;
coinex

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

بالاخره گوگل از گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد رونمایی کرد. مراسم I/O گوگل دلرباتر از همیشه درحال برگزار شد و محصولات یکی پس از دیگری معرفی شدند.

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد رسماً در کنفرانس ویژه گوگل موسوم به I/O 2023 معرفی شد. چند روز پیش بود که تصاویری واقعی و رسمی از اولین گوشی تاشو گوگل به‌نام گوگل پیکسل فولد در فضای مجازی و رسانه‌های مرتبط منتشر شد. حالا این گوشی جذاب که جدی‌ترین رقیب گوشی‌های Z Fold سامسونگ خواهد بود معرفی شده است. در ادامه با مشخصات کامل این گوشی همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: گوگل پیکسل 7a رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد رسماً رونمایی شد

رویداد I/O گوگل برگزار شد تا گوشی هوشمند تاشوی پیکسل فولد به عنوان ستاره رویداد به کاربران و علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی معرفی شود. این گوشی لوکس و زیبا قیمت بالایی دارد و به سبک دیگر تاشو‌های بازار، با باز شدن نمایشگری به اندازه یک تبلت در اختیار کاربران می‌گذارد. در حالت بسته نیز یک نمایشگر بیرونی کوچک‌تر در نظر گرفته شده است.

گوگل گوشی Pixel Fold خود را در دو کانفیگ مختلف با حافظه 256 و 512 گیگابایت به بازار می‌فرستد. این دو کانفیگ به ترتیب 1799 و 1920 دلار هزینه روی دست خریدار خواهند گذاشت تا همچنان استفاده از قابلیت‌ها و کاربردهای پرشمار یک گوشی تاشو، در اختیار لاکچری پسند‌ها باقی بماند. گوشی پیکسل فولد گوگل را می‌توان در دو رنگ سفید و مشکی خریداری نمود.

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد رسماً رونمایی شد

مشخصات فنی و ویژگی‌های Google Pixel Fold

گوشی گوگل پیکسل فولد از دو نمایشگر داخلی و بیرونی استفاده می‌کند. نمایشگر بیرونی دستگاه با پنل OLED و اندازه 5.6 اینچی ساخته شده و قادر است تصاویر را با رزولوشن 2092 در 1080 پیکسل برای کاربران به نمایش بگذارد. از دیگر خصوصیات این نمایشگر باید به نسبت تصویر 17.4:9 و پشتیبانی از نرخ بروزرسانی 120 هرتزی اشاره کرد.

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد رسماً رونمایی شد
گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد

نمایشگر داخلی گوشی Pixel Fold از نسبت تصویر شبیه تبلت 6:5 برخوردار شده و 7.6 اینچ فضا برای مولتی‌تسکینگ و مشاهده محتوا در اختیار کاربران می‌گذارد. برای تولید این صفحه نمایش نیز از پنل OLED با پشتیبانی از نرخ بروزرسانی تا 120 هرتزی استفاده شده و وضوح به 2208 در 1840 پیکسل رسیده است.

از قابلیت‌های جذاب و مرتبط با هوش مصنوعی گوشی Pixel Fold می‌توان به امکان استفاده از دو نمایشگر به صورت همزمان و برای کاربردهایی همچون ترجمه یا عکاسی استفاده کرد.

ماژول دوربین گوشی گوگل پیکسل فولد مانند دیگر پرچم‌داران این شرکت طراحی شده و مشخصات آن شباهت بسیاری با پرچم‌دار غیر تاشوی این شرکت یعنی پیکسل 7 پرو دارد. دوربین اصلی گوشی به حسگری با وضوح 48 مگاپیکسل مجهز شده و گشودگی دریچه دیافراگم آن نیز f/1.7 است.

دوربین اولتراواید 10.8 مگاپیکسلی Pixel Fold زاویه دید 121.1 درجه‌ای را در اختیار کاربران می‌گذارد و گشودگی دیافراگم برای آن f/2.2 در نظر گرفته شده است. یک لنز تله‌فوتوی مجهز به حسگر 10.8 مگاپیکسلی نیز قابلیت زوم اوپتیکال 5 برابری و زوم دیجیتال 20 برابری «Super Res» را برای پرچم‌دار تاشوی گوگل به ارمغان می‌آورد.

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد رسماً رونمایی شد

پیکسل فولد گوگل در بخش فیلم‌بردای برخلاف پیکسل 7 پرو که قادر است ویدئوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه بگیرد، تنها به ثبت فیلم‌های 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه بسنده کرده است. برای رسیدن به 60 فریم بر ثانیه در گوشی تاشوی پیکسل فولد، باید رزولوشن را تا 1080p کاهش داد تا شاید این پرچم‌دار گزینه مناسبی برای تولید محتوای ویدئویی با بهترین کیفیت ممکن نباشد.

دو دوربین سلفی در بالای هر نمایشگر روی این گوشی تعبیه شده است. نمایشگر بیرونی یک دوربین جلو با رزولوشن 9.5 مگاپیکسلی دارد و نمایشگر خارجی با دوربین 8 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.0 به ثبت تصاویر سلفی شما می‌پردازند.

گوگل از جمله شرکت‌هایی است که از تراشه اختصاصی به عنوان مغز پردازشی گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده می‌کند. گوشی Pixel Fold به تراشه Tensor G2 مجهز شده که در کنار آن، تراشه امنیتی M2 خودنمایی می‌کند. گوگل برای همه کانفیگ‌های پیکسل فولد 12 گیگابایت رم LPDDR5 در نظر گرفته است.

برای تامین انرژی نمایشگر بزرگ و تراشه قدرتمند این گوشی، از یک باتری با ظرفیت 4800 میلی‌آمپر ساعت استفاده شده که بنابر ادعای گوگل، تا 524 ساعت در حالت عادی و 72 ساعت در حالت ذخیره انرژی دوام می‌آورد.

گوشی گوگل پیکسل فولد از مهم‌ترین رقیبش یعنی Galaxy Z Fold 4 سامسونگ کوتاه‌تر و عریض‌تر است. بلندی قامت این گوشی 5.5 اینچ گزارش شده و عرض آن به 3.1 اینچ می‌رسد. ضخامت آن نیز در حالت باز تنها 0.5 اینچ خواهد بود.

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد رسماً رونمایی شد

گوشی Pixel Fold وزن بیشتری نیز دارد و با 283 گرم، حدود 20 گرم از تاشوی سامسونگ سنگین‌تر است. این گوشی نازک‌ترین تاشوی بازار به شمار می‌آید. گوگل همچنین ادعا کرده که بادوام ترین لولا در میان گوشی‌های تاشو را برای پیکسل فولد خود به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر