;
coinex

هک اطلاعات 237 هزار کارمند فعلی و سابق دولت آمریکا

هک اطلاعات 237 هزار کارمند سابق و مشغول به کار در آمریکا در یک نشت اطلاعات گسترده منجر به به صدمات جدی شد.

رویترز گزارش داده است که یک نشت امنیتی گسترده در وزارت حمل‌ونقل آمریکا منجر به هک اطلاعات 237 هزار کارمند سابق و مشغول به کار دولت فدرال آمریکا شده است که موجب صدمات جدی‌تر خواهد شد. گفتنی‌ است وزارت حمل‌ونقل آمریکا مجهز به یک سیستم حمل‌ونقل است که ماهانه مبلغی را جهت رفت‌وآمد کارمندان دولت آمریکا به آنها بازپرداخت می‌کند و حالا با این درز اطلاعات، سیستم پرداخت این سازمان به‌طور موقت مسدود شده است تا موضوع بررسی شود و نتیجه اعلام شود.

بیشتر بخوانید: سرقت اطلاعات مشتریان وسترن دیجیتال در جریان یک حمله هکری بزرگ

هک اطلاعات 237 هزار کارمند فعلی و سابق دولت آمریکا

به گزارش تکراتو به نقل از رویترز، نشتی در سیستم‌های پردازش مزایای حمل‌ونقل TRANServe که برخی از هزینه‌های رفت‌وآمد را به کارکنان دولت بازپرداخت می‌کند روی داده است. هنوز مشخص نیست از اطلاعات خصوصی کاربران برای مقاصد مجرمانه استفاده شده است یا خیر.

وزارت حمل‌ونقل آمریکا دیروز هک مذکور را در یک ایمیل به کنگره اطلاع داده است. وزارتخانه مذکور در گزارش تحقیقات اولیه از نشتی، نقض داده در برخی سیستم‌ها که برای فعالیت‌های سازمانی مانند پردازش مزایای حمل‌ونقل کارمندان به کار می‌رفت را ایزوله سازی کرده است.

هک اطلاعات 237 هزار کارمند فعلی و سابق دولت آمریکا

طبق بیانیه وزارتخانه مذکور نشتی اطلاعات روی هیچ یک از سیستم‌های ایمنی حمل‌ونقل تاثیر نداشته است. البته در بیانیه مشخص نشده مسئولیت هک برعهده چه کسی است.

وزارت حمل‌ونقل آمریکا هم‌اکنون مشغول بررسی نشتی اطلاعات است و دسترسی به سیستم مزایای حمل‌ونقل را تا زمان ایمن‌سازی و احیای آن مسدود کرده است.

حداکثر مزایای ماهانه کارمندان فدرال برای هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی ۲۸۰ دلار است. این نشتی روی ۱۱۴ هزار کارمند فعلی و ۱۲۳ هزار کارمند سابق تاثیر گذاشته است. پیش‌از این نیز کارمندان دولت و آژانس‌های فدرال آمریکا هدف حمله‌های هکری قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ هک اطلاعات 237 هزار کارمند فعلی و سابق دولت آمریکا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر