;
coinex

ایلان ماسک: حتی به قیمت ضرر مالی هرچه بخواهم می‌گویم!

نقل جمله «حتی به قیمت ضرر مالی هرچه بخواهم می‌گویم» از طرف ایلان ماسک برای فردی به بلندپروازی او عجیب نیست. اما ماجرا چیست؟

ایلان ماسک به‌عنوان مدیرعامل توییتر و دومین فرد ثروتمند جهان در یک مصاحبه جالب با شبکه CNBC عنوان کرده است که حتی اگر دچار ضرر مالی هم بشوم به پیامد توییت‌هایم فکر نمی‌کنم. ماسک تا حالا با توییت‌های جنجالی‌اش بسیاری از افراد مشهور جهان را نقره داغ کرده است.

او اخیراً نیز یک میلیاردر مشهور را با قیاس با یک شخصیت X-Men درهم کوبیده است. با این وجود طبیعی‌ست که مردی با ثروت ایلان ماسک از پیامدهای حرف‌هایش نترسد و برایش مهم نباشد که چه کسی خوشش می‌آید و چه کسی بدش می‌آید.

بیشتر بخوانید: پلتفرم استعدادیابی لسکی توسط هلدینگ X ایلان ماسک خریداری شد

ضرر مالی برای ایلان ماسک مهم نیست چون دوست دارد هرچه می‌خواهد بگوید

مدیرعامل تسلا، توییتر و اسپیس‌ایکس اخیراً مصاحبه‌ای با شبکه CNBC داشته و درباره موضوعات مختلفی صحبت کرده است. در بخشی از این مصاحبه «دیوید فیبر»، خبرنگار CNBC، از او می‌پرسد آیا برایش مهم نیست که توییت‌های جنجالی‌اش باعث فراری‌دادن مشتریان تسلا یا خریداران تبلیغات توییتر شود؟ ماسک ابتدا مدتی طولانی فکر می‌کند و بعد می‌گوید:

من هرچه دلم بخواهد می‌گویم و اگر پیامدش ازدست‌دادن پول باشد، اشکالی ندارد.

این اظهارنظر در شرایطی رخ می‌دهد که ماسک به‌تازگی در توییتی از «جورج سوروس»، میلیاردر لیبرال و دموکرات، انتقاد و او را به «مگنیتو»، شخصیت شرور دنیای X-Men، تشبیه کرده است. مگنیتو یک یهودی بازمانده از واقعه هولوکاست است. ماسک درباره سوروس نوشته: «او می‌خواهد تاروپود تمدن را از هم بپاشاند؛ سوروس از بشریت تنفر دارد.»

ضرر مالی برای ایلان ماسک مهم نیست چون دوست دارد هرچه می‌خواهد بگوید

سوروس که در خلال جنگ جهانی دوم از دست نازی‌ها فرار کرده بود، معمولاً هدف حملاتی از جناح راست سیاسی قرار می‌گیرد و عده‌ای باور دارند که برخی از این حملات رنگ‌وبوی ضدیت با سامی‌ها را به‌همراه دارد. بااین‌حال، ماسک در‌این‌باره می‌گوید:

اگر چیزی وجود داشته باشد، این است که من طرفدار سامی‌ها هستم.

خبرنگار CNBC همچنین درباره توییتی از ماسک سؤال کرد که در‌واقع لینکی به صحبت‌های یک نفر درباره حادثه تیراندازی در یک مجتمع تجاری در تگزاس بود. در این لینک گفته شده بود که این حادثه درواقع می‌تواند یک «عملیات روانی بد» بوده باشد. بازرسان پلیس گفته بودند که مهاجم این حادثه که در درگیری کشته شد، طرفدار دیدگاه‌های برترپنداری نژاد سفید بوده است. بااین‌وجود، ماسک می‌گوید ارتباط‌دادن این حادثه به تفکرات برترپنداری نژاد سفید «چرت» است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ جمله جنجالی “حتی به قیمت ضرر مالی هرچه بخواهم می‌گویم” توسط ایلان ماسک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر