;
coinex

انقلاب در صنعت تراشه ؛ آرم برای نشان دادن پتانسیل محصولاتش، تراشه اختصاصی می‌سازد!

آرم، کمپانی سرشناس بریتانیایی تصمیم دارد برای نشان‌دادن پتانسیل بالای محصولات خود دست به تولید تراشه اختصاصی بزند. بسیاری از این موضوع به انقلاب در صنعت تراشه یاد کرده‌اند.

آنطور‌که در آخرین اخبار تکنولوژی شاهد هستیم ظاهراً کمپانی ARM که در دنیای تکنولوژی صاحب سبک است با هدف نشان دادن پتانسیل محصولاتش تصمیم به ساخت اولین پردازنده اختصاصی خود گرفته که به نوعی یک انقلاب در صنعت تراشه محسوب می‌شود.

کسی به تاثیر شرکت بریتانیایی ARM در تولید معماری ساخت تراشه شکی ندارد به طوری که بزرگترین کمپانی‌های سازنده چیپ‌های الکترونیکی مانند کوالکام، اپل، مدیاتک و سامسونگ از این معماری در ساخت تراشه‌های خود بهره می‌برند. گفتنی است که پردازنده‌های اختصاصی ARM قرار است برای استفاده در گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ ها و دیگر قطعات الکترونیکی تولید شوند.

بیشتر بخوانید: اولین بنچمارک تراشه اگزینوس 2400 حاکی از برتری چشمگیر تراشه سامسونگ بر A16 Bionic است

ARM در اندیشه انقلاب در صنعت تراشه است

آرم، شرکت بریتانیایی سرشناس، نقش بسیار پررنگی در صنعت تراشه دارد. این شرکت برای اولین‌بار تصمیم گرفته است پردازنده‌ اختصاصی تولید کند تا توانایی‌های معماری‌اش را به‌نمایش بگذارد. آرم تا پیش از پایان سال جاری میلادی سهام خود را عرضه‌ اولیه می‌کند؛ ازاین‌رو، به‌دنبال جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد است.

براساس گزارش فایننشال تایمز، آرم به‌دنبال همکاری با کارخانه‌های جدیدی است تا پردازنده‌ اختصاصی‌اش را وارد خط‌ تولید کند. منابع آگاه می‌گویند آرم تیم جدیدی به نام «مهندسی راهکارها» ایجاد کرده است که وظیفه‌ توسعه‌ پردازنده‌های مذکور را برعهده می‌گیرد. این پردازنده‌ها برای گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ و سایر قطعات الکترونیکی تولید خواهند شد.

ARM در فکر انقلاب در صنعت تراشه است

گروه تجاری سافت‌بانک، مالک آرم، از ۶ ماه پیش کار روی پردازنده‌ جدید را شروع کرده و به پیشرفت‌های زیادی دست یافته است. به‌ادعای منابع آگاه، آرم فعلاً برنامه‌ای برای فروش یا اعطای مجوز پردازنده‌ اختصاصی‌اش ندارد و صرفاً مشغول کار روی نمونه‌ آزمایشی آن است.

معماری آرم در محصولات بسیاری از شرکت‌های بزرگ ازجمله گوشی‌سازان استفاده می‌شود. این شرکت قراردادهای تجاری زیادی با تراشه‌سازان بزرگ دنیا دارد. چند هفته پیش، اینتل در بیانیه‌ای گفت با آرم وارد همکاری می‌شود تا پردازنده‌های مبتنی‌بر معماری این شرکت را در کارخانه‌های تیم آبی تولید شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی انقلاب در صنعت تراشه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر