;
coinex

مدیرعامل جدید توییتر انتخاب شد؛ از لیندا یاکارینو، جانشین ایلان ماسک چه می‌دانیم؟

بنابر توییت جدید ایلان ماسک، به نظر می‌رسد او به وعده خود در خصوص انتخاب مدیرعامل جدید توییتر عمل کرده است. اما جایگزین ماسک در توییتر کیست؟

ایلان ماسک چندی پیش و بعد از اوج گرفتن انتقادات از مدیریت خود در توییتر، مثل همیشه و برای انجام یک تغییر در توییتر یک نظرسنجی برگزار کرد و از کاربران پرسید که آیا باید از مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کند؟

موضوعی که با پاسخ مثبت کاربران مواجه شد و ماسک هم الحق مثل همیشه به رای کاربران گردن نهاد و اعلام کرد مدیرعامل جدید توییتر را به زودی انتخاب می‌کند. البته عمل به این یکی قول به سرعت دیگر موارد انجام نشد و حالا بعد از گذشت چندماه از این تصمیم‌گیری، جایگزین ماسک در توییتر معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک از حذف اکانت‌های غیرفعال توییتر خبر داد

مدیرعامل جدید توییتر و جایگزین ایلان ماسک مشخص شد

ماسک ابتدا در توییت روز گذشته خود اعلام کرده که مدیرعامل جدید توییتر را انتخاب کرده و این فرد که نامش ذکر نشده شش هفته دیگر کار خود را در این سمت آغاز می‌کند. در توییت ایلان ماسک نوشته شده است:

«با هیجان اعلام می‌کنم که یک مدیرعامل جدید برای توییتر پیدا کرده‌ام. او (ضمیر فاعلی مونث) تا 6 هفته دیگر کار خود را شروع خواهد کرد! نقش من به مدیر اجرایی و مدیر ارشد فناوری، ناظر بر محصول، نرم‌افزار و اپراتور سامانه تبدیل خواهد شد.»

مدیرعامل جدید توییتر انتخاب شد؛ از جایگزین ایلان ماسک چه می‌دانیم؟
لیندا یاکارینو

چندی بعد از انتشار این توییت بود که وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد لیندا یاکارینو مدیر تبلیغات شرکت رسانه‌ای NBCUniversal اصلی‌ترین گزینه سمت مدیریت عاملی توییتر و در حال مذاکره با این شرکت است. به نظر می‌رسد علت انتخاب او توسط ماسک با تخصص وی در امر تبلیغات و تلاش این روزهای ماسک برای کسب درآمد هرچه بیشتر از توییتر در ارتباط باشد.

همچنین گرچه توییتر هنوز به ایمیل‌های دو نشریه انگجت و ورج در این رابطه پاسخی ارائه نکرده، اما گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که یاکارینو و ماسک رابطه خوبی با یکدیگر دارند.

در واقع ماسک و یاکارینو اخیرا در یکی از رویدادهای تبلیغاتی صنعت با یکدیگر حضور داشتند و یاکارینو در آن رویداد در صحبت‌های خود از رویکرد ماسک حمایت کرده بود. همچنین NBCUniversal نیز شراکت قابل‌توجهی با توییتر دارد و اخیراً همکاری خود با این شبکه اجتماعی را برای میزبانی ویدیوهای المپیک 2024 تمدید کرده است.

علاوه بر این، یاکارینو اخیراً در یک توییت خطاب به ماسک گفت که توییتر باید سرویس استریم ویدیو پریسکوپ (Periscope) را برگرداند و از آن به عنوان «ایده‌ای برای مشارکت جدید» یاد کرده بود.

 

هنوز مشخص نیست که ماسک پس از تغییر سمت خود، تا چه اندازه روی تصمیم‌های این شبکه اجتماعی کنترل خواهد داشت. در حالی که او پس از این تغییر، دیگر مدیرعامل توییتر نخواهد بود، اما ظاهراً همچنان نفوذ قابل‌توجهی روی فناوری این پلتفرم خواهد داشت.

رسمی: ایلان ماسک، یاکارینو را به عنوان مدیرعامل جدید توییتر معرفی کرد [بروزرسانی 23 اردیبهشت 1402]

ایلان ماسک ساعاتی پیش و با انتشار یک توییت جدید رسما به حدس‌وگمان‌ها پایان داد و لیندا یاکارینو را به عنوان مدیرعامل جدید توییتر معرفی کرد. به گفته او، خانم یاکارینو قرار است بیشتر بر عملیات تجاری تمرکز کند در حالی که خودش شخصا همچنان بر طراحی محصول و فناوری جدید متمرکز است. همچنین صاحب توییتر گفته است که با همکاری لیندا، توییتر را به اپلیکیشن همه‌کاره X تبدیل می‌کند.

مدیرعامل جدید توییتر انتخاب شد؛ از جایگزین ایلان ماسک چه می‌دانیم؟

با اعلام رسمی این خبر، پیش‌بینی وال استریت ژورنال و برخی رسانه‌های دیگر در خصوص انتخاب یاکارینو برای این سمت درست از آب درآمد.

یاکارینو از سال 2011 مسئول تبلیغات جهانی NBCUniversal بود که نقش بزرگی را در راه‌اندازی سرویس NBC Peacock و مدرن‌سازی فناوری‌های اندازه‌گیری تبلیغات ایفا کرد. همچنین یاکارینو مشارکت‌های غیرسنتی را به NBCUniversal آورد و این کمپانی با شرکت‌هایی مانند اپل، اسنپ‌چت و یوتوب همکاری کرد.

مدیرعامل جدید توییتر در ماه مارس در کنفرانس تبلیغاتی Possible با ماسک مصاحبه کرد و همچنین از همکاری NBCUniversal با توییتر برای المپیک 2024 خبر داد. اما حالا یاکارینو خودش مدیرعامل این شبکه اجتماعی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انتخاب مدیرعامل جدید توییتر چیست؟ آیا جایگزین ایلان ماسک می‌تواند توییتر را در مسیر درستی هدایت کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر