;
coinex

هوش مصنوعی MusicLM گوگل برای تبدیل متن به موسیقی معرفی شد

تولید موسیقی دلخواه با هوش مصنوعی این روزها بسیار جالب توجه بوده و یکی از این ابزارها که چنین قابلیتی را فراهم می‌کند، هوش مصنوعی MusicLM گوگل است.

این روزها تولید موسیقی با هوش مصنوعی هیاهو فراوانی میان علاقه‌مندان ایجاد کرده است. به‌عنوان نمونه از این فناوری جهت ساخت موسیقی با صدای Drake و The Weeknd بهره‌برداری شده که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

در همین زمینه غول جستجوی اینترنتی در ماه ژانویه، نخستین جزئیات را در خصوص MusicLM در کنفرانس اخیر خود منتشر کرد و حالا می‌توان از مدل هوش مصنوعی MusicLM گوگل جهت تبدیل متن به موسیقی استفاده کرد. گوگل در آن هنگام خبر داد که به علت نگرانی‌های اخلاقی در ارتباط با محتوای دارای کپی‌رایت که هوش مصنوعی از آن‌ها در تولید آهنگ‌ها استفاده می‌کند، هنوز هیچگونه قصد و برنامه‌ای برای ارائه‌ دسترسی عمومی به MusicLM ندارد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین ابررایانه هوش مصنوعی گوگل با پردازنده‌های H100 انویدیا معرفی شد

استفاده از هوش مصنوعی MusicLM گوگل

گوگل درحال‌حاضر به‌صورت عمومی مجوز بهره‌برداری از MusicLM را می‌دهد. طبق گزارش انگجت، هم‌اکنون در نسخه‌ عمومی MusicLM امکان ایجاد موسیقی دلخواه با صدای خواننده‌های خاص برای کاربران فراهم نیست. درواقع گوگل با اعمال این محدودیت قصد جلوگیری از مشکلات کپی‌رایت را دارد.

هوش مصنوعی MusicLM گوگل

بااین‌حال نمی‌توان منکر تغییرات گسترده چشم‌انداز هوش مصنوعی مولد در روزهای کنونی شد. هِما مانیکاواساگام، مدیر محصول واحد تحقیقات گوگل در کنار کریستین ییم، مدیر محصول آزمایشگاه‌های این شرکت در پستی وبلاگی در این راستا بیان داشتند: «ما با هنرمندانی مثل دن دیکن همکاری کرده‌ایم تا فناوری تبدیل متن به موسیقی را بهبود دهیم.»

لازم به ذکر است که به‌منظور دستیابی به قابلیت‌های مدل هوش مصنوعی MusicLM باید ازطریق پلتفرم AI Test Kitchen در وب، اندروید یا iOS اقدام به ثبت‌نام کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قابلیت‌های هوش مصنوعی MusicLM گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر