;
coinex

هوش مصنوعی Claude در یک دقیقه یک کتاب را کاملا می‌خواند و تحلیل می‌کند

هوش مصنوعی Claude توسط یک شرکت معتبر در زمینه هوش مصنوعی معرفی شد. این مدل هوش مصنوعی قادر است در تنها در یک دقیقه یک کتاب را خوانده و مباحثش را تحلیل کند.

هوش مصنوعی Claude با قابلیت خواندن و تحلیل کتاب تنها در یک دقیقه توسط استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic معرفی و بکار گرفته شد. شرکت OpenAI با ساخت چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT عصری جدید در فناوری هوش مصنوعی ایجاد کرد. حال مهندسان سابق همین شرکت معتبر، استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic  را تشکیل داده و در یک اقدام جالب هوش مصنوعی مطالعه‌محور و تحلیل داده Claude را توسعه داده‌اند.

بیشتر بخوانید: بازخوانی آهنگ تماشای شادمهر عقیلی با صدای مهستی توسط هوش مصنوعی [+فایل صوتی و موزیک ویدیو]

هوش مصنوعی Claude با ویژگی کتاب‌خوانی هوشمند معرفی شد

شرکت Anthropic می‌گوید قدرت پردازش داده توسط هوش مصنوعی مولد خود، یعنی Claude را به‌طرز قابل‌توجهی افزایش داده است. این مدل از محدودیت پردازش 9 هزار توکن حالا به 100 هزار توکن رسیده. به عبارت دیگر، این هوش مصنوعی می‌تواند رمانی مثل «فرانکشتاین» اثر «ماری شلی» را در کمتر از یک دقیقه بخواند و اطلاعات آن را تحلیل کند.

هوش مصنوعی Claude با ویژگی کتاب‌خوانی هوشمند معرفی شد

استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic (که توسط مهندسان سابق OpenAI تأسیس شده) حافظه مدل زبانی Claude خود را ارتقا داده است تا این نرم‌افزار بتواند در هر نشست حدود 75 هزار کلمه را پردازش کند. براساس توضیحاتی که در وبلاگ این استارتاپ ارائه شده است، Claude می‌تواند در یک جلسه به‌طور کامل کتاب «گتسبی بزرگ» را مطالعه و پردازش کند.

در آزمایشی که برای بررسی این قابلیت انجام شده است، آن‌ها یک جمله را در داخل این کتاب تغییر دادند تا عملکرد هوش مصنوعی را در تشخیص این تغییر امتحان کنند. نتیجه این بود که Claude در 22 ثانیه موفق به تشخیص این تغییر شد.

مدل‌های هوش مصنوعی اطلاعات را نه براساس تعداد حروف یا کلمات، بلکه با کمک توکن‌ها ارزیابی می‌کنند. این روش منطقی‌تر است، چون کلمات می‌توانند بلند یا کوتاه باشند و اندازه‌شان لزوماً ارتباط مستقیمی با پیچیدگی معنایی آن‌ها ندارد. همان‌طور که گفتیم، حافظه Claude اکنون به 100 هزار توکن رسیده است، درحالی‌که مدلی مثل GPT-4 در حالت عادی 8 هزار توکن را پردازش می‌کند و نسخه‌ای از آن می‌تواند تا 32 هزار توکن را پردازش نماید.

این ظرفیت بالا در مدل Claude درحال‌حاضر فقط برای شرکای تجاری انتروپیک در دسترس است. همچنین گفته نشده که هزینه استفاده از این مدل چقدر بیشتر از مدل قبلی این شرکت است.

انتروپیک می‌گوید:

برای یک انسان حدود پنج ساعت طول می‌کشد تا بتواند 75 هزار کلمه را بخواند. بااین‌حساب، هوش مصنوعی می‌تواند از یک جهت دیگر برتر از انسان‌ها عمل کند و قابلیت‌های متنوعی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ هوش مصنوعی Claude با ویژگی کتاب‌خوانی هوشمند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر