;
coinex

همکاری مدیاتک با انویدیا در طراحی تراشه موبایل ؛ انقلاب هوش مصنوعی و گیمینگ در دنیای اسمارت‌فون‌ها!

همکاری مدیاتک با انویدیا در طراحی تراشه موبایل آغاز شد. غول تراشه‌سازی تایوانی با غول پردازنده‌های گرافیکی و گیمینگ جهان با این همکاری قصد دارند لذت بازی در گوشی‌های موبایل را چندین برابر افزایش دهند.

این همکاری موجب تولید پردازنده‌هایی رده بالا از مدیاتک با پردازنده گرافیکی اختصاصی شرکت انویدیا بر روی گوشی موبایل و لپ‌تاپ‌هایی با معماری ARM می‌شود. درنهایت باید گفت که همکاری جدید بیش‌از هرکس و هرچیز متوجه رقیب اصلی این شرکت یعنی کوالکام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تراشه مدیاتک دایمنسیتی 9200 پلاس رسما معرفی شد

همکاری مدیاتک با انویدیا در طراحی تراشه موبایل آغاز شد

مدیاتک سال‌هاست که برای ساخت پردازنده‌ مرکزی و پردازنده‌ گرافیکی از معماری آرم استفاده می‌کند؛ اما احتمالاً این تراشه‌ساز تایوانی در آینده‌ای نزدیک گرافیک‌های موبایلی را در همکاری با انویدیا می‌سازد.

براساس گزارش نشریه‌ دیجی‌تایمز و به‌نقل از منابع آگاه، تراشه‌ گرافیکی جدیدی که مدیاتک و انویدیا می‌سازند، در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید.

این دو شرکت «محصولاتی پلتفرمی» بر‌پایه‌ آرم برای لپ تاپ‌ها تولید خواهند کرد تا شاهد رقیب مستقیمی برای تراشه‌هایی باشیم که کوالکام برای لپ تاپ می‌سازد. دیجی‌تایمز می‌گوید پردازنده‌های لپ‌تاپی مدیاتک برای محصولات میان‌رده و پریمیوم تولید خواهند شد.

گرافیک‌های سری جی‌فورس انویدیا در بازار کامپیوترهای شخصی حرف اول را می‌زنند و قدرت پردازشی بسیار زیادی دارند. این گرافیک‌ها از واحدی اختصاصی برای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی نیز بهره‌مند هستند. انتظار داریم گرافیک موبایلی جدید مدیاتک به‌لطف قابلیت‌هایی مثل DLSS (آپ‌اسکیل رزولوشن با هوش مصنوعی) و رهگیری پرتو حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

همکاری مدیاتک با انویدیا در طراحی تراشه موبایل آغاز شد

هم‌زمان با همکاری احتمالی مدیاتک و انویدیا، کوالکام نمی‌خواهد دست روی دست بگذارد. این شرکت مشغول کار روی تراشه‌های جدیدی با کدنام Oryon است که سال ۲۰۲۴ از راه ‌می‌رسند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص همکاری مدیاتک با انویدیا در طراحی تراشه موبایل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر