;
coinex

هوش مصنوعی Universal Translator گوگل برای دوبله ویدیو و ترجمه سریع معرفی شد

هوش مصنوعی Universal Translator در مراسم I/O 2023 معرفی شد. این مدل هوش مصنوعی می‌تواند صنعت دوبله را متحول کند.

گوگل شب گذشته در جریان برگزاری کنفرانس I/O 2023 از هوش مصنوعی Universal Translator برای دوبله ویدیو و ترجمه سریع رونمایی کرد. شب گذشته برای دوستداران فناوری شبی به یاد ماندنی شد چرا که گوگل محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متنوعی معرفی کرد.

یکی از این محصولات Universal Translator است که می‌تواند صنعت دوبله و ترجمه را متحول کند. غول تکنولوژی جهان در مراسم اختصاصی خود علاوه‌بر خبر از انتشار عمومی چت‌بات گوگل بارد، از مدل‌های هوش مصنوعی جدید نیز رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: پشتیبانی از فناوری Passkeys به اکانت‌های گوگل افزوده شد؛ پایان عصر رمزهای عبور

هوش مصنوعی Universal Translator توسط گوگل رونمایی شد

یکی از سرویس‌های جدید گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2023 که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، Universal Translator است. این نرم‌افزار می‌تواند ویدیوها را دوبله کند و حتی حرکت اصلی لب افراد را مطابق زبان مقصد تغییر دهد.

گوگل در رویداد I/O 2023 که شب گذشته در ماونتین‌ویو برگزار شد، از محصولات مختلفی رونمایی کرد. یکی از این محصولات Universal Translator نام دارد که ظاهراً می‌تواند در بحث ترجمه پیشرفت‌های مهمی را حاصل کند.

دمویی که گوگل از این قابلیت در مراسم خود نشان داد، دوبله ویدیوی مبدأ از زبان انگلیسی به زبان اسپانیایی را به تصویر کشید. این دمو اگرچه بی‌نقص نبود، اما از توانمندی‌های خارق‌العاده این سرویس هوش مصنوعی جدید خبر می‌دهد.

هوش مصنوعی Universal Translator توسط گوگل رونمایی شد

گوگل می‌داند که چنین قابلیتی با وجود پتانسیل‌های بالای خود می‌تواند برای خلق ویدیوهای جعلی با دیپ‌فیک هم استفاده شود. بنابراین اهالی ماونتین‌ویو این سرویس را فقط برای کاربران مجاز در دسترس قرار می‌دهند.

به‌علاوه، این شرکت از واترمارکینگ استفاده خواهد کرد تا ریسک سوءاستفاده از فناوری و ساخت ویدیوهای جعلی را به حداقل برساند. گوگل در مراسم دیشب تأکید زیادی روی مسئولیت‌پذیری و توسعه مسئولانه قابلیت‌های هوش مصنوعی داشت؛ بنابراین اتخاذ این تدابیر ایمنی توسط آن‌ها چندان عجیب به‌نظر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ هوش مصنوعی Universal Translator چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر