;
coinex

هواوی با انتشار بین‌المللی HarmonyOS به جنگ اندروید و iOS می‌رود

هواوی با انتشار بین‌المللی HarmonyOS قصد دارد رقابتی جدید را با رقبای اندرویدی و iOS آغاز کند. سهم سیستم‌عامل هواوی در بازار افزایش می‌یابد.

طبق ادعای یک منبع آگاه، هواوی با انتشار بین‌المللی HarmonyOS قصد دارد وارد رقابتی جدی با اندروید و iOS شود. هواوی چند سال پیش توسط ایالات متحده آمریکا به دلیل اتهامات جاسوسی برای دولت چین تحریم شد. از آن زمان تاکنون هواوی که سهمی قابل‌توجه در بازار گوشی‌های هوشمند کسب کرده بود و رقیب اصلی کمپانی‌های مطرح سازنده موبایل در جهان بود، مشغول ساخت سیستم‌عامل اختصاصی خود بوده و هرساله نیز به توسعه آن افزوده است.

اما آنطور که از گزارش این منبع آگاه می‌توان استخراج کرد، مراحل توسعه HarmonyOS به پایان رسیده و هواوی قصد دارد سیستم‌عامل اختصاصی خود را وارد بازار جهانی کند. با این وجود باید منتظر رقابتی جدید در سیستم‌عامل‌های موبایل باشیم.

بیشتر بخوانید: رشد 41 درصدی تجارت موبایل هواوی بدون گوشی 5G ؛ غول چینی در مسیر احیا!

هواوی با انتشار بین‌المللی HarmonyOS به جنگ رقبا خواهد رفت

به ادعای منابع آگاه، هواوی در پی انتشار سیستم‌عامل HarmonyOS برای بازارهای جهانی است. HarmonyOS سیستم‌عاملی است که پس از تحریم‌ هواوی توسط آمریکا، توسعه داده شد. این سیستم عامل را می‌توان افزون‌بر گوشی‌های هوشمند روی دستگاه‌های متنوع دیگر نیز نصب کرد.

هارمونی او اس سیستم‌عاملی دو ساله است و به روایت گیزچاینا، اکنون سومین سیستم‌عامل موبایلی بزرگ دنیا محسوب می‌شود. مشخص نیست که این ادعا بر اساس چه آماری مطرح شده. HarmonyOS در چین محبوبیت قابل‌توجهی دارد و زمان کوتاهی پس از انتشار عمومی، به کاربران زیادی دست پیدا کرد.

هواوی با انتشار بین‌المللی HarmonyOS به جنگ رقبا خواهد رفت

بزرگ‌ترین انتقادی که به HarmonyOS وارد می‌شود، شباهت‌های بسیار زیاد این سیستم‌عامل با اندروید است. برخی از کاربران می‌گویند:

HarmonyOS یک فورک از اندروید محسوب می‌شود اما هواوی این ادعا را رد کرده است.

هواوی در حال حاضر مدل‌های چینی گوشی‌هایش را با HarmonyOS و مدل‌های بین‌المللی را با رابط کاربری EMUI عرضه می‌کند، اما احتمالاً این وضعیت دچار تغییر خواهد شد. به گفته‌ برخی منابع، عرضه‌ دستگا‌ه‌های بین‌المللی هواوی با HarmonyOS آغاز شده است. هواوی تاکنون به‌صورت رسمی این موضوع را تأیید نکرده است.

بیشتر بخوانید: 

به نظر شما هواوی با انتشار بین‌المللی HarmonyOS چه اهدافی در ذهن دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر