده است ثانیا اجرای این فرآیند ممکن است به کاهش مشارکت کنندگان منجر شود.»

پس از ابراز مخالفت نماینده دولت، کمیسیون شوراها هم با این پیشنهاد مخالفت کرد و نهایتا طرح مذکور به تصویب نرسید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر